DIY Sport Button activeren, comfort ruiten etc., NCSexpert

YorkPower
Be Mini
Be Mini
Locatie: Meise
Berichten: 545
Lid geworden op: 05 okt 2010, 13:45

24 dec 2012, 14:37

Robert,

Heb jij al eens de gewone radiomodule (1Rad) kunnen uitlezen?
(Mijn niet meer functionerende PDC is daarvan afkomstig, verder zijn ook de meldingsgeluidjes als je moet gaan tanken e.d. enorm stil sinds die error)

(Ik wacht met de herprogrammering van mijn MINI door de dealer totdat ik op onderhoud moet)
York - Power :: De Rode Raket
Afbeelding
Afbeelding
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Kortrijk
Berichten: 842
Lid geworden op: 04 sep 2007, 17:05

24 dec 2012, 16:18

De reden waarom ik het eerst wil proberen is vooral om te zien of je echt iets merkt van de sport stand.

Heeft iemand nog zo van die pinnetjes op overschot?

Verder ben ik wat 'bang' om de software om zeep te helpen, heb in dit topic toch wel enkele verhalen zien passeren. Nu, als ik alles backup om mee te starten dan mag er geen probleem zijn?
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Kortrijk
Berichten: 842
Lid geworden op: 04 sep 2007, 17:05

24 dec 2012, 16:29

Ik vind zo'n usb kabels op ebay uit hongkong voor 20 euro (gratis verzending), maar blijkbaar zijn er hier wel een aantal mensen die een niet-werkende kabel hadden ontvangen... Aan de andere kant heb ik ook geen zin om een veelvoud van de prijs te betalen, en daarbij nog steeds niet zeker te zijn van een werkend exemplaar.
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3188
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

24 dec 2012, 16:57

Hi Yorick,

Met radio-modules heb ik eigenlijk nog nooit een probleem gehad. In m'n Countryman heb ik helaas geen RAD (wel CHAMP) meer zitten, dus kan het ook niet effe voor je nakijken. Enige module die wel eens hapert met lezen is de airbag-module. Maar ja, daar zit toch ik liever niet aan te veranderen.
En ja, al die geluidjes, zoals PDC en tankvoorraad gaan via je radio, worden trouwens wel aangestuurd via andere module (PDC en KOMBI zo uit m'n hoofd). Maar ja, als je radio niet OK is, dan moet je daar dus mee beginnen. Heb je volledige INPA draaien? Dan zou je bijv de foutcodes kunnen uitlezen/resetten...
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3188
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

24 dec 2012, 16:58

Hi Tommy,

Die pinnetjes heb je nog niet nodig als je één van beide bestaande knoppen gaat gebruiken. Voorwaarde is wel dat je héél, echt héél voorzichtig de bestaande pinnetjes uit de stekker kan drukken. Zit een soort weerhaakje aan, en als je die indrukt dat kan het pinnetje uit de stekker. Wel uitkijken dat je de draad niet uit het pinnetje trekt!

Qua programmeerkabel, er zijn K+DCAN-kabels die hebben een verbinding tussen pin 7 en 8 in de OBD-stekker, en kabels zonder die verbinding. Je hebt voor de R56 een kabel zonder verbinding tussen pin 7 en 8 nodig.

Enne, backup voor het activeren van de sportknop gaat niet echt. Je voegt namelijk een optie toe aan je auto, en dan mag je wat modules gaan resetten zodat ze zich opnieuw inleren met die nieuwe code. Als je terug wilt naar zonder sportknop, mag je die code dus weer weghalen, en opnieuw de modules resetten/inleren
woodie1977
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 okt 2011, 20:01

26 dec 2012, 10:34

Wat gaaf zeg! Lees net deze topic. Hebben een R56, maar op de plek waar 3-knoppen kunnen zit niets. Is er iemand die mij hierbij kan helpen? (tegen vergoeding). Ook dakraam sluiten op afstand is gaaf.
wernerisabelle
Be Mini
Be Mini
Locatie: mijdrecht
Berichten: 452
Lid geworden op: 26 sep 2012, 17:35

26 dec 2012, 11:07

ik hoop ook dat er weer eens zo'n dag komt ja!
Gr Werner
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

26 dec 2012, 12:15

Ik wil ook wel een paar instellingen veranderen aan de Dubman dus ik voel ook wel wat voor zo'n dag als de vorige keer. Mss in het nieuwe jaar een nieuwe dag organiseren?
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
wernerisabelle
Be Mini
Be Mini
Locatie: mijdrecht
Berichten: 452
Lid geworden op: 26 sep 2012, 17:35

26 dec 2012, 13:04

goed idee!
Ik zal dan hier eens vragen of we gebruik kunnen maken van het bedrijf van mijn oude buurman.
Gr Werner
YorkPower
Be Mini
Be Mini
Locatie: Meise
Berichten: 545
Lid geworden op: 05 okt 2010, 13:45

26 dec 2012, 13:50

Ik voel er ook wel iets voor maar dan liefst wel na 26 januari! :)
Ik wou dan wel een werkende obd kabel kunnen meebrengen :)

En Robert, ik heb een volledig INPA draaien maar ik kan echt niet in de radiomodule en heb zelfs wat schrik gekregen om nog nog meer stuk te kunnen doen.. :( er zijn er trouwens nog met BMW's die hetzelfde probleem hebben als mij. Ik zal zien dat ik naar die meeting kan komen en anders de dealer erop los laten :)
De gps module is wel bereikbare maar de eenvoudige radio niet :(
York - Power :: De Rode Raket
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3188
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

26 dec 2012, 20:21

wernerisabelle schreef:Ik zal dan hier eens vragen of we gebruik kunnen maken van het bedrijf van mijn oude buurman.
Voor een echte inbouwklus (bijv. de sportknop) is een hal/werkplaats wel lekker, liefst met een beetje gereedschap (torx, ratel, looplamp, tangen, schroeve-breekijzers :) , koffiemachine, etc. etc.), oh en een paar handige rechterhanden is ook nooit verkeerd!
Voor het programmeren is het wel lekker comfi in een werkplaats als het buiten koud/nat is; maar buiten is het wel makkelijk dat je de deur kan open doen, en effe op de hurken naast de auto in de voetenbak kan duiken.

Ik wil ook best nog wel eens voor een aantal leden wat regelen qua instellingen. Dus ik wacht het wel af wat er gaat komen, wie, wat, waar, wanneer...
Locatie in Oudenbosch (Dennisvdh) was trouwens ook goed, alleen zo'n bere-eind rijden, wel lekkere broodjes geregeld!
Ter info: Vorige keer hebben we 10 MINI's gedaan, en was de dag behoorlijk goed gevuld.
woodie1977
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 okt 2011, 20:01

26 dec 2012, 22:44

Nou, als de dag met 10 al gevuld is... Dan geef ik me bij deze op.. Zal alvast de sportknop etc bestellen.
wernerisabelle
Be Mini
Be Mini
Locatie: mijdrecht
Berichten: 452
Lid geworden op: 26 sep 2012, 17:35

26 dec 2012, 23:07

laten we er in het nieuwe jaar contact over hebben.
de ruimte waar ik het over heb is een autobedrijf.

dat zit dus wel snor ;)
Gr Werner
woodie1977
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 okt 2011, 20:01

18 jan 2013, 21:41

En wanneer kunnen we??
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

19 jan 2013, 13:03

Ik wil wel de passagiers kant voorzien hebben van comfort sluiting...
Laatst gewijzigd door louisvdd76 op 14 feb 2013, 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”