Electromotor elektrisch portierraam defect

De 2e generatie vanaf 2006
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Kortrijk
Berichten: 842
Lid geworden op: 04 sep 2007, 17:05

08 jan 2009, 14:02

Ik kreeg zelfs een melding op de boordcomputer (en op het navigatiescherm) om het zo snel mogelijk te laten nakijken door een service center.

Nu vind ik opnieuw niks terug in de BC, en nog eigenaardiger, het is vanzelf opgelost. Merkte ik net dat het nu toch wel weer zakt. Allemaal vreemd...

Enfin, ik moet toch nog naar de dealer voor het alarm.
Laine
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Simpelveld
Berichten: 44
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:26

10 jan 2009, 18:44

Bij mij maakt het raam aan de bestuurderskant ook geen/nauwelijks meer een zzzz-geluidje
voor omhoog. Hij zit wel goed dicht. Gisteren naar de dealer geweest om hem uit te laten lezen:
niets aan de hand. Waarschijnlijk door de aanhoudende kou hier in het zuiden. Als het over een tijdje niet
"hersteld" is bij beter weer, moest ik terugkomen. Het vreemde is dat het rechterportier het wel normaal
blijft doen, ondanks de kou. :?
dragon
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 48
Lid geworden op: 28 mar 2008, 21:42

13 jan 2009, 11:56

Ik heb dit ook, de raam zakt niet maar genoeg en als ik dan men deur toesla blijft men raam achter het dakrubber hangen en staat dat opzij helemaal open :| Volgende week gaat hij binnen voor dit euvel en nog wat andere prullen. (wielkastbekleding voor de 3 maal, lak lost aan het logo op de motorkap dus wordt herspoten, motorsteun stuk)
El Presidente
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 260
Lid geworden op: 10 nov 2007, 12:31

31 jan 2009, 09:32

...
Laatst gewijzigd door El Presidente op 07 mar 2015, 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Animum debes mutare, non caelum
Pimmeke
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Belgie, Limburg
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 nov 2008, 08:57

01 feb 2009, 09:50

Ik kom me ook aansluiten bij jullie clubje van het "raamprobleem". Mijn linkerraam zakt nog maar heel lichtjes (1mm). De auto is nm 1 maand oud. Mijn bevindingen zijn dan ook niet erg positief. Veel kleine ongemakjes die me ergeren en samen een groot ongemak zijn. Ik vind de bouwkwaliteit maar povertjes. Slechte geluidsisolatie (diesel), raamprobleem, water in de achterlichten, rammels in het dashbord en deuren, kloppende voorophanging, ....
Voor een auto van deze prijsklasse en maand oud, VOLLEDIG BENEDEN NIVEAU !!!! Je moet je met een nieuwe auto verdorie om de paar dagen organiseren omdat ie weer eens naar de dealer moet. OK ik ben wat gevoelig voor dit soort zaken maar een paar auto's geleden heb ik een VW Golf V. .... na drie maanden gewoon verkocht ....ellende. De Mini is anders ook goed op weg !!
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Kortrijk
Berichten: 842
Lid geworden op: 04 sep 2007, 17:05

02 feb 2009, 12:35

zucht, die van mij zakken opnieuw niet meer... Het ging nu eens 2 weken probleemloos goed.
Ik wacht er nog even mee, vorige keer was het plots uit zichzelf weer opgelost, dus ik hoop dat dat opnieuw het geval zal zijn. Anders moet ik alweer naar die dealer.

Is het 'not done' om hiervoor naar een andere dealer te gaan? er is er hier één vlakbij, anders moet ik 25km ver...
Laine
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Simpelveld
Berichten: 44
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:26

10 feb 2009, 16:39

Ben vandaag naar de dealer geweest; ze gingen hem weer uitlezen/ de deur `uithangen`.
Melding dat het raam niet tot boven toe sluit. De monteur is er anderhalf uur mee bezig geweest.
Het ligt aan de programmatuur. Er wordt nieuwe software besteld en dat duurt nog wel een maand
voordat die er is :( Ondertussen moet ik het raam zo min mogelijk gebruiken, want hij kan halverwege
blijven hangen...Wel lastig met kaartjes trekken in parkeergarages!
Ze gaan eerst die nieuwe software installeren, maar het einde van het liedje is waarschijnlijk dat er toch een nieuw motortje in moet. (zei de monteur, het was een bekend probleem) Dat het `vanzelf` over zou gaan, klopt dus niet in mijn geval. Gelukkig valt het onder de garantie.
El Presidente
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 260
Lid geworden op: 10 nov 2007, 12:31

10 feb 2009, 16:54

...
Laatst gewijzigd door El Presidente op 07 mar 2015, 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Animum debes mutare, non caelum
El Presidente
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 260
Lid geworden op: 10 nov 2007, 12:31

10 feb 2009, 16:56

...
Laatst gewijzigd door El Presidente op 07 mar 2015, 10:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Animum debes mutare, non caelum
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Kortrijk
Berichten: 842
Lid geworden op: 04 sep 2007, 17:05

10 feb 2009, 20:35

het gaat nu ook niet meer vanzelf weg. zucht, zal ik dus maar weer eens naar de dealer gaan.
MY00
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Baarlo
Berichten: 152
Lid geworden op: 04 aug 2008, 18:13

11 feb 2009, 10:10

[quote="El Presidente"]En er is nu weer een nieuwe bevinding (incl. oplossing) door Mini NL.quote]

En wat is die nieuwe bevinding?
Groetjes,

René
Lech
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Rotterdam
Berichten: 186
Lid geworden op: 03 jun 2006, 09:05

problemen met ramen??

11 feb 2009, 12:59

Ik ga a.s. zaterdag mijn nieuwe Mini One ophalen, als ik zo eens lees van die problemen met de ramen, dan hoop ik niet dat ik daar met die nieuwe Mini ook last van gaat krijgen.
remco
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Den Haag
Berichten: 235
Lid geworden op: 24 feb 2008, 17:53

17 feb 2009, 09:20

zet mij ook maar in de lijst met MINI's-met-raam-problemen. Raam gaat niet meer automatisch omlaag bij het open doen van de deur. En als je hem vervolgens omlaag doet met het knopje dan wil ie niet meer sluiten. Blijft op en neer gaan.

Bel net met MINI Den Haag. "Meneer, wij maken momenteel afspraken voor 8 april" :shock: WTF. Kunnen ze die ontslagen MINI gasten uit de fabriek niet hier naar de werkplaats sturen?!
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Kortrijk
Berichten: 842
Lid geworden op: 04 sep 2007, 17:05

17 feb 2009, 09:29

remco schreef:Bel net met MINI Den Haag. "Meneer, wij maken momenteel afspraken voor 8 april" :shock: WTF. Kunnen ze die ontslagen MINI gasten uit de fabriek niet hier naar de werkplaats sturen?!
:shock: :shock: :shock: :shock:

Ik mag dus nog blij zijn dat ze binnen 2 weken nadat ik bel een vervangwagen vrij hebben, had ik die niet nodig, dan kon het waarschijnlijk zelfs vroeger.

Enfin, maandag gaat hij ervoor binnen. Ik hoop dat ik daarna hier niet meer hoef te posten.
patrick1976
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Hoofddorp
Berichten: 219
Lid geworden op: 27 jun 2008, 10:52

17 feb 2009, 11:33

Het probleem wat ik met mijn raam heb is dat als ik het laat zakken en weer omhoog doe (wat ik elke dag bij de poort van mijn werk doe) dan is het aan de binnenkant zeiknat. Vervolgens droogt dat weer maar is mijn binnekant van mijn raam heel smerig, net alsof de pekel van de straat op de binnekant opdroogd en vervolgens kristaliseerd. gevolg, een raam wat echt onwijs smerig is.

Iemand ook deze ervaring

Groeten Patrick

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”