Gordel vast in de zijdeur R55 Clubman Cooper S

De 2e generatie vanaf 2006
Timtim
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jan 2024, 14:29
Nederland

Gordel vast in de zijdeur R55 Clubman Cooper S

12 jan 2024, 21:16

SOS

Nou, na zo'n 6 jaar Clubman rijden is het gelukt. De zijdeur zit muurvast met de gesp van de gordel ergens in de krochten van de mechaniek. Hoe dat precies is gebeurd, geen idee. De deur ging heel soepel dicht.

Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen is? Kun je er bijvoorbeeld bij als je het interieurpaneel eraf haalt?

De borgpin-knop voor de passagiersdeur doet het gewoon goed, ik voel wel normale spanning op de klink in het intereur komen als die los is. Ik heb uiteraard ook al gecheckt of het met mild geweld op te lossen viel, maar helaas.

Heeft iemand dit ooit meegemaakt? Of een idee?
20240112_142638.jpg
20240112_142648.jpg
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2222
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Gordel vast in de zijdeur R55 Clubman Cooper S

13 jan 2024, 09:39

Hallo Tim. Vervelend probleem, ik heb er gelukkig geen ervaring mee.
Lukt het ook niet om de deur open te trekken terwijl er langs binnen iemand aan de gordel trekt?

We stellen het wel zeer op prijs als je jezelf en je Mini even voorstelt in viewforum.php?f=107 :wink:

O ja, even stofzuigen als het slot weer werkt. :wink:
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Gordel vast in de zijdeur R55 Clubman Cooper S

13 jan 2024, 17:48

Onderaan het kleine deurtje zit ook 'knop' die controleert of de grote zijdeur open staat. Controleer of die knop wel helemaal naar buiten staat. Wil wel eens gebeuren dat die blijft hangen, en krijg je de kleine deur niet open.
En als de deur soepeltjes dicht ging, dan zou ik toch iets meer geweld gebruiken om hm los te maken. 1 iemand om de deurklink te bedienen en de gordel slap te houden, en een ander die druk op de zijdeur kan zetten. (Desnoods maatje 44 gebruiken, oid....)

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”