Vreemd geluid bij schakelen

De 2e generatie vanaf 2006
Des
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1392
Lid geworden op: 20 dec 2006, 23:30

Re: Vreemd geluid bij schakelen

29 mei 2007, 23:44

Des schreef:
Peerkie schreef:OK, volgende vraag. Sinds gisteren hoor ik een vreemd geluid bij het loslaten van de koppeling, een soort "klonk". Het treedt niet op bij schakelen van 0 naar 1, maar verder wel. Zo halverwege de slag van de koppeling. Bij terugschakelen hoor je meestal niks maar bij doorschakelen nu de hele tijd. Eerst dacht ik dat het de versnellingsbak was, maar ik ben nu toch meer geneigd te denken dat het geluid uit de koppeling komt.
Iemand dit ook meegemaakt? Wat kan het zijn?
Ik heb precies hetzelfde, hoor het soms ook wanneer ik terugschakel naar z'n 2.

Ga meteen even een afspraak maken bij de dealer, ik had het 'probleem' tot nu toe verholpen door gewoon de radio wat harder te zetten :lol:
Vandaag bij de dealer geweest, rondje gereden met monteur, hoorde paar keer de klonk, maar het leek alsof het vooral tijdens optrekken tijdens in- en uitsturen gebeurde dus hij heeft de auto op de brug gezet en alle wielen en ophanging nagelopen maar kon niks vinden. Hij heeft wel alles aangedraaid omdat het volgens hem klonk alsof het een veer was die sprong. Mocht het blijven of erger worden dan moet ik terugkomen voor een uitgebreider onderzoek.
Des - GT spirit . com

Current ride:
Saphire Black BMW 320i Coupe

Ex rides:
Astro Black Mini Cooper S Works
Casablanca White Audi S8
Gebruikersavatar
new mini
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Strijen
Berichten: 2051
Lid geworden op: 23 jan 2006, 20:43

30 mei 2007, 10:15

Nou maar te hopen dat het weg blijft nu :(

Maar je weet nu als je weet iets hoort dat ze er uitgebreid naar zullen gaan kijken,dat lijkt me ook wel weer een goed gevoel! :D
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

30 mei 2007, 10:48

Nou word ik toch benieuwd hoe die "klonk" klinkt. :?
Afbeelding
Peerkie
Be Mini
Be Mini
Locatie: Breda
Berichten: 449
Lid geworden op: 20 jan 2007, 22:13

01 jun 2007, 17:56

Inmiddels is mijn MINI terug van de garage, waar ze hem uitgebreid hebben onderzocht vanwege het "klonk" geluid bij het ontkoppelen. Niks gevonden, wat gesmeerd en de uitlaat spanningsvrij opgehangen !?!?
En het geluid is er nog steeds dus. :cry:
Nou ja, dan maar gewoon doorrijden zolang het niet erger wordt. Ik mag er nu toch wel van uitgaan dat er niets ernstigs is, als ze alles hebben nagekeken. Maar ik blijf het raar vinden dat hij dit in het begin niet had.
Des
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1392
Lid geworden op: 20 dec 2006, 23:30

03 jun 2007, 22:50

Peerkie schreef:Inmiddels is mijn MINI terug van de garage, waar ze hem uitgebreid hebben onderzocht vanwege het "klonk" geluid bij het ontkoppelen. Niks gevonden, wat gesmeerd en de uitlaat spanningsvrij opgehangen !?!?
En het geluid is er nog steeds dus. :cry:
Nou ja, dan maar gewoon doorrijden zolang het niet erger wordt. Ik mag er nu toch wel van uitgaan dat er niets ernstigs is, als ze alles hebben nagekeken. Maar ik blijf het raar vinden dat hij dit in het begin niet had.
Same hier. Hoor nu ook een soort geluid alsof je een kiezel onder je schoen hebt en ermee over het asfalt schopt als ik me gaspedaal intrap en loslaat :s Maar volgens mij is dat alleen als de motor redelijk koud is maar het is niet eens bij volgas en nog tussen de 2.500 en 3.500 toeren, dus zou er niet mogen zijn imo.
Des - GT spirit . com

Current ride:
Saphire Black BMW 320i Coupe

Ex rides:
Astro Black Mini Cooper S Works
Casablanca White Audi S8
ger
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: geleen limburg
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 aug 2007, 11:08

23 aug 2007, 11:16

hallo dit geluit had ik ook op vakantie in frankerijk ben meteen nar de plaatselijke bmw dealer geweest kon geen kwaat zij die maar dit zat ons niet lekker zeker omdar onze s van januari is ben bij terug komst meteen naar de daeler geweest en is een probleem van de s en is het vliegwiel is bekent bij bmw en valt onder de garantie hoe warmer de moter wordt hoe meer je het hoort bij in getrapte kopeling is geluit weg
Jurgen
Pralinekes-Boy & km-vreter
Locatie: Erps-Kwerps
Berichten: 4941
Lid geworden op: 11 mar 2007, 00:48

23 aug 2007, 11:25

ger schreef:hallo dit geluit had ik ook op vakantie in frankerijk ben meteen nar de plaatselijke bmw dealer geweest kon geen kwaat zij die maar dit zat ons niet lekker zeker omdar onze s van januari is ben bij terug komst meteen naar de daeler geweest en is een probleem van de s en is het vliegwiel is bekent bij bmw en valt onder de garantie hoe warmer de moter wordt hoe meer je het hoort bij in getrapte kopeling is geluit weg
Hoi welkom :). Beetje foutjes, maar hey wat kan dat nu kwaa(d)(t) ;).
Maar de versnellingsbak is dat gewoon niet altijd al een ziekte geweest bij MINI. Toen ik mijn MINI een paar maand had maakte hij als je in achteruit schakelde altijd dat typische knarsend geluid dat je krijgt als je je koppeling niet indrukt en schakelt. Die is toen ook naar de garage geweest en een volledig nieuwe versnellingsbak in. Onder gerantie dat wel. Maar wat ik nu vaker voor heb dat ik opeens mijn pook uit zijn vitesse kan trekken. Zonder koppeling in te drukken. Is dat normaal?
ger
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: geleen limburg
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 aug 2007, 11:08

23 aug 2007, 11:28

dit zou ik niet weten bij mij wordt dit probleem volgende week verholpen ben mini 2 dagen kwijt
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

23 aug 2007, 13:26

De pook uit zijn versnelling trekken onder het rijden zonder te koppelen is normaal, dat doe ik zo vaak (alleen bij lage toeren).

Die herrie van het vliegwiel heb ik dus behoorlijk hard omdat ik een ultralicht en ongedempt vliegwiel heb uit één stuk. Het vliegwiel van de MINI bestaat uit twee delen waarbij het binnenste deel geheel in rubber zit om schokken uit de krukas te dempen. Als het rubber kapot is maakt het vliegwiel lawaai tijdens stationair lopen. Als je de koppeling intrapt is het inderdaad weg. MINI vervangt altijd het vliegwiel als die herrie er is, maar in wezen kan het geen kwaad.

De 'klonk' van één naar twee heb ik al jaren, soms niet en soms wel. De hele versnellingsbak is uit elkaar geweest (zag er prima uit), nieuwe (sport)koppeling er, maar die 'klonk' is gebleven. Hoort er allemaal bij denk ik dan maar, zolang ik nog op de plek van bestemming kom gaat het goed :)
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

23 aug 2007, 13:36

Gaat lekker met die R56 :? de R53 had in het begin ook een hoop problemen.. dus ALS ik OOIT een R56 koop dan wordt het in 2012 :P
kinderziektes eruit..
Peerkie
Be Mini
Be Mini
Locatie: Breda
Berichten: 449
Lid geworden op: 20 jan 2007, 22:13

23 aug 2007, 13:41

Over die "klonk" van mij ben ik ook nog steeds niet tevreden. Zit er nog steeds, soms even zo goed als niet, maar nu al een tijd weer wel en soms zelfs tussen alle versnellingen. Hij is nu hiervoor nu twee keer naar de garage geweest en niks gevonden, maar normaal kun je het toch niet noemen. :(
Ik maak me er niet echt ongerust over, maar het irriteert me wel en er moet beslist nog eens naar gekeken worden voordat de garantie verlopen is!

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”