Vocht derde remlicht - water kofferbak

De 2e generatie vanaf 2006
LSP
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 apr 2023, 19:17

Vocht derde remlicht - water kofferbak

01 mei 2023, 16:10

Hoi,

Ik (mijn vrouw) heb (heeft) in de mini clubman, water in de bak van het reserverwiel van de kofferbak.. Ik kan bij de twee schuifdaken geen lekkage zien.

Nu zie ik echter vocht in het derde remlicht, nu vraag ik me af:
1. kan dit ook de oorzaak zijn van de lekkage in de kofferbak
2. zo ja, waar bestellen jullie onderdelen?

Groet en thnx
Léon

ps. dank voor jullie reactie(s) geeft mij weer pluspunten thuis :-)) :))
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Vocht derde remlicht - water kofferbak

01 mei 2023, 18:21

Bij de clubman ben ik niet zo bekend met de mogelijke lekkages. Als het bij het derde remlicht is, kan je vaak al met goed schoonmaken een hoop oplossen.
Vaak is gewoon het rubber een beetje slecht.

Andere oorzaken kunnen ook achterlichten of deur rubbers zijn.

Ik heb bij mijn lekkage (r53) de achterbekleding zoveel mogelijk verwijderd. Vervolgens achterin gaan zitten en iemand met een tuinslang de achterzijde besproeien. Dan kan je het vaak goed achterhalen.

Bestellen evt via de ekris webshop. (Let op de korting voor New mini clubleden).
Afbeelding
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3238
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Vocht derde remlicht - water kofferbak

08 mei 2023, 17:08

Ik heb ook een R55 Clubman maar heb geen panoramadak en er ook geen last van. In mijn R56 zit wel een panorama dak en daar heb je wel waterafvoer kanaaltjes in zitten, ik kan me voorstellen als die verstopt zitten dat het water dan een nieuwe weg gaat zoeken en op die manier in je kofferbak terecht komt.

Op de hoeken, van de afwater strips op de dak zitten in de hoeken afvoer kanaaltjes zodat water van het dak afgevoerd wordt. Die gaan ook vaak door vuil dicht zitten waardoor water niet op de juiste manier afgevoerd wordt wat ook weer problemen kan veroorzaken. Even checken of die open zijn.

Anders alles uit de kofferbak halen, bank plaat, achterdeurtjes dicht en 1 persoon gaat op de platte bank achterzijde zitten. Een 2de persoon gooit middels emmer, water op het dak of je zet de sproeier erop en kijkt waar het water de bak in loopt. Als je dat ontdekt hebt moet je makkelijk terug kunnen vinden waar het water vandaan komt.

Succes

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”