Eerst de bekleding vd deur verwijderen door de 4 schroefjes los te draaien. 3 stuks zie je zo zitten en 1 zit er links onder het doorzichtige reflectortje verborgen.
Vervolgens trek je het deurpaneel los door aan de onderzijde te beginnen. Bij autozaken zijn sets van een soort plastic lepels te krijgen waardoor je minder kans hebt dat de dopjes die in het deurpaneel zitten beschadigen maar zonder lukt ook.
Als laatste trek je het deurpaneel aan de bovenzijde uit de klemmetjes door hem naar je toe te trekken.
Nu maak je de deurontgrendeling binnenzijde deur los door de 3 schroefjes los te draaien en het tweeterkabeltje los te trekken. Daarna verwijder je de 2 grote rubberen doppen bovenzijde rechts en links waarachter zich de bouten van het railmechanisme bevinden.
Daarna is het zaak de rubberen (stof) strip aan de binnenzijde raam los te maken. Verwijder links 3 plastic dopjes en rechts 2 dopjes en druk dan de strip voorzichtig naar boven. Tracht hem zo min mogelijk te buigen dan gaat ie er straks ook weer mooier in.
Nu dient de ruit losgemaakt te worden. Dit doe je door aan de achterkant de ruitspanners/stellers los te draaien dmv een imbusje en deze spanners volledig te verwijderen.
Je kunt nu vrij simpel de ruit er aan de bovenkant uithalen.
Bij mij functioneerde de motor niet meer waardoor je erg moeilijk bij de spanners kon komen. Heb dit opgelost door de spiegel eraf te halen waardoor je er van de buitenkant bijkon. Het is idealer wanneer het raammechanisme halverwege staat.
Je ziet aan de onderzijde vd ruit 2 gaten. Dit is de reden waarom de spanners er helemaal uit moeten.
Het railsysteem moet nu losgemaakt worden. Draai de 2 bouten rechts en links die achter de 2 rubberen doppen zitten los en doe dit ook met de 2 bouten rechts en links onderaan de deur. De raammotor zelf zit nog met 3 gouden schroefjes vast die je moet verwijderen. Dit zijn de schroefjes die boven het boxgat zitten.
Aan de binnenzijde zitten kabelgeleiders die je nog even los moet halen en vervolgens zit het hele systeem los waardoor je het door het grote gat in het midden eruit kunt halen.
Als je de motor vh het railsysteem wil scheiden zorg er dan voor met een dunne platte strip dat het kabelmechanisme in het plastic deel blijft zitten anders moet je alles vervangen.
zal straks hier nog even een piccie van plaatsen
Elektrische raammotor + railsysteem vervangen
- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- iDarkDesign
- Transformer
- Locatie: Amsterdam
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Zuiden
Bericht
Ik heb een link naar de DIY en een PDF van de DIY gemaakt in de DIY sectie.
Ik hoop dat dat goed is Che.
Ik hoop dat dat goed is Che.
- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Top ! Mooi die PDF, heb um maar meteen uitgeprint voor als ik het zelf weer vergeten ben ...Berthil schreef:Ik heb een link naar de DIY en een PDF van de DIY gemaakt in de DIY sectie.
Ik hoop dat dat goed is Che.
Terug naar “MINI R50 (One/CooperR), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors