Ombouw naar MFST, Cruise Control, OEM en LEDs vervangen
- Roald
- 4 op een rij!
- Locatie: Amersfoort
Bericht
Re: DIY: Cruise Control inbouw OEM en leds vervangen
Hoe krijg de draadjes los!!!! Lukt me nieRein schreef:
MINI
- Rein
- Bijna verslaafd
- Locatie: Udenhout
Bericht
Als ik het me goed herinner, moet je met zo'n mini schroevendraaiertje (plat) aan de bovenkant van de connector, of de onderkant proberen het metalen klemmetje opzij te duwen waarmee het draadje in de connector zit.
Als je er 1 los hebt kun je goed zien hoe het werkt. Maar het blijft priegelen
Als je er 1 los hebt kun je goed zien hoe het werkt. Maar het blijft priegelen
BMW 118d / Audi S3 8V / Cooper S Roadster
Gone: Peugeot 106 / R53 Pure Silver / R52 S Chili Red / Range Rover Evoque SD4 Dynamic
Gone: Peugeot 106 / R53 Pure Silver / R52 S Chili Red / Range Rover Evoque SD4 Dynamic
- stevieyes
- Leerling Mini lid
Bericht
Misschien een stomme vraag. Ik heb reeds zo'n 3-spaaks stuur, kan ik de knoppen met afdekplaatjes monteren in mijn stuur? Of moet ook dit aangemeld worden? Ik wil gewoon dat de audio-bediening werkt, de rest hoeft niet.
Het is mijn vriendin haar Mini, een mooie Park Lane uit 11/2005
- dylan159
- One wheel wonder
- Locatie: Steenbergen (nb)
Bericht
Hulp gezocht
Hallo, ik wil cruise control inbouwen. Ik zoek nog hulp voor het instaleren. Het gaat mij vooral om het stuur los te maken en om de dashboard delen los en vast te maken. Uiteraard hoeft dat niet gratis te gebeuren. Verder zou ik graag een duidelijke handleiding hebben voor mijn R52 van 2005 en een lijst met spullen die ik nodig heb.Kan iemand mij aan iets helpen, dan PM aub. Alvast bedankt
- dylan159
- One wheel wonder
- Locatie: Steenbergen (nb)
Bericht
Re: Hulp gezocht
O ja en wat ik mezelf ook nog afvraag. Zit er al iets van een connector voor de radiobediening of zo??? Jouw beschrijving lijkt mij op het eerste gezicht alleen voor de cruisecontrol. Moet er niet iets van een Unit in die de signalen omzet????dylan159 schreef:Hallo, ik wil cruise control inbouwen. Ik zoek nog hulp voor het instaleren. Het gaat mij vooral om het stuur los te maken en om de dashboard delen los en vast te maken. Uiteraard hoeft dat niet gratis te gebeuren. Verder zou ik graag een duidelijke handleiding hebben voor mijn R52 van 2005 en een lijst met spullen die ik nodig heb.Kan iemand mij aan iets helpen, dan PM aub. Alvast bedankt
- Rein
- Bijna verslaafd
- Locatie: Udenhout
Bericht
Als je de hele DIY hebt doorgelezen, dan heb je gezien dat alle onderdeelnummers erin staan. Zelfs het nummer van de handleiding. Een dealer kan deze voor je uitprinten. In mijn DIY staan de nummers voor de prefacelift. Maar in de handleiding staat alles beschreven voor zowel pre en post facelift.
Voor het loshalen van het stuur en dashboarddelen is een heleboel geschreven op het forum. Gebruik de zoekfunctie eens
Dan vind je oa dit KLIK
Voor het loshalen van het stuur en dashboarddelen is een heleboel geschreven op het forum. Gebruik de zoekfunctie eens
Dan vind je oa dit KLIK
BMW 118d / Audi S3 8V / Cooper S Roadster
Gone: Peugeot 106 / R53 Pure Silver / R52 S Chili Red / Range Rover Evoque SD4 Dynamic
Gone: Peugeot 106 / R53 Pure Silver / R52 S Chili Red / Range Rover Evoque SD4 Dynamic
- dylan159
- One wheel wonder
- Locatie: Steenbergen (nb)
Bericht
Ja Rein ik had het ook gelezen. Alleen wat mij nog niet helemaal duidelijk is, is het volgende: De sleepring heeft ook een connector denk ik . Als ik jouw kabelboom zo in de vlugheid zie, zie ik daar niet zo veel connectors op staan. Nu is mijn vraag voordat ik de hele boel open gooi. Zitten er nog loze connectors achter mijn stuur die ik zo kan aansluiten op de sleepring??? Alle "extra"kabels die jij zo hebt aangesloten, komen die allemaal van de kabelboom??? Heb jij alles via de BMW dealer besteld?? Alvast bedankt.Ben erg blij met jouw handleiding, dacht dat achteraf inbouwen niet mogelijk was nl.Rein schreef:Als je de hele DIY hebt doorgelezen, dan heb je gezien dat alle onderdeelnummers erin staan. Zelfs het nummer van de handleiding. Een dealer kan deze voor je uitprinten. In mijn DIY staan de nummers voor de prefacelift. Maar in de handleiding staat alles beschreven voor zowel pre en post facelift.
Voor het loshalen van het stuur en dashboarddelen is een heleboel geschreven op het forum. Gebruik de zoekfunctie eens
Dan vind je oa dit KLIK
- dylan159
- One wheel wonder
- Locatie: Steenbergen (nb)
Bericht
PS lijkt mij niet heel makkelijk om die airbag te verwijderen, of valt dat mee??dylan159 schreef:Ja Rein ik had het ook gelezen. Alleen wat mij nog niet helemaal duidelijk is, is het volgende: De sleepring heeft ook een connector denk ik . Als ik jouw kabelboom zo in de vlugheid zie, zie ik daar niet zo veel connectors op staan. Nu is mijn vraag voordat ik de hele boel open gooi. Zitten er nog loze connectors achter mijn stuur die ik zo kan aansluiten op de sleepring??? Alle "extra"kabels die jij zo hebt aangesloten, komen die allemaal van de kabelboom??? Heb jij alles via de BMW dealer besteld?? Alvast bedankt.Ben erg blij met jouw handleiding, dacht dat achteraf inbouwen niet mogelijk was nl.Rein schreef:Als je de hele DIY hebt doorgelezen, dan heb je gezien dat alle onderdeelnummers erin staan. Zelfs het nummer van de handleiding. Een dealer kan deze voor je uitprinten. In mijn DIY staan de nummers voor de prefacelift. Maar in de handleiding staat alles beschreven voor zowel pre en post facelift.
Voor het loshalen van het stuur en dashboarddelen is een heleboel geschreven op het forum. Gebruik de zoekfunctie eens
Dan vind je oa dit KLIK
- Rein
- Bijna verslaafd
- Locatie: Udenhout
Bericht
De airbag is juist erg makkelijk los te halen en te wisselen. Op de niet-multifunctionele sleepring zit niets overbodigs. Je hebt echt de mulitfunctionele sleepring nodig en daar zitten de extra connectors op. Inderdaad alle extra aangesloten connectors komen van de kabelboom. Je moet dus een hele kabelboom in de auto inbouwen, vandaar ook dat alles losmoet. Maar het dashboard zit netjes geschroefd dus dat is zo los. Het vervelendste is het overpinnen van de connector onder de motorkap.
Tevens moet de cruisecontrol nog bij de dealer geactiveert worden.
Alle onderdelen heb ik bij de dealer besteld. Alleen het stuur komt van www.nnp.be incl de knopjes. De airbag wilde ik nieuw hebben en daar betaal je dus voor , maar jouw airbag is goed dus die hoef je alvast niet te kopen
Tevens moet de cruisecontrol nog bij de dealer geactiveert worden.
Alle onderdelen heb ik bij de dealer besteld. Alleen het stuur komt van www.nnp.be incl de knopjes. De airbag wilde ik nieuw hebben en daar betaal je dus voor , maar jouw airbag is goed dus die hoef je alvast niet te kopen
BMW 118d / Audi S3 8V / Cooper S Roadster
Gone: Peugeot 106 / R53 Pure Silver / R52 S Chili Red / Range Rover Evoque SD4 Dynamic
Gone: Peugeot 106 / R53 Pure Silver / R52 S Chili Red / Range Rover Evoque SD4 Dynamic
- dylan159
- One wheel wonder
- Locatie: Steenbergen (nb)
Bericht
PS Bij deze nogmaals de oproep voor betaalde hulp van iemand die ervaring heeft met het monteren en laten werken van de cruise control. Uiteraard help ik zelf mee, maar vind het toch redelijk eng om het hele dashboard te slopen. Zal wel makkelijk zijn, maar ja je moet het vast een keer gedaan hebben
Ja en mijn stuur is ook goed. Ik mis dus alleen de knopjes. Wat ik wel jammer vind is dat ik 2 gaatjes in mijn stuur moet maken om de airbag eruit te halen, misschien dus toch maar een nieuw stuurtje. Wat ik trouwens wel gek vind is dat de radio nergens lijkt te worden aangesloten. Ik neem aan dat hij het wel doet na montage van de kabelboom. Ook zouden bij mij de leds moeten branden neem ik aan. Ik heb een enkele teller, dus dan geen gedoe met ledjes omzetten enz. toch???Rein schreef:De airbag is juist erg makkelijk los te halen en te wisselen. Op de niet-multifunctionele sleepring zit niets overbodigs. Je hebt echt de mulitfunctionele sleepring nodig en daar zitten de extra connectors op. Inderdaad alle extra aangesloten connectors komen van de kabelboom. Je moet dus een hele kabelboom in de auto inbouwen, vandaar ook dat alles losmoet. Maar het dashboard zit netjes geschroefd dus dat is zo los. Het vervelendste is het overpinnen van de connector onder de motorkap.
Tevens moet de cruisecontrol nog bij de dealer geactiveert worden.
Alle onderdelen heb ik bij de dealer besteld. Alleen het stuur komt van www.nnp.be incl de knopjes. De airbag wilde ik nieuw hebben en daar betaal je dus voor , maar jouw airbag is goed dus die hoef je alvast niet te kopen
PS Bij deze nogmaals de oproep voor betaalde hulp van iemand die ervaring heeft met het monteren en laten werken van de cruise control. Uiteraard help ik zelf mee, maar vind het toch redelijk eng om het hele dashboard te slopen. Zal wel makkelijk zijn, maar ja je moet het vast een keer gedaan hebben
Terug naar “MINI R50 (One/CooperR), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors