Bevroren portierraam

De 2e generatie vanaf 2006
sandwich75
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Amsterdam
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 jul 2007, 07:45

Bevroren portierraam

06 jan 2009, 13:48

Vanochtend wou het glas aan de bestuurderzijde niet naar benenden bij het openen van de deur. Ook niet van binnenuit. Daarbij wou ik de boel niet forceren en ben via de passagierskant ingestapt. Hier was niks aan de hand. Nadat met het rijden de auto op temperatuur was (van binnen) kon ik de boel weer open en dicht doen. Heeft iemand nog een tip voor morgenochtend? (verwacht met de strenge vorst weer hetzelfde denk ik)
Rickster
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Harmelen
Berichten: 1955
Lid geworden op: 16 apr 2007, 12:42

06 jan 2009, 14:03

CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

06 jan 2009, 15:10

Eén hele goede tip! Als je een schuifdak hebt, BLIJF VAN HET KNOPJE AF!!! :wink:
Afbeelding
Ossie
The Calendar Guy
Locatie: Haarlem
Berichten: 2539
Lid geworden op: 23 sep 2007, 13:43

06 jan 2009, 15:13

Je deur rubbers invetten met vaseline. En geen centje pijn meer. :wink:
Afbeelding
marss
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5169
Lid geworden op: 18 feb 2007, 13:24

06 jan 2009, 19:19

ossie1972 schreef:Je deur rubbers invetten met vaseline. En geen centje pijn meer. :wink:

marss
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

06 jan 2009, 19:43

marss... lekker bezig jij..
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Kortrijk
Berichten: 842
Lid geworden op: 04 sep 2007, 17:05

06 jan 2009, 20:12

CooperS-lightningblue schreef:Eén hele goede tip! Als je een schuifdak hebt, BLIJF VAN HET KNOPJE AF!!! :wink:
oei, heb het net geforceerd tot het open ging, en daar ook wat gesmeerd...

Ik heb hier net wat glass polish aangebracht op de rubbers (staat op de flacon dat het ook op ruitenwisserbladen mag, en sedert wissen deze laatste ook veel beter en streeploos)

ik hoop dat de ramen morgen wat minder kleven, anders moet ik ook om vaseline.

Oja, vrees niet, je raam kan mooi onder de dakrand passeren, zelfs al zakt het niet meer. (Die van mij deed het helemaal niet meer en is onlangs gerepareerd.)
Pimmeke
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Belgie, Limburg
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 nov 2008, 08:57

06 jan 2009, 20:39

Heb nog een ander probleem. Sinds de vrieskou zakt mijn ruit niet meer bij het openen van de portier (auto is in z'n derde week !!!!) en maak dat geluid niet meer. Passagierskant werkt nog. De ruit sluit sluit/opent nog wel maar zakken (die halve cm). Iemand ervaring mee ? Wat ik wel moet zeggen dat ik al veel kleine probleempjes heb gehad in de Mini en dat valt me tegen. Ik dacht dat het moedermerk BMW het wat beter heeft mogen mogen doen. Piepjes, kraakjes, rammels, water/vocht in de lichten, ruitenwissers doen het soms niet ... de auto is verdomme in z'n derde week !!!
marss
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5169
Lid geworden op: 18 feb 2007, 13:24

06 jan 2009, 20:43

coendek schreef:marss... lekker bezig jij..
:mrgreen: :mrgreen:

Ik denk ik vergroot het ff, dit is (denk ik) DE tip om het genoemde probleem te voorkomen!!!!!!

marss
Gebruikersavatar
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: De Lier
Berichten: 2639
Lid geworden op: 11 nov 2005, 23:52

06 jan 2009, 20:53

CooperS-lightningblue schreef:Eén hele goede tip! Als je een schuifdak hebt, BLIJF VAN HET KNOPJE AF!!! :wink:
Uh...ja...ik vind het schuifdak onder het rijden een akelig krakend geluid maken nu het zo hard vriest.
Ben constant bang dat het in 1000 stukjes op m'n kale koppie uiteen valt zeg maar :wink:
Ik heb erover gedacht om het een keer open en dicht te doen, maar nu ik jou tip lees blijf ik maar vanaf.
Zal wel er wel bij horen... :shock:
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Kortrijk
Berichten: 842
Lid geworden op: 04 sep 2007, 17:05

07 jan 2009, 09:40

Pimmeke schreef:Heb nog een ander probleem. Sinds de vrieskou zakt mijn ruit niet meer bij het openen van de portier (auto is in z'n derde week !!!!) en maak dat geluid niet meer. Passagierskant werkt nog. De ruit sluit sluit/opent nog wel maar zakken (die halve cm). Iemand ervaring mee ? Wat ik wel moet zeggen dat ik al veel kleine probleempjes heb gehad in de Mini en dat valt me tegen. Ik dacht dat het moedermerk BMW het wat beter heeft mogen mogen doen. Piepjes, kraakjes, rammels, water/vocht in de lichten, ruitenwissers doen het soms niet ... de auto is verdomme in z'n derde week !!!
Het is mogelijk dat het enkel door het vastvriezen niet meer zakt, maar als het raam ook niet meer probeert te zakken dan is er wss iets meer aan de hand. HIER kun je het een en ander lezen over dit probleem. Heb het ook gehad, dealer heeft het hersteld.

Mijn raam was deze morgen opnieuw vastgevroren in de deurrubbers (daar waar het raam in het portier schuift), niet langs de andere zijden. Misschien zal ik toch vaseline moeten gebruiken, maar ik vrees er dan eerlijk gezegd voor dat ik een vieze waas kriig als ik het raam open en sluit, en niets is ambetanter dan vieze ramen!

Pimmeke, ik denk dat jouw auto, net als de mijne, op een maandag na een zwaar weekend gemaakt is. Hij is ook al genoeg teruggekeerd naar de dealer, en is nu bijna een jaartje oud. Er scheelt altijd iets mee!
Pimmeke
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Belgie, Limburg
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 nov 2008, 08:57

07 jan 2009, 21:38

Hey Crossbyte, vanmorgen deed het raam het weer.... eigenaardig genoeg. Het raam zat niet vast of zo van het vriezen op zich daar hij thuis in de verwarmde garage staat en ook op't werk staat'ie overdekt.

Ben je voor de rest tevreden over de Mini ? Wat scheelt er nog aan bij de jouwe ?
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Kortrijk
Berichten: 842
Lid geworden op: 04 sep 2007, 17:05

07 jan 2009, 22:33

ah ja, tevreden, natuurlijk is het de leukste auto die er is, en had ik het op voorhand geweten dan had ik em waarschijnlijk ook gekocht. Dus ik ben eigenlijk wel blij met mijn minitje. Het is gewoon een jammere zaak dat er telkens weer iets scheelt.

Momenteel slaat het alarm tilt, en doet het raam het niet meer. Daar is hij onlangs voor naar de dealer geweest, maar nu zit ik er dus weer mee. Er zit al een setje nieuwe lederen zetels in, de vorige waren na 16000km versleten. Van de hoedenplank was ook een tandje afgebroken, dus dat is ook al een nieuwe. De joystick van de navigatie reageerde maar half meer, dus ook een nieuwe. Bij het sluiten van de kofferklep viel deze niet meer in het slot => nieuw kofferslot. Piepende ramen hebben ze ook eens naar gekeken, en een rammeltje in het dashboard bij 1800rpm, daar valt ook weinig aan te doen. Oja, het schuifdak gaat ook niet open als hij wat in de zon gestaan heeft, of als het vriest... En van tijd tot tijd lijkt hij meer op een helicopter die ieder moment kan opstijgen, maar dat schijnt de dieselpartikelverbranding te zijn die voor het overdreven draaien van de radiator zorgt. Damp in de lichten heb ik ook al gezien.

Ik moet wel zeggen, de dealer heeft alles altijd wel opgelost (hoewel de gebroken hoedenplank hun schuld was, en ze mij er niks over vertelden, tot ik hen ermee confronteerde). Iedere keer ook een mooie vervangwagen mee (waar ze mij de laatste keer nu plots een factuur voor brandstof voor opsturen, terwijl ik niet meer of minder verbruikt had dan de andere keren)
Ochja, had ik het allemaal geweten, dan bestelde ik em bij de dealer hier om de hoek, ipv 25km verder...

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”