
De openingen voor de 2 ledjes zitten er overigens nog gewoon op:

Los van de niet helemaal egale verlichting is de kleur ook veelte paars. Hier een weinig wetenschappelijke foto met een Whibal, een speciale kaart die zeer neutraal grijs is. Samen met een fotocamera die in het RAW-formaat kan fotograferen kun je hiermee enigszins de kleurtemperatuur bepalen. Bij de originele led-streng is dit 9300K:

Aangezien ik de aanpassing toch ging uitvoeren, meteen maar foto's van het geheel gemaakt. Mocht je de foto's groter willen zien: als je erop klikt ga je naar de betreffende Flickr-pagina, waar ze in het groot te bekijken zijn...
Voor wie ze niet kent, dit zijn de betreffende vervangers voor je huidige stadslichten. Ik kocht die van mij op Ebay, bij "m-m-o-online":

Sinds mijn Alcantara-interieur-project ben ik een groot fan van het lijmpistool, die ik dan ook hiervoor heb gebruikt:

Met een schroevendraaier en/of een mesje kun je de behuizing open wrikken. Er zit een beetje lijm aan, maar dat is in China niet heel overtuigend gebeurd:

Hier zie je de originele led-streng zitten:


Die gaat er natuurlijk uit. Ook deze is met een lijmpistool vastgezet, dus met een klein schroevendraaiertje makkelijk los te wippen:

Nu heb je een lege behuizing, in principe niet anders dan de oude versie met 2 ledjes:

Net als in het topic van Rein ben ik voor 70mm-led-ringen van Immers gegaan:

De led-ring past mooi in de behuizing, al moet je wel opletten dat de ring in de rijrichting schijnt, dus paralel ligt aan de bevestigingssteuntjes. Voor het dichtlijmen natuurlijk eerst ff testen:

Voor het testen heb ik 8 AA-batterijen in een A4-tje gerold, met 4 de ene kant op en 4 de andere kant op, aan de onderkant verbonden door een koperdraadje.
Het glaasje zit origineel met een paar drupjes lijm vast, ik heb ervoor gekozen om deze rondom dicht te lijmen met het lijmpistool. Niet de mooiste oplossing (van dichtbij), maar hopelijk wel wat beter bestand tegen water.
Hier een originele en een aangepaste samen:

Erg lastig vast te leggen op foto's, hier eentje die flink onderbelicht is:

Het licht schijnt nu mooi egaal, en oogt een stuk witter. Hoe wit precies? Dat heb ik weer even uitgezocht, 6800K:

Nog steeds een stuk blauwer dan de originele 4300K-xenons, maar die wilde ik toch al vervangen door 6000K!

Vervolgens een tweede op dezelfde manier aanpassen, en taadaa:

Een foto van hoe ze op de auto staan zal ik jullie nog even verschuldigd moeten blijven, die zal ik later bijplaatsen...