Mini Crossman: Testprogramma begonnen

Alles over de MINI Countryman (voorheen Crossover) en de nieuwe MINI Paceman (Countryman Coupé).
LUV2XLR8
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Barendrecht
Berichten: 2486
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:34

Mini Crossman: Testprogramma begonnen

08 jan 2008, 09:54

Mini zet voet op nieuw terrein en presenteert in 2010 de Crossman. De compacte SUV van Mini zal worden geproduceerd bij Magna Steyr in Oostenrijk en inmiddels is het testprogramma van start gegaan. Hierbij wordt weliswaar nog gebruik gemaakt van een mule, maar de techniek is in dit prototype al wel aanwezig.

De geruchten over de komst van een compacte SUV van Mini doen al enige tijd de ronde. Kort geleden heeft moederconcern BMW dan ook bekend gemaakt dat de auto er daadwerkelijk gaat komen. En zoals het er nu op lijkt gaat dat model onder de naam Crossman de markt op.

Magna Steyr
Momenteel werkt BMW in samenwerking met Magna Steyr aan het productiemodel. Dat model zal in een jaarlijkse oplage van 40.000 stuks bij Magna Steyer in Oostenrijk gebouwd worden. De reden dat BMW de productie van de Crossman aan hen uitbesteed heeft alles te maken met de ervaring en capaciteit van de Oostenrijkers. De fabriek in Oxford heeft haar handen vol aan de hatchback, cabriolet en Clubman waardoor de komst van de Crossman nog lang zou duren. Deze oplossing zorgt voor een spoedige ontwikkeling en productie.

Introductie in 2010
Inmiddels zijn de eerste prototypes al op de openbare weg opgedoken. Het betreffen nog zogenaamde ‘mules’ waarbij de body van de Clubman wordt gebruikt. Hierdoor kan de techniek alvast gestest worden zonder dat er iets van het design zichtbaar is. In aanloop naar de marktintroductie in 2010 zal de Crossman stukje bij beetje meer van zich laten zien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
Gebruikersavatar
Clubmenneke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Bergeijk
Berichten: 1506
Lid geworden op: 30 dec 2007, 15:12

08 jan 2008, 13:33

Ik weet al wat de opvolger van mijn MINI wordt in 2009:
Afbeelding

Me like it 8)

Waar kan ik hem bestellen :mrgreen:
Afbeelding
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

08 jan 2008, 15:41

:shock: ruig!! :O
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

08 jan 2008, 15:42

Ik ben erg benieuwd naar dit model. Interessant is het altijd dat MINI nieuws, maar wat ik echt heel interessant vind is wat op de volgende foto afgebeeld staat:

Afbeelding

Juist, het achter-dif! :mrgreen: Zetten ze dit met de juiste overbrenging op een R56, dan krijg je volgens mij een erg leuk effect.
Toevallig dat JCW tegenwoordig in de handen van MINI zelf is.
Toevallig dat ze de JCW tuningkits affabriek willen gaan leveren (als het een tuningkit word).
Toevallig dat ze turbo's zijn gaan gebruiken (goed, veilig en makkelijk op te pompen).
Toevallig dat ze op de Crossman (als hij daadwerkelijk zo gaat heten) een 4x4 overbrenging bouwen.


Hmmmm.... :roll:

Ik voel een aparte nieuwe MINI (of 'Stage 3, 4 of 5' kitje van JCW) Hatch aankomen...
- 1.6 Turbo (of misschien wel een extra nieuwe motorvariant 2.0 Turbo?! :mrgreen: ) waarbij ze meer dan voldoende pktjes uit hebben getrokken.
- 4WD onderstel (zodat ze de paardjes ook fatsoenlijk op het wegdek kunnen houden)

Ik weet het, het zijn slechts rare ideeën die in mijn hoofd rond dwalen, maar met de combinatie van 'toevalligheden' kan ik het niet laten zoiets te denken. Ik heb het ook al meerdere malen hier op het forum gezet, ze moeten iets met dat X-drive van BMW, een MINI met 4-wheel-drive. :wink:

Zodra ze met een 4 wiel aandrijving komen voor de MINI Hatch, daar een dik Cooper S blok (of nieuwe variant) in hangen met een groot aantal pk's en Nm's koppel ben ik de eerste die bij de dealer staat om er een te bestellen! :mrgreen:
Afbeelding
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Praag
Berichten: 3307
Lid geworden op: 21 feb 2007, 19:15

08 jan 2008, 16:48

Rond die tijd mag ik ook weer..... schitterend!

Dikke JCW R56 met 4x4 aandrijving.... dat wordt smullen! 8) 8)

MR
Kees en Annet
Racende reporter
Locatie: Maarssen
Berichten: 5539
Lid geworden op: 27 mei 2007, 20:45

09 jan 2008, 22:05

Oh, die is cool. Staat leuk naast onze X3 :shock
En die bevalt echt goed. Dus dat wordt sparen. Gelukkig hebben we nog 2 jaar.:D
Annet
MER
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 apr 2008, 09:26

02 apr 2008, 09:54

Toch vind ik het mooie auto !
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Ingelmunster
Berichten: 14169
Lid geworden op: 12 apr 2006, 21:20

02 apr 2008, 09:58

Zou ook leuk zijn om die bredere wielbogen te kunnen monteren op een clubman 8)
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

11 apr 2008, 22:37

Rafmaninov
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Turnhout
Berichten: 67
Lid geworden op: 27 nov 2007, 22:21

27 mei 2008, 21:28

Ik denk dat de Crossman een schot in de roos gaat worden. Dit is niet zozeer een auto voor de liefhebbers (die zijn er natuurlijk ook), maar wel voor de mensen die geïnteresseerd zijn in een mooie EN praktische auto. Ik denk dat ze er snel meer dan 40.000 stuks per jaar van zullen willen produceren.

Of ik er zelf één zou willen kopen, nààààààh, ik denk het niet. Te groot. Dan nog liever een Cayenne Turbo. :lol:
padechjo
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: The Woodlands, Texas
Berichten: 652
Lid geworden op: 01 jun 2008, 11:28

20 jun 2008, 14:20

CooperS-lightningblue schreef:Ik weet het, het zijn slechts rare ideeën die in mijn hoofd rond dwalen, maar met de combinatie van 'toevalligheden' kan ik het niet laten zoiets te denken. Ik heb het ook al meerdere malen hier op het forum gezet, ze moeten iets met dat X-drive van BMW, een MINI met 4-wheel-drive. :wink:
Ik denk dat BMW straks eerder met het nieuwe Haldex systeem komt voor de nieuwe Mini. Op dit moment heeft Saab, komend jaar, de exclusiviteit van dit systeem. Zelfs Top Gear e.a. bleken na een testrit met de Saab 9-3 XWD erg onder de indruk te zijn.

Zou wel heel spectaculair zijn.....Cooper JCW met 4 wielaandrijving:P:P:P

Terug naar “MINI-talk”