Beste mede miniliefhebbers,
wie heeft ervaring met een een koelere motor door een andere bonnet scoop te gebruiken.
Ik bedoel dat een andere wijze van luchtinlaat door de inlaatopening op de motorkap boven de turbo van de cooper / cooper S.
Wij ervaren de laatste tijd bij filerijden / langzaam rijden na ca 30 min dat de motor te warm is dus ik dacht, boor er wat gaatjes bij in de standaard kunststof honingraadjes aangezien maar de helft van die dingen open is voor luchtinlaat maar dat werkt niet echt.... bestaan er alternatieven?
Bedankt alvast voor tips en alternatieve intakes (en waar te bestellen natuurlijk).
Grt, Jelmer.
Tips gevraagd mbt werking andere 'bonnet scoop' R55 Cooper S
- JelmerVisser
- Nieuwsgierig
- Locatie: Hillywood
Bericht
Tips gevraagd mbt werking andere 'bonnet scoop' R55 Cooper S
Cooper S Clubman / R55-N18-Aug-2010
- speedy
- NMC Legend
- Locatie: Deventer
Bericht
Re: Tips gevraagd mbt werking andere 'bonnet scoop' R55 Coop
hoe ervaar je dat je motor te warm is dan?
Ik rijd al 7 jaar in een 2e gen mini met turbo en heb het nooit ervaren.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik rijd al 7 jaar in een 2e gen mini met turbo en heb het nooit ervaren.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- JelmerVisser
- Nieuwsgierig
- Locatie: Hillywood
Bericht
Re: Tips gevraagd mbt werking andere 'bonnet scoop' R55 Coop
Gewoon, via de melding op mijn navi display
Cooper S Clubman / R55-N18-Aug-2010
- speedy
- NMC Legend
- Locatie: Deventer
Bericht
Re: Tips gevraagd mbt werking andere 'bonnet scoop' R55 Coop
wat meld die dan?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- speedy
- NMC Legend
- Locatie: Deventer
Bericht
Re: Tips gevraagd mbt werking andere 'bonnet scoop' R55 Coop
voor mij totaal nieuw dat het navi scherm je waarschuwt dat de motor te warm is
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- Martijnmini
- Mod virus alert!
- Locatie: NB
Bericht
Re: Tips gevraagd mbt werking andere 'bonnet scoop' R55 Coop
hmm vooral voor 30min file rijden zou dat niet mogen.
ik heb laatst bij het gardameer 3u file gereden in 32 graden. de moterkap was gloeiend heet en het olie pijl was ook aardig gezakt maar hij bleef het goed doen.
ik heb laatst bij het gardameer 3u file gereden in 32 graden. de moterkap was gloeiend heet en het olie pijl was ook aardig gezakt maar hij bleef het goed doen.
- JelmerVisser
- Nieuwsgierig
- Locatie: Hillywood
Bericht
Re: Tips gevraagd mbt werking andere 'bonnet scoop' R55 Coop
Je krijgt eerst een melding motor te warm en dat je langzamer aan moet rijden, rij je dan nog een minuut of vijf door, dan krijg je een melding in rood (eerste is in oranje) dat de motor oververhit is en je direct moet stoppen en de motor moet laten afkoelen.
Geloof dat ik achter het euvel ben, waarschijnlijk draait de radiatorfan van de airco niet mee waardoor de motor te weinig koeling krijgt.
Heb morgen een afspraak bij Beek, ook om een euvel met een te lage turbodruk op te laten lossen....
Ben benieuwd maar heb er vertrouwen in dat het wordt opgelost
Wordt vervolgd!
Geloof dat ik achter het euvel ben, waarschijnlijk draait de radiatorfan van de airco niet mee waardoor de motor te weinig koeling krijgt.
Heb morgen een afspraak bij Beek, ook om een euvel met een te lage turbodruk op te laten lossen....
Ben benieuwd maar heb er vertrouwen in dat het wordt opgelost
Wordt vervolgd!
Cooper S Clubman / R55-N18-Aug-2010
- speedy
- NMC Legend
- Locatie: Deventer
Bericht
Re: Tips gevraagd mbt werking andere 'bonnet scoop' R55 Coop
dacht al dat het iets anders moet zijn want dat heeft niks met de scoop te maken of die nou open of dicht is.
wat is het euvel met te lage turbo druk dan?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
wat is het euvel met te lage turbo druk dan?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- JelmerVisser
- Nieuwsgierig
- Locatie: Hillywood
Bericht
Re: Tips gevraagd mbt werking andere 'bonnet scoop' R55 Coop
Vandaag bij Beek geweest en de mini maar even achtergelaten aangezien er wel erg veel speling zat op de wastegatevalve...
Morgen wordt er een nieuwe radiatorfan ingebouwd en een revisie turbohuis/wastegateklep.
Dan zouden alle problemen tav de oververhitting en de verminderde turbodruk verholpen moeten worden
Na morgen dus meer nieuws!
Morgen wordt er een nieuwe radiatorfan ingebouwd en een revisie turbohuis/wastegateklep.
Dan zouden alle problemen tav de oververhitting en de verminderde turbodruk verholpen moeten worden
Na morgen dus meer nieuws!
Cooper S Clubman / R55-N18-Aug-2010
- JelmerVisser
- Nieuwsgierig
- Locatie: Hillywood
Bericht
Re: Tips gevraagd mbt werking andere 'bonnet scoop' R55 Coop
Voila, radiatorfan vervangen en na een goede beoordeling van de heren van Beek nog geen noodzaak om de wastegate valve te vervangen maar een kleine aanpassing in de software gedaan.
Kijk, dat vind ik positief meedenken ten gunste van mijn budget
Pieter, Giesbert en Klaas, bedankt!
Kijk, dat vind ik positief meedenken ten gunste van mijn budget
Pieter, Giesbert en Klaas, bedankt!
Cooper S Clubman / R55-N18-Aug-2010
- JelmerVisser
- Nieuwsgierig
- Locatie: Hillywood
Bericht
Re: Tips gevraagd mbt werking andere 'bonnet scoop' R55 Coop
Admin, hier kan een slotje op.
Cooper S Clubman / R55-N18-Aug-2010
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors