Hallo forumleden!
Eerst eens even voorstellen. Wij zijn een stelletje uit Den Haag met een Mini Clubman S uit 2008 waar wij onwijs veel rijplezier mee hebben gehad.
Full options (behalve navigatie ). 180.000 km's op de teller.
Prachtige bak, fijne stuureigenschappen. Stoelverwarming, schakelen met stuurflippers
De laatste tijd staat deze echter stil door problemen met de automatische versnellingsbak, vermoeden wij.
Een aantal maanden geleden begon het met een bonkend geluid en gevoel bij terugschakelen. Bijv. bij afremmen voor een stoplicht.
Nu is er ook een hard ratelend geluid tijdens het rijden en schakelen dat niet meer verdwijnt. De bak schakelt overigens nog wel.
Ben van Leeuwen heeft ons geadviseerd een specialist op te zoeken en die hebben wij gevonden bij Euromatic. https://eur-o-matic.nl/
We hebben even met ze gebeld en een revisie van de bak gaat ons daar ongeveer €3150,- kosten excl. de btw.
Smak geld natuurlijk, maar het schijnt ook heel veel werk te zijn waarbij er ook een ander groot onderdeel vervangen moet worden.
Nu vragen we ons af.. wat zou jij doen? Het leeks ons een goed idee het te vragen aan andere liefhebbers.
Optie 1 is de auto proberen te verkopen in deze staat met de vermelding dat de versnellingsbak gereviseerd moet worden of optie 2 de revisie uit laten voeren, maar we vragen ons af of het - met het oog op de km-stand - een verstandige beslissing is.
Misschien is er nog een optie 3 die we missen?
Mocht er iemand interesse en de kunde hebben voor een revisie of de auto willen overnemen, laat het ons vooral weten.
De auto staat nu al weken stil en kunnen maar geen beslissing maken
Versnellingsbak revisie of verkopen? Clubman S Automaat
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Almere
Bericht
Re: Versnellingsbak revisie of verkopen? Clubman S Automaat
Mijn eerste reactie is dat een auto in kapotte staat verkopen altijd huilen is qua opbrengst, maar toen had ik de kosten van de revisie nog niet gezien...
- Daniel_S
- NMC Moderator
- Contacteer:
- Locatie: Odijk
Bericht
Re: Versnellingsbak revisie of verkopen? Clubman S Automaat
Balen van deze problemen met de bak. Is een 2e hands bak (al dan niet gereviseerd) een optie?
En de vraag is natuurlijk ook... wilde je de auto ook al verkopen als deze problemen er niet waren geweest?
De revisie kost een flinke duit, maar als je er nog een paar jaar in wilt blijven rijden.... dan is het een optie.
Succes met de keuze
En de vraag is natuurlijk ook... wilde je de auto ook al verkopen als deze problemen er niet waren geweest?
De revisie kost een flinke duit, maar als je er nog een paar jaar in wilt blijven rijden.... dan is het een optie.
Succes met de keuze
- CasR
- Mod virus alert!
- Contacteer:
- Locatie: Breda
Bericht
Re: Versnellingsbak revisie of verkopen? Clubman S Automaat
Als je wilt verkopen heb ik misschien wel interesse als projectauto. Stuur me maar een bericht welke voor prijs je in gedachte hebt.
Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
- louisvdd76
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Molenhoek
Bericht
Re: Versnellingsbak revisie of verkopen? Clubman S Automaat
Er zijn verschillende types qua bak.. 1 type is een speld in een hooiberg weet ik van Milco. Check eens bij Martijn Schols (www.scholsautos.nl)
- Clubmancouple
- Nieuw Lid
Bericht
Re: Versnellingsbak revisie of verkopen? Clubman S Automaat
Bedankt voor de reacties zover!
We zijn er nog niet over uit. Even contact opgenomen met Schols auto's voor een tweedehands bak.
De auto in deze staat verkopen is ook nog steeds een optie.
Als er meer mensen interesse hebben in aankoop, bijv. als projectauto, PM ons dan.
We zijn er nog niet over uit. Even contact opgenomen met Schols auto's voor een tweedehands bak.
De auto in deze staat verkopen is ook nog steeds een optie.
Als er meer mensen interesse hebben in aankoop, bijv. als projectauto, PM ons dan.
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Veghel
Bericht
Re: Versnellingsbak revisie of verkopen? Clubman S Automaat
Mijn huidige Clubman kwam eind april richting Nederland en er bleek bij de proefrit dat de versnellingsbak (handmatig) niet goed functioneerde. Wat bleek, de bak was in Zwitserland al gereviseerd maar het revisie bedrijf had bij het in elkaar zetten wat stomme fouten gemaakt met als gevolg dat de bak weer gereviseerd moest worden. Dat is uiteindelijk gebeurt en hij schakelt weer als nieuw.
We hebben ook gekeken naar een ruilbak maar maar van het facelift model zijn er nagenoeg geen 2de hands versnellingsbakken te vinden. Voor wat betreft pre-facelift model zeker wel. Mij is verteld dat een automaat versnellingsbak moeilijker en arbeidsintensiever is vwb reviseren dus dat die prijs hoger uitvalt klopt wel maar is de vraag, is dit inclusief uit en inbouwen? Het bedrijf www.miniparts24.nl zou je eens kunnen benaderen of zij een versnellingsbak (automaat) op voorraad hebben liggen. Op je versnellingsbak zit een sticker met daarop een code, die is belangrijk om even te fotograferen cq op te schrijven, deze code moet overeen komen met een andere 2de hands versnellingsbak. Je zou Martijn Schols even kunnen benaderen om te vragen waar deze sticker precies zit zodat je hem kan fotograferen cq opschrijven.
Een 2de hands bak zal een stuk goedkoper zijn maar vergeet niet dat het demonteren/verwijderen en weer het monteren/plaatsen van een ruilbak ook wat uren werk met zich mee brengt dus moet je even afwegen wat je wil. Je zou Martijn ook even kunnen vragen wat reviseren bij zijn contact persoon gaat kosten plus het uit/inbouwen door Martijn, dan heb je wat verschillende offertes om misschien een betere keuze te kunnen maken. Die kilometer stand maakt niet zo veel uit, als je zuinig op je MINI bent en hem jaarlijks goed onderhoud geeft kan ie nog wel een tijdje mee, mijn R56 heeft al 277.000 km op de klok en rijdt nog steeds lekker. Hiernaast moet je je afvragen koop ik voor die paar duizend euro net zo'n fijne auto, aan de andere kant vindt ik 3150€ exclusief BTW dus bijna zo'n 3800 euro een bak met geld wat je wel aan het denken zet. Ik zou zelf kijken wat wil ik nog max. uitgeven om dit te repareren? Komt het er boven dan kun je naar mijn mening 2 dingen doen, auto met kapotte versnellingsbak verkopen of kenteken bij de RDW laten vervallen/afmelden en de auto demonteren in onderdelen en die verkopen. Mijn R56 is in het wandelcircuit nog zo'n 2200 € waard, blijf deze naast mijn R55 Clubman rijden maar zodra er grote kosten gaan komen dan wordt ie afgemeld en gesloopt in onderdelen die ik dan kan verkopen. Het chassis wordt dan achter de voorstoelen door midden gezaagd en boven de beltline afgezaagd en wordt er een aanhanger van gemaakt.
Als je een clubman Cooper S uit 2008/2009 terug wil kopen en je kijkt op Marktplaats moet je nog zo'n 8.000 - 13.000 euro betalen. Trek het bedrag van het reviseren van een automaat eraf dan zou je Clubman nog zo'n 4.000 - 9.000 euro op moeten brengen maar ga maar uit van het laagste bedrag, 4.000 euro. De vraag rijst dan wil iemand dat er voor geven en wil je dat zelf. Hoe je het wendt of keert, het gaat je altijd geld kosten, is alleen de vraag wil je dat aan je huidige clubman uitgeven of aan een ander. We kunnen het simpel zeggen, voor die 4000€ koop je geen andere clubman dat is zeker. Hiernaast weet je zelf in wat voor een staat je Clubman zich bevindt, is ie altijd goed onderhouden en verkeert ie verder in goede conditie dan zou ik serieus overwegen om dat bedrag uit te geven.
Succes met het maken van je keuze.
We hebben ook gekeken naar een ruilbak maar maar van het facelift model zijn er nagenoeg geen 2de hands versnellingsbakken te vinden. Voor wat betreft pre-facelift model zeker wel. Mij is verteld dat een automaat versnellingsbak moeilijker en arbeidsintensiever is vwb reviseren dus dat die prijs hoger uitvalt klopt wel maar is de vraag, is dit inclusief uit en inbouwen? Het bedrijf www.miniparts24.nl zou je eens kunnen benaderen of zij een versnellingsbak (automaat) op voorraad hebben liggen. Op je versnellingsbak zit een sticker met daarop een code, die is belangrijk om even te fotograferen cq op te schrijven, deze code moet overeen komen met een andere 2de hands versnellingsbak. Je zou Martijn Schols even kunnen benaderen om te vragen waar deze sticker precies zit zodat je hem kan fotograferen cq opschrijven.
Een 2de hands bak zal een stuk goedkoper zijn maar vergeet niet dat het demonteren/verwijderen en weer het monteren/plaatsen van een ruilbak ook wat uren werk met zich mee brengt dus moet je even afwegen wat je wil. Je zou Martijn ook even kunnen vragen wat reviseren bij zijn contact persoon gaat kosten plus het uit/inbouwen door Martijn, dan heb je wat verschillende offertes om misschien een betere keuze te kunnen maken. Die kilometer stand maakt niet zo veel uit, als je zuinig op je MINI bent en hem jaarlijks goed onderhoud geeft kan ie nog wel een tijdje mee, mijn R56 heeft al 277.000 km op de klok en rijdt nog steeds lekker. Hiernaast moet je je afvragen koop ik voor die paar duizend euro net zo'n fijne auto, aan de andere kant vindt ik 3150€ exclusief BTW dus bijna zo'n 3800 euro een bak met geld wat je wel aan het denken zet. Ik zou zelf kijken wat wil ik nog max. uitgeven om dit te repareren? Komt het er boven dan kun je naar mijn mening 2 dingen doen, auto met kapotte versnellingsbak verkopen of kenteken bij de RDW laten vervallen/afmelden en de auto demonteren in onderdelen en die verkopen. Mijn R56 is in het wandelcircuit nog zo'n 2200 € waard, blijf deze naast mijn R55 Clubman rijden maar zodra er grote kosten gaan komen dan wordt ie afgemeld en gesloopt in onderdelen die ik dan kan verkopen. Het chassis wordt dan achter de voorstoelen door midden gezaagd en boven de beltline afgezaagd en wordt er een aanhanger van gemaakt.
Als je een clubman Cooper S uit 2008/2009 terug wil kopen en je kijkt op Marktplaats moet je nog zo'n 8.000 - 13.000 euro betalen. Trek het bedrag van het reviseren van een automaat eraf dan zou je Clubman nog zo'n 4.000 - 9.000 euro op moeten brengen maar ga maar uit van het laagste bedrag, 4.000 euro. De vraag rijst dan wil iemand dat er voor geven en wil je dat zelf. Hoe je het wendt of keert, het gaat je altijd geld kosten, is alleen de vraag wil je dat aan je huidige clubman uitgeven of aan een ander. We kunnen het simpel zeggen, voor die 4000€ koop je geen andere clubman dat is zeker. Hiernaast weet je zelf in wat voor een staat je Clubman zich bevindt, is ie altijd goed onderhouden en verkeert ie verder in goede conditie dan zou ik serieus overwegen om dat bedrag uit te geven.
Succes met het maken van je keuze.
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors