water in kofferbak

De 2e generatie vanaf 2006
Rudy
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 jan 2022, 19:16

water in kofferbak

07 apr 2024, 11:25

Beste leden,

Ik kwam er achter dat in de kofferruimte van mijn Clubman R55 zich water verzameld, lekkage dus. Betreft onderste gedeelte waar reservewiel of gereedschapset zich bevindt. Nu is het opsporen van de oorzaak van een waterlekkage niet eenvoudig.
Oorzaken kunnen onder andere zijn : derde remlicht, rubber clubmandeur links, rubber clubmandeuren in zijn geheel, aansluiting antenne dak, achterlichten, waterafvoer schuif- kanteldak.
De hemelbekleding, de zijbekleding en de bekleding in de kofferruimte zijn niet nat. Derde remlicht is recent vervangen, waterafvoer dak is gecontroleerd, achterlichten zijn in orde. Heb kofferruimte met talkpoeder ingesmeerd om te kijken of ik waterspoor kan ontdekken. Niets te zien. De rubbers van de deuren achter lijken in orde. Bekleding is nog niet losgemaakt.
Komt het wellicht vanaf de onderkant?

Hebben jullie dit ook gehad en hoe hebben jullie dit opgelost.

Groet

Rudy
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3241
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: water in kofferbak

09 apr 2024, 21:04

Hoi Rudy,

ik weet dat Nicole ooit met haar R55 ook heeft gehad, bij haar zat het in de afsluiting van de rubbers van de achterste deurtjes en/of via een handvat.

Hoe is ze er achter gekomen. Achterin alle bekleding weggehaald, 1 persoon in de achterbak, deurtjes sluiten en de 2de persoon zet de waterslang erop. Zo proberen te achterhalen waar het water de auto binnenkomt. Wat ook vaak voorkomt is de waterafvoer van het dak maar je geeft aan dat dat gecontroleerd en in orde is.

Succes
Rudy
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 jan 2022, 19:16

Re: water in kofferbak

11 apr 2024, 17:09

Hallo Schroefie

Dank voor je reactie. ik ga het verder onderzoeken. Als ik het lek gevonden heb laat ik dat weten.
Groet

Rudy
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3241
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: water in kofferbak

17 apr 2024, 20:04

Hoi Rudy,

ik ben benieuwd waar het probleem bij jouw vandaan komt. Laat vooral even weten als het opgelost is, kunnen anderen weer hun voordeel mee doen.

Thnx, Milco

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”