Stroeve deurhendel

De 2e generatie vanaf 2006
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

Stroeve deurhendel

27 aug 2007, 23:59

Bij mijn bijrijderskant, de deurhendel die je in moet knijpen gaat steeds stroever. Heel vaag. De ene keer werkt hij vrij makkelijk mee en de andere keer (die vaker voor komt) moet je echt keihard knijpen om de deur open te krijgen. Krijg er veel klachten over van mensen die met me meerijden en de deur open willen doen.

Zijn er nog meer van deze gevallen hier bekend?! Ik moet er ben ik bang toch echt mee terug naar de dealer. Kan bijna niet goed zijn... :(
Afbeelding
parklaneworks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rotterdam
Berichten: 3351
Lid geworden op: 23 mar 2006, 14:28

28 aug 2007, 19:14

Volgens mij heb ik er ook last van. Er reed vandaag een collega met mij mee en die kreeg de deur niet open. Ik moest vervolgens de deurhendel behoorlijk hard inknijpen en toen ging hij open. Ik had dit probleem ook bij mijn vorige MINI (r53), vooral in de winter ging het moeilijk. Toen ben ik er tot 2 keer toe mee naar de garage geweest, maar dat heeft helaas niet mogen helpen.

Ik ga er nog wel een keer voor naar de garage, maar of ze het kunnen oplossen......
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

29 aug 2007, 00:06

Dan doe ik dat ook, moet gewoon goed zijn. Kan me niet herinneren dat hij dat al vanaf het begin had. :?
Afbeelding
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

31 aug 2007, 23:50

Jippie hij is gemaakt. De slotvanger zat iets te ver naar buiten waardoor er te veel druk kwam te staan op het slot, waardoor je hard moest knijpen in de deurhendel om hem open te maken. De slotvanger is een heel klein tikkie opgeschoven en voilá, nergens meer last van. :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3004
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:32

02 sep 2007, 16:54

mooi, kan ik zeggen wat ze moeten fixen :)

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”