Met het mooie weer onze S een goede handmatige poets beurt gegeven en daarbij ontdekt we een aantal lelijke plekjes hebben opgelopen deze winter op de motorkap en bumber door steenslag waarvan er een paar optisch goed zichtbaar zijn. Nu dus de vraag of je voor een spotrepair zou moeten gaan of een volledige spuitwerk van beide delen. Volgens sommige berichten op het net zou je bij een spotrepair soms nog de onheilsplek kunnen zien. Overspuiten geeft heet mooiste resultaat indien alle plekjes goed voorbewerkt zijn.
Wat is jullie ervaring en heeft iemand ook een indicatie wat het spuitwerk zou kunnen kosten.
Overspuiten na steenslag
- katan01
- Enthousiast
Bericht
Ik heb ooit een heftige kras onder de koplamp via spotrepair laten doen. (meen € 70,--)
Naderhand was er niks meer van te zien.
Maar als je over de gehele motorkap steenslag hebt, is overspuiten denk ik net zo verstandig.
Zoek i.i.g. een autospuiter met een goeie reputatie want verpest spuitwerk......
Naderhand was er niks meer van te zien.
Maar als je over de gehele motorkap steenslag hebt, is overspuiten denk ik net zo verstandig.
Zoek i.i.g. een autospuiter met een goeie reputatie want verpest spuitwerk......
- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
Bericht
Dude...spuiten niet via de dealer laten doen....echt veel en veel te duur
Gewoon een goed schadebedrijf bij je in de buurt zoeken
Gewoon een goed schadebedrijf bij je in de buurt zoeken
- Peter
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Roelofarendsveen
Bericht
Ze kunnen gewoon alle plekjes bijspuiten en daarna polijsten. De speciale lak blijft dan in de plekjes zitten en de rest poets je weer weg. Je schrikt je rot als je de kap ziet na het bijspuiten want dan is ie helemaal mat. maar na het poetsen is ie als nieuw!
Als je een prijsje wil weten van iemand in Leiderdorp dan moet je me maar even een PM'tje sturen....
groet,
Peter
Als je een prijsje wil weten van iemand in Leiderdorp dan moet je me maar even een PM'tje sturen....
groet,
Peter
- robertmeer
- One wheel wonder
- Locatie: voorburg
Bericht
Nou dan kan je naar elke winter wel naar de spuiterij gaan, want dat kan je toch niet tegen houden met je mini.
ben sinds kort de trotse eigenaar van een nieuwe mini cooper.
- works915
- Mod virus alert!
Bericht
Het is deze weinter wat extreem geweest door de geweldige conditie van de Nederlandse wegen.
@ Peter pm is onderweg.
Inmiddels ook bij de eigen dealer geweest. Deze scheelde weining met de eerste twee dealers. Wel heb ik een wat nauwkeurig offerte van twee dealers en een schating van de eerste. Eerste schatting was 1300 eur. 2e dealer was rond de 1400 eur en de eigen dealer was rond de 1600 eur. Als je de laatste twee naast elkaar zet dan valt op dat beide netto ongeveer 450 eur rekenen voor de demontage en montage bumber en motorkap incl plakken van de stripping en ongeveer 700 eur en 900 eur rekenen voor het spuitwerk.
Ben ook bij een lokaal prof spuiterij geweest en deze rekenen ongeveer 750 all in voor alles waarbij de auto weer als nieuwe eruit komt te zien en je geen verschil zal zien met de rest van de auto. Ik heb nog twee andere bedrijven op het oog en daar ga ik volgende week nog langs. Vanuitgaande van deze laaste offerte ga ik er nu nog van uit dat het elkaar niet veel zal ontlopen als je het ergens lokaal en vakkundig laat doen.
Code: Selecteer alles
Nou dan kan je naar elke winter wel naar de spuiterij gaan, want dat kan je toch niet tegen houden met je mini.
@ Peter pm is onderweg.
Inmiddels ook bij de eigen dealer geweest. Deze scheelde weining met de eerste twee dealers. Wel heb ik een wat nauwkeurig offerte van twee dealers en een schating van de eerste. Eerste schatting was 1300 eur. 2e dealer was rond de 1400 eur en de eigen dealer was rond de 1600 eur. Als je de laatste twee naast elkaar zet dan valt op dat beide netto ongeveer 450 eur rekenen voor de demontage en montage bumber en motorkap incl plakken van de stripping en ongeveer 700 eur en 900 eur rekenen voor het spuitwerk.
Ben ook bij een lokaal prof spuiterij geweest en deze rekenen ongeveer 750 all in voor alles waarbij de auto weer als nieuwe eruit komt te zien en je geen verschil zal zien met de rest van de auto. Ik heb nog twee andere bedrijven op het oog en daar ga ik volgende week nog langs. Vanuitgaande van deze laaste offerte ga ik er nu nog van uit dat het elkaar niet veel zal ontlopen als je het ergens lokaal en vakkundig laat doen.
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors