Nieuwe winterbanden, ontregeld raam!

De 2e generatie vanaf 2006
Laine
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Simpelveld
Berichten: 44
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:26

Nieuwe winterbanden, ontregeld raam!

22 dec 2009, 18:53

Vandaag nieuwe Pirelli-winterbanden erop laten zetten. Wil ik wegrijden, staat het raam aan de bestuurderskant
op een kiertje open. Dus ik doe hem met de tuimelaar dicht: gaat ie heen en weer, halverwege stoppen, helemaal
omhoog, dan omlaag, halverwege enz. Monteur erbij gehaald en die speelde er wat mee, totdat het raam weer dicht zat.
Toen hij eenmaal binnen was, heb ik het raam nog eens zelf geopend en gepoogd dicht te doen; uiteindelijk ging ie dicht
tot boven, nadat ik het raam in de deur open-stand helemaal omhoog had gedaan. Meerdere malen ging het raam weer op een eigenhandig loopje. Eenmaal goed, toen deur dicht getrokken en voilà. Dacht ik. Tot ik thuiskwam, uitstapte en de deur dicht deed: het zoef-geluidje tot boven toe doet het weer niet!
Had ik éven niet op gelet, anders was ik niet weggereden bij de dealer. Het raam sluit tot redelijk ver boven, maar niet helemaal tot het eind toe, heb ik de indruk. Dit euvel had ik eerst ook al en is verholpen met nieuwe software/ herprogrammeren/ resetten. Wat hebben ze met de Mini gedaan als er alleen maar nieuwe (complete) winterwielen
onder zitten? Hij lijkt wel weer helemaal ontregeld. Morgen maar weer terug naar de garage :evil:
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

22 dec 2009, 19:12

Heb je al geprobeerd je raam te resetten?

Met je deur dicht:
- Portierruit helemaal sluiten, wel het hendeltje vasthouden (dus niet op de automaat naar boven laten lopen)!
- Als het raam helemaal gesloten is, kort het hendeltje loslaten en daarna nog ca. 1 seconde in de stand sluiten houden.
- Raam openen en nogmaals herhalen.

Dan zou het raam weer normaal op de automaat moeten kunnen openen en sluiten.
Laine
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Simpelveld
Berichten: 44
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:26

22 dec 2009, 20:01

Ik ga het morgen uitproberen! Dank voor je tip. :D Als het niet lukt, kan ik alsnog naar de dealer doorrijden. :?
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

24 dec 2009, 10:09

Laine schreef:Ik ga het morgen uitproberen! Dank voor je tip. :D Als het niet lukt, kan ik alsnog naar de dealer doorrijden. :?
Was de koffie bij de dealer lekker? Of heb je het toch nog eerst effetje zelf geprobeerd?
jappehelp
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Arnhem
Berichten: 55
Lid geworden op: 21 dec 2008, 17:54

25 dec 2009, 14:34

Ik heb precies het zelfde

winterbanden laten plaatsen en daarna is mijn raam ook ontregeld

Van de week ook maar effe op de koffie bij de dealer

ps de tip van robert werkte bij mij niet
jappehelp
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Arnhem
Berichten: 55
Lid geworden op: 21 dec 2008, 17:54

15 jan 2010, 13:53

Na dat ze bij de dealer de software opnieuw er in hebben gezet is het probleem opgelost
Door
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1274
Lid geworden op: 10 mar 2008, 19:50

15 jan 2010, 15:41

:s

Hier ontgaat mij volledig de logica ... je zet winterbanden erop en je raam sluit niet meer goed.
Dus als je straks de zomerbanden er weer op zet heb je weer hetzelfde probleem en zo elk jaar weer ... wat een zotheid.

Hopelijk is er wel een goede oplossing ... :? Tijd voor all weather banden :|
Laine
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Simpelveld
Berichten: 44
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:26

27 jan 2010, 21:38

Vandaag toch maar terug naar de garage gegaan... :evil: Het rechterraam stond zelfs al op een kiertje en na wat
hysterische bewegingen alle kanten op ging hij toch weer ver dicht. Te ver, want bij het openen van de deur raakte het raam zowat de onderkant van de deurstijl! Nieuwe afspraak: andere programmatuur/ software.... :roll: Resetten hielp niet meer.
Het gekke is dat nu aan de linkerkant het raam toch weer het vertrouwde "zoefgeluidje" tot boven toe maakt bij het sluiten van de deur, wat hij na de nieuwe winterbanden niet meer gedaan heeft...
Laine
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Simpelveld
Berichten: 44
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:26

07 feb 2010, 17:54

De auto is opnieuw geprogrammeerd ( resetten ging dus al niet meer) en de raamproblemen zijn weer
verholpen (garantie). En nu maar weer afwachten of straks bij het terugplaatsen van de normale banden
de ramen weer van slag zijn. Of niet. Ik ga het daar ter plekke in ieder geval meteen controleren :lol:
Aan beide kanten, want van de rechterkant had ik eerst niet eens in de gaten dat het raam al wat gezakt was!

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”