Ruitensproeier doet niks meer?!

De 2e generatie vanaf 2006
Des
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1392
Lid geworden op: 20 dec 2006, 23:30

Ruitensproeier doet niks meer?!

21 dec 2007, 01:03

Vanochtend een winter-check gehad bij de dealer, daarna drie keer m'n ramen gesproeid en sinds vanmiddag doet ie niks meer. Hoogst irritant met dit winterse weer, mijn zicht is echt belabberd door die vieze ramen, en om de 10km stoppen om met de hand me ramen schoon te maken vind ik ook niet echt een optie. Had het ruitenwisservloeistofpijl al gechecked maar na 2 bekertjes erbij gegooid te hebben zat het weer tot de nok toe vol. Het enige dat ik kan bedenken is dat de dealer hem aangevuld heeft met water ipv anti-vries schoonmaak spul en dat dat in de leiding bevroren is. Maar heb een flink stuk gereden en de motor was goed warm, dan zou je verwachten dat die leidingen ook wel ontdooid zijn.

De auto staat nu in een parkeergarage waar het niet vriest dus hopen dat hij het morgen weer doet, maar zou toch niet mogen dat hij er zomaar mee kapt, dit zijn juist de momenten dat je het spul nodig hebt.
Des - GT spirit . com

Current ride:
Saphire Black BMW 320i Coupe

Ex rides:
Astro Black Mini Cooper S Works
Casablanca White Audi S8
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

21 dec 2007, 01:06

lekker handig... je zult het morgen zelf wel weten.. als ie het weer doet.. zo niet... dan WEER terug naar de dealer :s

Coen
ulyss
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Boortmeerbeek
Berichten: 1475
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:30

21 dec 2007, 03:42

mijn achterruit sproeier doet ook niets meer :cry:
Susan
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Middelstum
Berichten: 62
Lid geworden op: 21 mar 2007, 21:50

21 dec 2007, 09:17

Misschien hebben jullie het al lang gecheckt maar zit er niet gewoon wat drab in de spuitmond? Mijn achterruitsproeier spuugde namelijk alleen nog water over de bumper. Ik heb toen het kapje wat over de sproeier heen zit verwijderd en het (erg kleine gaatje) waar het water doorheen moet schoongemaakt en nu werkt ie weer als een tierelier!
Ralph-cooper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1229
Lid geworden op: 18 mar 2007, 21:36

21 dec 2007, 10:24

Weet wel bijna zeker dat je leidingen bevroren zijn, hier hetzelfde (ondanks -20 antivries :s). Bij sommige auto's helpt ook een warme motor niet voor het ontdooien weet ik uit ervaring.
PPCS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1253
Lid geworden op: 27 sep 2006, 09:56

21 dec 2007, 10:52

Kan ook zijn dat bij het dichtgooien van de motorkap er een slangetje klem zit. Is bij mij ook eens gebeurd. Wie weet.

Gr,

PP
Des
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1392
Lid geworden op: 20 dec 2006, 23:30

21 dec 2007, 13:32

PPCS schreef:Kan ook zijn dat bij het dichtgooien van de motorkap er een slangetje klem zit. Is bij mij ook eens gebeurd. Wie weet.

Gr,

PP
Tussen het moment dat ie het nog deed en het moment dat ie het niet meer deed heb ik de kap niet open gehad.
Des - GT spirit . com

Current ride:
Saphire Black BMW 320i Coupe

Ex rides:
Astro Black Mini Cooper S Works
Casablanca White Audi S8
blackmamba
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Abcoude
Berichten: 68
Lid geworden op: 23 apr 2006, 15:00

21 dec 2007, 19:42

Hoi Des, jij zit toch niet bij van Poelgeest voor onderhoud. Had twee weekjes terug ook een beurtje en ik heb hetzelfde als jij.
Des
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1392
Lid geworden op: 20 dec 2006, 23:30

22 dec 2007, 03:16

Nee zit bij Amsterdam.

Ik heb het vermoeden dat er of nog teveel zomer spul inzat of dat ze bij de dealer gewoon teveel water in het mengsel zat.

Vannochtend deed hij het weer even maar toen ik met MR naar Daan reed vanavond zag ik hem gewoon tijdens het sproeien dichtvriezen. Op de terugweg bijna de hele tank leeggespoten dan kan ik er morgen gewoon goed spul in doen.
Des - GT spirit . com

Current ride:
Saphire Black BMW 320i Coupe

Ex rides:
Astro Black Mini Cooper S Works
Casablanca White Audi S8

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”