Ja Peterhansel leidt de wedstrijd omdat ie altijd afweegt tactisch te rijden én op de limiet te rijden. Die combinatie is succesvol gezien zijn overwinningen maar brengt ook extra risico op lek rijden mee. Maar zijn prijzenkast zegt denk ik meer dan zijn lekke banden... hoort er gewoon bij....
Vond wel jammer dat Peterhansel die motorrijder moest raken gister. We zijn toch geen Kamaz piloten. Ja je leest het goed ik kan ook kritisch zijn op Stephane
Overigens Nasser was wel erg snel met het antwoord op de vraag of hij volgend jaar weer deelneemt met Hummer: NEE!
Heeft natuurlijk alles te maken met de kwaliteit van de HUMMER, dus als Gordon nog een keer wil winnen dan MOET het dit jaar. Maar ik hoop op een MINI. Geruchten gaan dat Al-Attiyah via Citroën iets met Sebastian Loeb wil organiseren volgend jaar. Lijkt me goede insteek, ook leuk voor de competitie.
paar pics uit stage 9:
MINI Dakar 2012 x-Raid Team Kopman Stephane Peterhansel!
- Ward
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Enschede / Zutphen
Bericht
Peterhansel is zonder meer een goede coureur. Hij heeft inderdaad al meerdere dakar's gewonnen dus hij weet echt wel hoe het moet. Ik blijf het alleen opmerkelijk vinden dat hij meer lekke banden heeft dan zijn teamgenoten die in dezelfde auto's rijden.
Haha ja ik vond het ook dat Al-Attiyah snel zijn conclusie trok. Maar ik denk dat ik hetzelfde gedaan zou hebben als je auto zo vaak kapot gaat en je daarom eigenlijk bij voorbaat al niet meer kan winnen. Dat hij volgend jaar met een Citroën team terugkomt lijkt me sterk eerlijk gezegd. Citroën rijdt ook al WK rally's en dat kost al een hoop geld. Ik acht de kans klein dat ze dan ook nog aan dakar mee gaan doen. Ze hebben immers geen auto, dus zullen ze hem helemaal zelf moeten gaan ontwikkelen. Dat neemt echter niet weg dat het erg leuk zou zijn als er nog een extra fabrieksteam bijkwam!
We zullen zien volgend jaar!
Haha ja ik vond het ook dat Al-Attiyah snel zijn conclusie trok. Maar ik denk dat ik hetzelfde gedaan zou hebben als je auto zo vaak kapot gaat en je daarom eigenlijk bij voorbaat al niet meer kan winnen. Dat hij volgend jaar met een Citroën team terugkomt lijkt me sterk eerlijk gezegd. Citroën rijdt ook al WK rally's en dat kost al een hoop geld. Ik acht de kans klein dat ze dan ook nog aan dakar mee gaan doen. Ze hebben immers geen auto, dus zullen ze hem helemaal zelf moeten gaan ontwikkelen. Dat neemt echter niet weg dat het erg leuk zou zijn als er nog een extra fabrieksteam bijkwam!
We zullen zien volgend jaar!
- jordi8
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Den Haag
Bericht
voorlopig is dakar 2012 nog niet klaar he
I was a proud and crazy owner of the world's first MINI Blooper S.
Now I got myself a Opel Corsa GSI Turbo.
Now I got myself a Opel Corsa GSI Turbo.
- minimaatje
- Nieuwsgierig
- Locatie: Leiden
Bericht
Dit jaar is het laatste jaar van Citroen in het WRC
En omdat Al-Attiyah dit jaar het WRC in de 3e auto van Citroen rijdt is dit niet vreemd
En de Dakar MINI werdt ook vorig jaar ook in een snel tempo klaar gestoomd
En de prestaties waren toen ook niet slecht
En omdat Al-Attiyah dit jaar het WRC in de 3e auto van Citroen rijdt is dit niet vreemd
En de Dakar MINI werdt ook vorig jaar ook in een snel tempo klaar gestoomd
En de prestaties waren toen ook niet slecht
- Ward
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Enschede / Zutphen
Bericht
Dat dit het laatste jaar voor Citroën in de WRC is zou kunnen, maar dat MINI in 1 jaar is opgericht is niet helemaal waar. Vorig jaar reed er namelijk ook al een MINI mee en aangezien deze auto is gebasseerd op de X3 die al een aantal jaren in de Dakar meereed hadden ze al veel kennis. Citroën heeft dit niet en zal dus alleszelf moeten ontwikkelen.minimaatje schreef:Dit jaar is het laatste jaar van Citroen in het WRC
En omdat Al-Attiyah dit jaar het WRC in de 3e auto van Citroen rijdt is dit niet vreemd
En de Dakar MINI werdt ook vorig jaar ook in een snel tempo klaar gestoomd
En de prestaties waren toen ook niet slecht
- minimaatje
- Nieuwsgierig
- Locatie: Leiden
Bericht
Je vergeet dat Citroen al een paar maal Dakar heeft gewonnen
En wie zegt dat men al niet bezig is met project Dakar 2013
En wie zegt dat men al niet bezig is met project Dakar 2013
- Ward
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Enschede / Zutphen
Bericht
Ik weet dat Citroën al een aantal keren dat Dakar heeft gewonnen. Maar dat is inmiddels al een tijdje geleden en er is een hoop veranderd! Dat Citroën al bezig is met Dakar 2013 lijkt me sterk. Ik denk dat ze zich eerst focussen op het laatste jaar WRC en dat ze daarna aan Dakar gaan beginnen. Nogmaals ik zou het alleen maar leuk vinden als ze mee gaan doen, maar ik denk niet dat ze volgend jaar al met een competatieve auto komen!
- minimaatje
- Nieuwsgierig
- Locatie: Leiden
Bericht
MINI Heeft ook niet zelf zijn Dakar MINI ontwikkeld
En in Frankrijk heeft men nog de Andros Ice race serie
Daar rijden aangepaste autos met 4 wiel aandrijving en
4 wiel bestuuring
Dus men heeft de kennis om een Dakar auto te ontwikkelen
En in Frankrijk heeft men nog de Andros Ice race serie
Daar rijden aangepaste autos met 4 wiel aandrijving en
4 wiel bestuuring
Dus men heeft de kennis om een Dakar auto te ontwikkelen
- Ward
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Enschede / Zutphen
Bericht
In de Dakar rijden auto's niet met vierwielbesturing en komt ook geen ijs in voor dus die link zie ik niet zo snel
Maar je hebt je punt gemaakt, alleen ik ben het gewoon niet met je eens Dus laten we er verder niet veel aandacht meer aan besteden en gewoon weer verder gaan met de MINI in Dakar 2012 want daar gaat het topic over.
Nee dat zij ik net ook al, dat MINI niet alleen zijn Dakar auto heeft ontwikkeld...minimaatje schreef:MINI Heeft ook niet zelf zijn Dakar MINI ontwikkeld
En in Frankrijk heeft men nog de Andros Ice race serie
Daar rijden aangepaste autos met 4 wiel aandrijving en
4 wiel bestuuring
Dus men heeft de kennis om een Dakar auto te ontwikkelen
In de Dakar rijden auto's niet met vierwielbesturing en komt ook geen ijs in voor dus die link zie ik niet zo snel
Maar je hebt je punt gemaakt, alleen ik ben het gewoon niet met je eens Dus laten we er verder niet veel aandacht meer aan besteden en gewoon weer verder gaan met de MINI in Dakar 2012 want daar gaat het topic over.
- minimaatje
- Nieuwsgierig
- Locatie: Leiden
Bericht
Voorlopige uitslag 10e etappe
1e Roma
2e Peterhansel op 21 Seconden
3e De Viller op 7 Minuten en 44 Seconden
4e Gordon op 14 Minuten en 14 Seconden
Voorlopige stand
1e Peterhansel
2e Roma op 19 minuten en 5 Seconden
3e Gordon op 19 Minuten en 51 Seconden
1e Roma
2e Peterhansel op 21 Seconden
3e De Viller op 7 Minuten en 44 Seconden
4e Gordon op 14 Minuten en 14 Seconden
Voorlopige stand
1e Peterhansel
2e Roma op 19 minuten en 5 Seconden
3e Gordon op 19 Minuten en 51 Seconden
- Ivo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Utrecht
Bericht
Ik zat net naar de uitslag te kijken. Goede dag weer voor Peterhansel en Roma, zeker omdat ze aardig wat tijd hebben gepakt op Gordon. Toch is er ook een tegenvallertje voor MINI vandaag: Holowczyc heeft blijkbaar veel problemen gehad en valt helemaal weg uit de top van het klassement. Hij is nog niet binnen en bij waypoint 6 had hij een achterstand van bijna 2 uur. De kans op een volledig MINI-podium is hiermee wel erg klein geworden. Trouwens vandaag een vijfde plaats voor Ten Brinke, erg netjes!
- MMJWORKS
- 4 op een rij!
Bericht
Goede discussie.... ik zie zelfs hier en daar een beetje vuur. Leuk alleen na een opmerking over Nasser en Citroën.
Ik heb geen echt beeld erbij. Maar vergis je niet in Nasser en Citroen. Het klopt dat er veel ervaring zit, en ze zullen bij start niet direct voor de overwinning gaan maar voor de opbouw naar iets toe. Daar hebben ze vaak 3 jaars plannen voor. Daar is Nasser dus heel interessant met de bergen geld die hij uit Quatar voor de ontwikkeling mee kan brengen....... daarom plaatste ik deze opmerking, maar weten doen we het niet inderdaad. Het zou wel leuk kunnen zijn voor de competitie. Laten we daar aan vasthouden!
Vandaag een goede dag inderdaad voor MINI. We staan nu op 19 minuten van Gordon af.... gaat goed. Dus.
Vandaag plaats 1 en 2, 6 en 7 voor MINI. Ik zeg: mooie dag voor ons!
De stand volgt hieronder.
Ik heb geen echt beeld erbij. Maar vergis je niet in Nasser en Citroen. Het klopt dat er veel ervaring zit, en ze zullen bij start niet direct voor de overwinning gaan maar voor de opbouw naar iets toe. Daar hebben ze vaak 3 jaars plannen voor. Daar is Nasser dus heel interessant met de bergen geld die hij uit Quatar voor de ontwikkeling mee kan brengen....... daarom plaatste ik deze opmerking, maar weten doen we het niet inderdaad. Het zou wel leuk kunnen zijn voor de competitie. Laten we daar aan vasthouden!
Vandaag een goede dag inderdaad voor MINI. We staan nu op 19 minuten van Gordon af.... gaat goed. Dus.
Vandaag plaats 1 en 2, 6 en 7 voor MINI. Ik zeg: mooie dag voor ons!
De stand volgt hieronder.
- MMJWORKS
- 4 op een rij!
Bericht
DE STAND NA STAGE 10:
1 302 PETERHANSEL (FRA) COTTRET (FRA) MINI 04:41:12 - -
2 305 ROMA (ESP) PÉRIN (FRA) MINI 05:00:17 00:19:05 -
3 303 GORDON (USA) CAMPBELL (USA) HUMMER 05:01:03 00:19:51 -
4 301 DE VILLIERS (ZAF) VON ZITZEWITZ (DEU) TOYOTA 05:42:45 01:01:33 -
5 312 NOVITSKIY (RUS) SCHULZ (DEU) MINI 06:42:07 02:00:55 -
6 307 SOUSA (PRT) GARCIN (FRA) GREAT WALL 07:09:05 02:27:53 -
7 319 ALVAREZ (ARG) GRAUE (ARG) TOYOTA 08:06:10 03:24:58 -
8 314 TEN BRINKE (NLD) BAUMEL (FRA) MITSUBISHI 08:39:34 03:58:22 -
9 315 VAN LOON (NLD) SCHOLTALBERS (NLD) MITSUBISHI 08:40:43 03:59:31 -
10 313 VOS (ZAF) HOWIE (ZAF) TOYOTA 08:43:06 04:01:54 -
11 309 LEAL DOS SANTOS (PRT) FIUZA (PRT) MINI 09:10:27 04:29:15 -
Jammer dat Holowiczyc eruit valt zeg. Maar we hebben Dos Santos nog die rijdt in dienst van de nummers 1,2 en 6 en nu op de 11e plek staat. En inderdaad Ten Brinke en Van Loon, erg leuk.
1 302 PETERHANSEL (FRA) COTTRET (FRA) MINI 04:41:12 - -
2 305 ROMA (ESP) PÉRIN (FRA) MINI 05:00:17 00:19:05 -
3 303 GORDON (USA) CAMPBELL (USA) HUMMER 05:01:03 00:19:51 -
4 301 DE VILLIERS (ZAF) VON ZITZEWITZ (DEU) TOYOTA 05:42:45 01:01:33 -
5 312 NOVITSKIY (RUS) SCHULZ (DEU) MINI 06:42:07 02:00:55 -
6 307 SOUSA (PRT) GARCIN (FRA) GREAT WALL 07:09:05 02:27:53 -
7 319 ALVAREZ (ARG) GRAUE (ARG) TOYOTA 08:06:10 03:24:58 -
8 314 TEN BRINKE (NLD) BAUMEL (FRA) MITSUBISHI 08:39:34 03:58:22 -
9 315 VAN LOON (NLD) SCHOLTALBERS (NLD) MITSUBISHI 08:40:43 03:59:31 -
10 313 VOS (ZAF) HOWIE (ZAF) TOYOTA 08:43:06 04:01:54 -
11 309 LEAL DOS SANTOS (PRT) FIUZA (PRT) MINI 09:10:27 04:29:15 -
Jammer dat Holowiczyc eruit valt zeg. Maar we hebben Dos Santos nog die rijdt in dienst van de nummers 1,2 en 6 en nu op de 11e plek staat. En inderdaad Ten Brinke en Van Loon, erg leuk.
- MMJWORKS
- 4 op een rij!
Bericht
NIEUWS! Ja. Goed?. Nou eigenlijk niet als je van competitie houdt. Robby Gordon wordt mogelijk gediskwalificeerd.
Er gaan geluiden de ronde dat Robby Gordon gediskwalificeerd gaat worden. Ik lees het maar zie er nergens een echte bevestiging van. De mogelijke diskwalificatie zou te maken kunnen hebben met een luchtrestrictor (what ever it may be?) die niet volgens de regelementen op de auto gemonteerd was. (zou ie daarom zo snel zijn geweest? 195km p/u door de duinen, wel een prachtig beeld).
Het schijnt dat ie in beroep gaat tegen de mogelijke diskwalificatie wat wel betekent dat ie door kan in de rally, maar mocht hij hem winnen dan kan de titel hem wel afgenomen wroden.....vreemd vreemd vreemd dus.....
Dat beroep verhaal schijnt namelijk drie weken te duren... ? Onlogisch... euh lijkt het wel.. Raar toch weer he?
Er gaan geluiden de ronde dat Robby Gordon gediskwalificeerd gaat worden. Ik lees het maar zie er nergens een echte bevestiging van. De mogelijke diskwalificatie zou te maken kunnen hebben met een luchtrestrictor (what ever it may be?) die niet volgens de regelementen op de auto gemonteerd was. (zou ie daarom zo snel zijn geweest? 195km p/u door de duinen, wel een prachtig beeld).
Het schijnt dat ie in beroep gaat tegen de mogelijke diskwalificatie wat wel betekent dat ie door kan in de rally, maar mocht hij hem winnen dan kan de titel hem wel afgenomen wroden.....vreemd vreemd vreemd dus.....
Dat beroep verhaal schijnt namelijk drie weken te duren... ? Onlogisch... euh lijkt het wel.. Raar toch weer he?
- GeoBem007
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Mortsel, Antwerpen
Bericht
restrictors zitten altijd op racewagens.
Motoren zijn ontwikkeld om maximaal vermogen te halen, maar alle klasses hebben hun beperkingen. Hier komen de restrictors dus van pas.
In dit geval wordt er maar xx% van de inkomende lucht effectief de motor ingestuurd om te dienen voor de verbranding en dus komt er maar xx% van het vermogen vrij, zodat ie netjes in de klasse past.
Motoren zijn ontwikkeld om maximaal vermogen te halen, maar alle klasses hebben hun beperkingen. Hier komen de restrictors dus van pas.
In dit geval wordt er maar xx% van de inkomende lucht effectief de motor ingestuurd om te dienen voor de verbranding en dus komt er maar xx% van het vermogen vrij, zodat ie netjes in de klasse past.
Onze sponsors