Airco

De 2e generatie vanaf 2006
Depolsjes
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 apr 2016, 22:18

Airco

08 mei 2016, 13:20

Een zoveelste airco vraag. Ik heb jullie hulp nodig!

Mijn airco geeft geen koude, lampje brand en motor toert op bij inschakelen, stationair hoorbaar. Ventiel aan linksrzijde (gezien in rijrichting) blijft koeler dan die aan de rechterzijde. Geen ijs of condensvorming.

Waar vind ik de koelpomp, om te controleren of deze loopt? Wat kan ik zelf nog controleren?


Dank! Natas
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3236
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Airco

08 mei 2016, 22:18

Hoi Natas,

wanneer heeft ie voor het laatst service/onderhoud gehad? Mijn airco van mijn R56 Cooper werd de laatste tijd ook niet echt koel meer en heb hem op mijn werk weer laten controleren en laten vullen. Bleek er nog maar 50 gr koelmiddel in te zitten terwijl er iets van 490 +/- 10 gram in hoort te zitten. Ik was dus net nog op tijd want de Airco pomp vindt het niet fijn als ie "droog loopt". Op het werk gaven ze ook aan dat ik gewoon iedere 2 jaar het systeem moet laten controleren en opnieuw laten vullen en ik had de Mini sinds aanschaf al iets meer dan 2 1/2 jaar in bezit.

Misschien is het bij jouw een kwestie van laten vullen. De pomp zit als je voor je Mini staat en je kijkt naar je motor aan je linkerzijde. Door loopt een snaar die je dynamo en ook je airco pomp aan drijft. Bij mijn N12 blok zit ie onder de dynamo.

Het beste lijkt me om te laten controleren en te laten vullen, hoeft niet perse bij de dealer. Ik verwacht als het alleen een kwestie is van bijvullen en er verder niets kapot is, dat je rond de 100€ kwijt bent.

Succes
Depolsjes
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 apr 2016, 22:18

Re: Airco

09 mei 2016, 19:57

Bedankt, ga ik eerdaags even langs bij de garage.

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”