Stroboos

iDarkDesign
Transformer
Locatie: Amsterdam
Berichten: 5201
Lid geworden op: 15 mei 2006, 17:22

12 feb 2007, 11:11

Ik heb het ook direct op de accu zitten, kan prima.

iDD
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

12 feb 2007, 11:48

Kijk, er zijn mensen die zich over van alles en nog wat druk maken. Wat dacht je hier van:

Op de Cooper S zit een systeem waarbij bij een ongeluk de crashsensor het ongeluk registreerd en o.a. (een deel van) de plus pool van de accu 'explodeerd'. Dit om de stroom naar de motorruimte te onderbreken, ramen en alarmverlichting e.d. blijven wel functioneren. Wat nu als je vanaf de plus pool een draad naar de motorruimte trekt voor b.v. de strobes. Dan omzeil je dus dat systeem zodat de auto minder veilig wordt.

Ik maak me normaal niet zo druk om dit soort dingen,anders kun je helemaal niets meer veranderen :)
Maar dit vond ik toch wel iets om over na te denken, vandaar dat ik de stroom toch van de sigarettenaansteker heb genomen. Ik weet echter niet of de stroom van de sigarettenaansteker wordt uitgeschakeld bij een botsing en wil het liever ook niet uitproberen :)
Zelf heb ik een (gezekerde) 12 volts aansluiting in de kofferbak gemaakt, ook direkt op de accu aangesloten. Met opzet omdat ik ook wil dat de koeltas koelt als ik de auto uitzet. Dus daar omzeil ik het systeem ook mee maar de stroom blijft wel achterin.
Hans J
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Sliedrecht
Berichten: 1071
Lid geworden op: 01 dec 2005, 18:06

12 feb 2007, 12:28

Goeie redenering. Ik heb het via de sigaretten aansteker gedaan omdat........ Berthil het zegt! :wink:
henkietenk
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2330
Lid geworden op: 24 jan 2006, 22:13

12 feb 2007, 19:22

Berthil schreef:Op de Cooper S zit een systeem

Maargoed dat ik een One heb :mrgreen:

Ik heb de zekering er zojuist tussengeplaatst en het werkt allemaal naar behoren volgens mij. Ik ben weer een blij kind :P

Terug naar “MINI R50 (One/CooperR), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”