R56 remlichten blijven branden

De 2e generatie vanaf 2006
agent_Cooper
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jul 2016, 12:47

R56 remlichten blijven branden

18 jul 2016, 13:01

Hallo,

Helaas heb ik voor mijn eerste post hier al dadelijk een probleemvraag.
Bij mijn Cooper S uit 2011 blijven sinds vrijdag de remlichten branden als het contact uitstaat. Als ik de contactsleutel inplug, gaan de lichten uit.
Ik had hiervoor reeds op het internet wat opzoekingen gedaan. Ik kwam eerst uit bij de remlichtschakelaar die vervangen moet worden (dat onderdeel is besteld). Nu twijfel ik of er meer aan de hand is. Ik had de remlichtlampen losgekoppeld om te vermijden dat deze mijn batterij leegtrokken. Hierna hoorde ik vrijdagavond plots mijn alarm afgaan. Ik kon het alarm niet afzetten, of de auto openen met de afstandsbediening. Vandaag de batterij laten testen, maar hieraan ligt het blijkbaar niet. Ik kwam dan na wat verder opzoekwerk uit bij een zogenaamde BCU module, waar ik ervoor nog nooit van had gehoord. Ik hoop niet dat het deze (dure) oplossing gaat worden! Heeft er iemand hier al van dit probleem gehoord?

Voor de volledigheid wil ik nog even vermelden dat ik blijkbaar ook een lek(je) heb in mijn koffer, waar ik de oorzaak ook nog steeds niet heb achterhaald.
agent_Cooper
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jul 2016, 12:47

Re: R56 remlichten blijven branden

18 jul 2016, 18:46

Het probleem is opgelost na het plaatsen van een nieuwe remlichtschakelaar! Ik vermeld het even voor degenen die er nog hun voordeel mee kunnen doen. Ben ik even gelukkig!
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: R56 remlichten blijven branden

18 jul 2016, 21:00

agent_Cooper schreef:..... Ben ik even gelukkig!
.... ik mag toch hopen dat je er wat langer dan 'even' gelukkig mee bent....

Welkom op het forum trouwens! Stel je nog even voor, plaats eens een foto van je trots?!? En dan zien we natuurlijk ook graag de goede belevenissen met jouw MINI. :icon_top:

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”