Mening over tunen R56

De 2e generatie vanaf 2006
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2515
Lid geworden op: 30 mei 2012, 13:58

Re: Mening over tunen R56

15 mei 2014, 20:07

Onzin. Niets mis met het blokje, en heeft voldoende tuning potentie. (als je het goed laat doen uiteraard)

Standaard draait hij te warm, dus met tuning (aanpassing van de software) kan het alleen maar beter worden. Zolang je het maar goed doet, en niet voor een duppie vooraan wil staan... Maar dat geld voor alles.
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2515
Lid geworden op: 30 mei 2012, 13:58

Re: Mening over tunen R56

15 mei 2014, 20:11

Oh ik rij trouwens al geruime tijd met zo een 240pk, het enige wat kapot gaat zijn banden, remmen en het lijkt erop weer iets in mijn onderstel ;)
PjV
Be Mini
Be Mini
Locatie: TH
Berichten: 554
Lid geworden op: 06 jan 2013, 23:02

Re: Mening over tunen R56

15 mei 2014, 21:19

Ik ben fan :mrgreen:
De tuning is pas een km of 5000 geleden gedaan, over betrouwbaarheid kan ik nog weinig melden.
Met de vermogenstoename zit het wel goed, het autootje wil best naar voren.
En, met een paar aanpassingen aan het onderstel kan je het vermogen gewoon kwijt.
Afbeelding
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3925
Lid geworden op: 01 nov 2012, 11:08

Re: Mening over tunen R56

15 mei 2014, 21:28

Alles kan stuk, als je wild met je spullen omgaat lekker koud met gas op die lolly gaat rijden en geen onderhoud doet tja dan gaat het niet lang mee. Ben het wel met Wilcoos eens dat als je het doet het goed moet doen. Dus niet alleen de software.

Maar wie ben ik mijn auto is/was getuned zonder dat ik wist :lol: oooo nee dat zijn mislampen :mrgreen:
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
KeesH
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Heemskerk
Berichten: 62
Lid geworden op: 13 feb 2013, 22:40

Re: Mening over tunen R56

15 mei 2014, 21:41

Ik rijd nu ruim een jaar getuned rond en behalve de kapotte bougie direct na tunen geen problemen gehad . Wel waanzinnig veel koppel ( 325 ) en power met name onderin. In zesde versnelling krijg je echt een duw in je rug of je nu 100 of 160 rijdt. Alleen lijkt hij meer olie te gebruiken. Koelvloeistof temperatuur komt niet boven de 82-84 graden op mijn OBD 2 app.
Vorige week zaterdag voor de lol een proefrit in de nieuwe Cooper S gemaakt, maar dat viel tegen. Het was een automaat, misschien lag het daaraan, maar door de kickdown krijg je niet die sensatie die ik nu heb bij gasgeven. Het geheel reageert wat lomer dan ik gewend ben. Was blij weer in mijn eigen Cooper S te rijden.
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2515
Lid geworden op: 30 mei 2012, 13:58

Re: Mening over tunen R56

15 mei 2014, 22:43

Je heb geen aanpassingen nodig dat klopt. Een IC zorgt ook niet voor meer vermogen, maar voor behoud van het vermogen bij warmere temperaturen.

Wil je er iets meer uit halen dan standaard alleen software, dan downpipe, filter, IC en software.

Oh en uit je lijstje zou ik voor BR kiezen, al zijn er meerdere in NL die er goed mee overweg kunnen. (Mosselman en JD)
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2515
Lid geworden op: 30 mei 2012, 13:58

Re: Mening over tunen R56

15 mei 2014, 22:50

N18 is heeft volgens mij ook betere onderdelen dan de N14.

Ik heb het N14 JCW blok die heeft iets sterkere onderdelen dan het N14 S blok, maar het N18 blok doet het ook erg goed. Zie de GP2 bij JD, die had 280pk...
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2515
Lid geworden op: 30 mei 2012, 13:58

Re: Mening over tunen R56

15 mei 2014, 23:01

Kijk eens bij Mosselman, zit relatief in de buurt en is goed aan te rijden. Neemt ruimmmm de tijd voor je auto. Die heeft mijn auto ook gedaan, en gaat mijn bmw ook doen.

Mijn vags heeft JD engineering altijd gedaan. Maar de Mini heeft de zelfde computer als de Golf 6.
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3925
Lid geworden op: 01 nov 2012, 11:08

Re: Mening over tunen R56

15 mei 2014, 23:10

Wilcoos schreef:Kijk eens bij Mosselman, zit relatief in de buurt en is goed aan te rijden. Neemt ruimmmm de tijd voor je auto. Die heeft mijn auto ook gedaan, en gaat mijn bmw ook doen.

Mijn vags heeft JD engineering altijd gedaan. Maar de Mini heeft de zelfde computer als de Golf 6.
Ik ben van de week bij Mosselman geweest erg aardige mensen die hebben performance pacs erg goed geprijsd als je het in 1x goed wil doen. Ben daar geweest omdat ze die pacs aanbieden die aansluiten op mijn uitlaat want ze werken met Akra downpipe's dus zo'n set is een downpipe IC en tuning. Zal zeker eens info vragen als ik jou was. Ik mag het nu nog niet ivm de garantie maar die loopt eind van het jaar af :()
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2515
Lid geworden op: 30 mei 2012, 13:58

Re: Mening over tunen R56

15 mei 2014, 23:14

Casper, die garantie is onzin. Daar kunnen ze niet achter komen ook al zeggen ze van wel. Alleen de nieuwe diesel modellen (en waarschijnlijk de allernieuwste benzine modellen) van BMW melden iets.

Oh, ik zit nog in de garantie :P

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”