Ombouw naar MFST, Cruise Control, OEM en LEDs vervangen

tripje
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: amsterdam
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 apr 2009, 10:42

28 apr 2009, 16:46

mwa 120 euro is best prijzig voor alleen die plastic ''cockring'' ;-)
Roald
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Amersfoort
Berichten: 190
Lid geworden op: 13 okt 2007, 13:56

Re: DIY: Cruise Control inbouw OEM en leds vervangen

06 mei 2009, 23:19

Rein schreef: Afbeelding
Hoe krijg de draadjes los!!!! Lukt me nie :roll:
MINI
Gebruikersavatar
Rein
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Udenhout
Berichten: 762
Lid geworden op: 12 dec 2007, 21:45

07 mei 2009, 18:46

Als ik het me goed herinner, moet je met zo'n mini schroevendraaiertje (plat) aan de bovenkant van de connector, of de onderkant proberen het metalen klemmetje opzij te duwen waarmee het draadje in de connector zit.
Als je er 1 los hebt kun je goed zien hoe het werkt. Maar het blijft priegelen :D
BMW 118d / Audi S3 8V / Cooper S Roadster
Gone: Peugeot 106 / R53 Pure Silver / R52 S Chili Red / Range Rover Evoque SD4 Dynamic
Roald
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Amersfoort
Berichten: 190
Lid geworden op: 13 okt 2007, 13:56

13 mei 2009, 09:48

ZO het is gelukt....

Ik wist niet dat de blauwe schuifjes uit het stekkerblok moesten worden geschoven zodat je vervolgens de stekertjes met een klein pinnetje los te schuiven. :shock:

Na het verwijderen van dit "blauweslot" ging het met gemak. :P .
MINI
Gebruikersavatar
Rein
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Udenhout
Berichten: 762
Lid geworden op: 12 dec 2007, 21:45

13 mei 2009, 20:28

brandt de verlichting van de knopjes nu ook als je je dashboard verlichting aanzet?
BMW 118d / Audi S3 8V / Cooper S Roadster
Gone: Peugeot 106 / R53 Pure Silver / R52 S Chili Red / Range Rover Evoque SD4 Dynamic
Roald
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Amersfoort
Berichten: 190
Lid geworden op: 13 okt 2007, 13:56

13 mei 2009, 22:21

JAH 8) En de radio bediening doet het ook al :D

Alleen de CruiseControl werkt nog niet :lol:
MINI
stevieyes
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 jul 2009, 22:18

10 jul 2009, 18:54

Misschien een stomme vraag. Ik heb reeds zo'n 3-spaaks stuur, kan ik de knoppen met afdekplaatjes monteren in mijn stuur? Of moet ook dit aangemeld worden? Ik wil gewoon dat de audio-bediening werkt, de rest hoeft niet.
Het is mijn vriendin haar Mini, een mooie Park Lane uit 11/2005
Gebruikersavatar
Rein
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Udenhout
Berichten: 762
Lid geworden op: 12 dec 2007, 21:45

11 jul 2009, 09:54

Waarschijnlijk niet als je geen multifunctionele sleepring hebt.
BMW 118d / Audi S3 8V / Cooper S Roadster
Gone: Peugeot 106 / R53 Pure Silver / R52 S Chili Red / Range Rover Evoque SD4 Dynamic
dylan159
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Steenbergen (nb)
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 jun 2009, 18:47

Hulp gezocht

17 jul 2009, 19:57

Hallo, ik wil cruise control inbouwen. Ik zoek nog hulp voor het instaleren. Het gaat mij vooral om het stuur los te maken en om de dashboard delen los en vast te maken. Uiteraard hoeft dat niet gratis te gebeuren. Verder zou ik graag een duidelijke handleiding hebben voor mijn R52 van 2005 en een lijst met spullen die ik nodig heb.Kan iemand mij aan iets helpen, dan PM aub. Alvast bedankt :D
dylan159
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Steenbergen (nb)
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 jun 2009, 18:47

Re: Hulp gezocht

18 jul 2009, 07:33

dylan159 schreef:Hallo, ik wil cruise control inbouwen. Ik zoek nog hulp voor het instaleren. Het gaat mij vooral om het stuur los te maken en om de dashboard delen los en vast te maken. Uiteraard hoeft dat niet gratis te gebeuren. Verder zou ik graag een duidelijke handleiding hebben voor mijn R52 van 2005 en een lijst met spullen die ik nodig heb.Kan iemand mij aan iets helpen, dan PM aub. Alvast bedankt :D
O ja en wat ik mezelf ook nog afvraag. Zit er al iets van een connector voor de radiobediening of zo??? Jouw beschrijving lijkt mij op het eerste gezicht alleen voor de cruisecontrol. Moet er niet iets van een Unit in die de signalen omzet????
Gebruikersavatar
Rein
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Udenhout
Berichten: 762
Lid geworden op: 12 dec 2007, 21:45

18 jul 2009, 10:21

Als je de hele DIY hebt doorgelezen, dan heb je gezien dat alle onderdeelnummers erin staan. Zelfs het nummer van de handleiding. Een dealer kan deze voor je uitprinten. In mijn DIY staan de nummers voor de prefacelift. Maar in de handleiding staat alles beschreven voor zowel pre en post facelift.
Voor het loshalen van het stuur en dashboarddelen is een heleboel geschreven op het forum. Gebruik de zoekfunctie eens
Dan vind je oa dit KLIK
BMW 118d / Audi S3 8V / Cooper S Roadster
Gone: Peugeot 106 / R53 Pure Silver / R52 S Chili Red / Range Rover Evoque SD4 Dynamic
dylan159
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Steenbergen (nb)
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 jun 2009, 18:47

18 jul 2009, 12:07

Rein schreef:Als je de hele DIY hebt doorgelezen, dan heb je gezien dat alle onderdeelnummers erin staan. Zelfs het nummer van de handleiding. Een dealer kan deze voor je uitprinten. In mijn DIY staan de nummers voor de prefacelift. Maar in de handleiding staat alles beschreven voor zowel pre en post facelift.
Voor het loshalen van het stuur en dashboarddelen is een heleboel geschreven op het forum. Gebruik de zoekfunctie eens
Dan vind je oa dit KLIK
Ja Rein ik had het ook gelezen. Alleen wat mij nog niet helemaal duidelijk is, is het volgende: De sleepring heeft ook een connector denk ik . Als ik jouw kabelboom zo in de vlugheid zie, zie ik daar niet zo veel connectors op staan. Nu is mijn vraag voordat ik de hele boel open gooi. Zitten er nog loze connectors achter mijn stuur die ik zo kan aansluiten op de sleepring??? Alle "extra"kabels die jij zo hebt aangesloten, komen die allemaal van de kabelboom??? Heb jij alles via de BMW dealer besteld?? Alvast bedankt.Ben erg blij met jouw handleiding, dacht dat achteraf inbouwen niet mogelijk was nl.
dylan159
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Steenbergen (nb)
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 jun 2009, 18:47

18 jul 2009, 12:34

dylan159 schreef:
Rein schreef:Als je de hele DIY hebt doorgelezen, dan heb je gezien dat alle onderdeelnummers erin staan. Zelfs het nummer van de handleiding. Een dealer kan deze voor je uitprinten. In mijn DIY staan de nummers voor de prefacelift. Maar in de handleiding staat alles beschreven voor zowel pre en post facelift.
Voor het loshalen van het stuur en dashboarddelen is een heleboel geschreven op het forum. Gebruik de zoekfunctie eens
Dan vind je oa dit KLIK
Ja Rein ik had het ook gelezen. Alleen wat mij nog niet helemaal duidelijk is, is het volgende: De sleepring heeft ook een connector denk ik . Als ik jouw kabelboom zo in de vlugheid zie, zie ik daar niet zo veel connectors op staan. Nu is mijn vraag voordat ik de hele boel open gooi. Zitten er nog loze connectors achter mijn stuur die ik zo kan aansluiten op de sleepring??? Alle "extra"kabels die jij zo hebt aangesloten, komen die allemaal van de kabelboom??? Heb jij alles via de BMW dealer besteld?? Alvast bedankt.Ben erg blij met jouw handleiding, dacht dat achteraf inbouwen niet mogelijk was nl.
PS lijkt mij niet heel makkelijk om die airbag te verwijderen, of valt dat mee??
Gebruikersavatar
Rein
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Udenhout
Berichten: 762
Lid geworden op: 12 dec 2007, 21:45

18 jul 2009, 12:48

De airbag is juist erg makkelijk los te halen en te wisselen. Op de niet-multifunctionele sleepring zit niets overbodigs. Je hebt echt de mulitfunctionele sleepring nodig en daar zitten de extra connectors op. Inderdaad alle extra aangesloten connectors komen van de kabelboom. Je moet dus een hele kabelboom in de auto inbouwen, vandaar ook dat alles losmoet. Maar het dashboard zit netjes geschroefd dus dat is zo los. Het vervelendste is het overpinnen van de connector onder de motorkap.
Tevens moet de cruisecontrol nog bij de dealer geactiveert worden.
Alle onderdelen heb ik bij de dealer besteld. Alleen het stuur komt van www.nnp.be incl de knopjes. De airbag wilde ik nieuw hebben en daar betaal je dus voor :s, maar jouw airbag is goed dus die hoef je alvast niet te kopen
BMW 118d / Audi S3 8V / Cooper S Roadster
Gone: Peugeot 106 / R53 Pure Silver / R52 S Chili Red / Range Rover Evoque SD4 Dynamic
dylan159
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Steenbergen (nb)
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 jun 2009, 18:47

18 jul 2009, 13:10

Rein schreef:De airbag is juist erg makkelijk los te halen en te wisselen. Op de niet-multifunctionele sleepring zit niets overbodigs. Je hebt echt de mulitfunctionele sleepring nodig en daar zitten de extra connectors op. Inderdaad alle extra aangesloten connectors komen van de kabelboom. Je moet dus een hele kabelboom in de auto inbouwen, vandaar ook dat alles losmoet. Maar het dashboard zit netjes geschroefd dus dat is zo los. Het vervelendste is het overpinnen van de connector onder de motorkap.
Tevens moet de cruisecontrol nog bij de dealer geactiveert worden.
Alle onderdelen heb ik bij de dealer besteld. Alleen het stuur komt van www.nnp.be incl de knopjes. De airbag wilde ik nieuw hebben en daar betaal je dus voor :s, maar jouw airbag is goed dus die hoef je alvast niet te kopen
Ja en mijn stuur is ook goed. Ik mis dus alleen de knopjes. Wat ik wel jammer vind is dat ik 2 gaatjes in mijn stuur moet maken om de airbag eruit te halen, misschien dus toch maar een nieuw stuurtje. Wat ik trouwens wel gek vind is dat de radio nergens lijkt te worden aangesloten. Ik neem aan dat hij het wel doet na montage van de kabelboom. Ook zouden bij mij de leds moeten branden neem ik aan. Ik heb een enkele teller, dus dan geen gedoe met ledjes omzetten enz. toch???

PS Bij deze nogmaals de oproep voor betaalde hulp van iemand die ervaring heeft met het monteren en laten werken van de cruise control. Uiteraard help ik zelf mee, maar vind het toch redelijk eng om het hele dashboard te slopen. Zal wel makkelijk zijn, maar ja je moet het vast een keer gedaan hebben

Terug naar “MINI R50 (One/CooperR), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”