Roest op uitlaat

De 2e generatie vanaf 2006
Spollie
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

Roest op uitlaat

10 jan 2011, 20:21

Gisteren mijn auto weer eens kunnen wassen, maar tot mijn verbazing zag ik dat de uitlaat (sierstukken) al flink aan het roesten waren. Is dit normaal voor een auto van nog geen 5 maanden oud? Ik zag ook dat de 'beltline' al wat spikkeltjes begon te vertonen. Ik rijd veel met de auto (50.000 km / jaar) en ben deze winter al door veel strooizout gereden, maar dit moet toch eigenlijk niet kunnen? Hebben jullie hier ook last van of moet ik nieuwe sierstukken gaan vragen bij de dealer :lol:
HK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 jan 2011, 20:43

Gewoon terug gaan naar de dealer.
Ik heb er geen last van gehad.
Moet er wel bij zeggen, dat ik zeer regelmatig de auto afspuit of was.
Mitchell
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

10 jan 2011, 21:26

Ik heb er ook geen last van gehad. Zijn de sierstukken misschien beschadigd op de plekken waar roest ontstaat? Zo nee, dan moet je terug gaan denk ik!
Spollie
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

10 jan 2011, 21:29

Nee, ze zijn niet beschadigd en ik was mijn auto regelmatig (altijd met de hand). Misschien toch maar eens langs de dealer dan.
YorkPower
Be Mini
Be Mini

Re: Roest op uitlaat

10 jan 2011, 21:31

Spollie schreef:Gisteren mijn auto weer eens kunnen wassen, maar tot mijn verbazing zag ik dat de uitlaat (sierstukken) al flink aan het roesten waren. Is dit normaal voor een auto van nog geen 5 maanden oud? Ik zag ook dat de 'beltline' al wat spikkeltjes begon te vertonen. Ik rijd veel met de auto (50.000 km / jaar) en ben deze winter al door veel strooizout gereden, maar dit moet toch eigenlijk niet kunnen? Hebben jullie hier ook last van of moet ik nieuwe sierstukken gaan vragen bij de dealer :lol:
Heb het ook voorgehad op de beltline... achteraan links en rechts plots allemaal roest, na het wegwassen waren er kleine spikkeltjes te zien die het veroozaakten.. Als je zoveel rijdt kom je toch regelmatig bij de dealer? Gewoon melden en zeggen dat je dat echt niet normaal vindt.. De MINI hier rijdt wat minder maar volgende keer dat ze op bezoek gaat ga ik het toch ook duidelijk melden.. (eventueel op papier zetten en vragen te ondertekenen zodat als het erger wordt je kan aantonen dat je er al eerder melding van hebt gemaakt etc.)

En bij mij was het ook nadat er een paar ton zout was gestrooid en hij in de garage nadien heeft staan ontdooien..
York - Power :: De Rode Raket
Afbeelding
Afbeelding
Simoni
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

11 jan 2011, 09:43

Inderdaad twee mogelijke oplossingen:

- Of je gaat naar de dealer om daar je zegje te doen.

- Of je gaat zelf aan de slag met een metaal polijst middel. Zo zijn er wel voldoende te krijgen. Er zijn er ook op de markt die te gelijkertijd het metaal gaan beschermen waardoor dergelijke plekjes niet (of minder snel) terug komen. Veel hangt ook af van waar de auto slaapt, vlak naast een tram of spoorlijn kan heel veel schade veroorzaken.
YorkPower
Be Mini
Be Mini

11 jan 2011, 23:42

Simoni schreef:Inderdaad twee mogelijke oplossingen:

- Of je gaat naar de dealer om daar je zegje te doen.

- Of je gaat zelf aan de slag met een metaal polijst middel. Zo zijn er wel voldoende te krijgen. Er zijn er ook op de markt die te gelijkertijd het metaal gaan beschermen waardoor dergelijke plekjes niet (of minder snel) terug komen. Veel hangt ook af van waar de auto slaapt, vlak naast een tram of spoorlijn kan heel veel schade veroorzaken.
Mijne slaapt in de winter binnen en in de zomer buiten... En toch kwam er roest op de beltline.. Achjah heb het slechts 1 maal gehad en kan zelfs de plekjes waar het was niet meer terug vinden :s maar ga het toch duidelijk melden :), roest in België is 12 jaar voor iets hé :wink:
York - Power :: De Rode Raket
Afbeelding
Afbeelding
Spollie
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

15 jan 2011, 17:37

Probleem opgelost: na het demonteren van de sierstukken deed een Brillo sponsje wonderen :D
bearinterest
Nieuw Lid
Nieuw Lid

24 jan 2011, 10:35

Je hebt de sierstukken verwijderd? Hoe zitten die vast? Zou ik graag willen weten...
Spollie
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

24 jan 2011, 20:06

bearinterest schreef:Je hebt de sierstukken verwijderd? Hoe zitten die vast? Zou ik graag willen weten...
Aan de onderkant zit een schroefje, deze moet je ongeveer 1 cm los draaien met een torx schroevendraaier, ik geloof maat 4. Dan kun je hem er zo af schuiven.

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”