Je hebt van die standaard kits maar die waren allemaal niet echt mijn ding.
Omdat ik ook de AUX wou gebruiken, en het liefste dat hij direct dan werd opgeladen ben ik maar zelf aan de slag gegaan.
Mijn idee was om hem te integreren in de bekerhouder voor, en dan aan de bestuurderskant.
Wat verder uitgedacht en de onderdelen in China besteld.
Hier toen de onderdelen binnen waren

Meteen de onderdelen gestript:

En even voor de goede orde, zie hier hoe het uiteindelijk ongeveer aangesloten zou worden.

De print wat bij geslepen, en de 3,5mm jackplug gedesoldeerd, omdat het anders niet zou uitkomen met het ontwerp.
Aangezien de ruimte vrij beperkt is in de bekerhouder, was dit dus nodig!

En natuurlijk de voeding uit elkaar met krimpkous er over.
De 2 zichtbare draadjes worden aangesloten op de 12V sigaretten aansteker.

Helaas ben ik een paar foto's kwijt geraakt, dus hier komt even iets meer tekst dan als foto's.
Nu moest ik aan de slag met MDF hout, eerst de diameter van de bekerhouder opgemeten, deze afgetekend op het mdf.
Deze grof uitgezaagd met een decoupeermachine, een gat in het midden geboord, deze met een bout op een motor gemonteerd die zeer langzaam rond draait.
De decoupeermachine in de werkbank geklemt, de motor aan de zijkant rustig laten draaien, en steeds iets verder.
Hierdoor heb ik de perfecte circle gekregen! Het MDF klemde gewoon mooi in de bekerhouder!
Hierna het iPhone dock bewerkt met een dremel, en later uitgezaagd uit het MDF met de decoupeermachine.
Wat bij vijlen en dergelijk, uieindelijk paste dat goed, de 2 stukken gelijmd en een nacht laten drogen.
Echter wou ik de iPhone toch iets meer ondersteuning geven, ik had nog wat plexyglas liggen die ik onder de juiste hoek heb gezaagd.
En gelijmd op het dock, deze ook laten drogen. Zie de foto hieronder.
De grijze plastic strook om het MDF is een soort van rand voor de plamuur!

En van de andere kant.
In de rand (circa 2mm, deze had ik voor de plamuur, zodat ik goed de laag plamuur kon inschatten en er dus beter op kon smeren, de strip is van kunstof, met zulke kleine oppervlaktes hegt de plamuur daar niet goed aan!)
De plamuur was 2 componenten fijn plamuur.

Nu de plamuur er op gesmeerd, en de plastic strip verwijderd.
De plamuur is nog ruuw, en deze moet dan nog glad geveild worden.

Na een flinke tijd veilen, en lamme handen

Zorg dat dit goed gebeurd want als je erna gaat spuiten worden oneffenheden anders zichtbaar!

Nu eerst 2 lagen kunststof primer gespoten, zodat de spuit verf die er na volgde zou hechten.
Hierna 3 lagen spuitverf gespoten die het meest leek op de kleur van het interieur.
Eindelijk begint het ergens op te lijken!!

En de onderkant van het gebeuren.
De print met de connector die in de iPhone gaat, en als ware het verloop is voor de USB en de 3,5mm jackplug die past perfect in het plastic dock.
Daar overheen zit een stukje hout, die vast geschroefd is over de print aan het dock, deze klemt dus de print vast.
Hier heb ik 2 stukjes hout aan gelijmd die zorgen voor de hoogte van het hele dock.
Door 1 zit een schroef die je in een oogje kan haken in de bekerhouder zelf! Hierdoor zal het docking systeem goed vast zitten aan de bekerhouder, en zal dus niet los komen.
Het voordeel hiervan is dat hij ook weer gemakkelijk los te maken is.

Nu is het moment om de AUX kabel te gaan maken en die aan te sluiten op de radio.
Hier heb ik de DIY voor gebruikt die hier ook in de DIY selectie staat

Echter omdat niet iedereen een iPhone 4 heeft en toch soms de behoefte is om wat anders aan te kunnen sluiten, heb ik er voor gekozen om nog een AUX aansluiting te maken waar de originele ook komt te zitten.
Dan kan je tussen die female-jackplug en het iPhone dockingstation switchen met een schakelaartje er naast!
Het voordeel hiervan is dat je alsnog je iPhone kunt laten oplaten, en dus niet voor storing kan zorgen, en alsnog een ander multimedia apparaat op de AUX kunt aansluiten

Eerst moet natuurlijk het hele midden console uit elkaar

En dan de AUX constructie:

En nu aangesloten:

En alles op zijn plaats, strak of niet

Dan is het het moment om de USB voeding aan te gaan sluiten, ik heb deze paralel gezet over de sigaretten aansteker.
Dat zijn deze draden:

Alles aansluiten, en de AUX kabel ook naar je dock laten lopen.
Alles in elkaar zetten, en na het nodige passen en meten zit het weer in elkaar!
En dan is dit het resultaat

Zo, ik zal ongetwijfeld nog wel iets vergeten zijn uit te leggen, ik ben ik aardig lang mee bezig geweest, veel bedacht hoe ik het wou gaan aanpakken.
Maar het uiteindelijk maken van het docking is vind ik heel erg gaaf! En al zeg ik zelf het past perfect in het interieur en ziet er goed uit, toch

Hopelijk hebben jullie er wat aan, vind je het wat laat een berichtje achter, is altijd leuk