Hello!
Zoals beloofd op Facebook, hieronder een DIY voor het verwijderen van de Noise Generator van het N14 blokje en het installeren van de vervangende Forge pijp. Helaas zit alles al op de auto, en heb ik geen foto's gemaakt tijdens de montage, dus ik ga alles zo goed mogelijk uitleggen aan de hand van "after" foto's.
Benodigdheden:
- Torx 23 (of 25, weet ik niet meer zeker)
- Brede platte schroevendraaier
- "normale" platte schroevendraaier
Tijdsduur:
30-90min (afhankelijk van hoe snel de turboslang los en vast gaan)
Men neme een N14 blok. Haal de luchtpijp los uit de voorbumper (indrukken aan beide kanten zodat de "weerhaakjes" vrij komen) en trek het slangetje dat over de luchtfilterpijp loopt, rechts onder de luchtfilter uit het houdertje.
Draai nu de slangenklem van de slang van de turbo naar het luchtfilterhuis los, en draai ook de torx-schroef die het luchtfilterhuis linksonder vastzet (dit is de enige schroef, de rest van de montage punten va het luchtfilerhuis zijn doordruk dingen). En leg het luchtfilterhuis wat aan de kant, zodat je er goed onder komt.
Draai nu de slangenklem van de aftakking van de turboslang naar de Noise Generator los, en haal de slang los (sorry geen foto van). Volg de Noise Generator naar het schutbord, en trek deze los uit de uitsparing. Dit is plastic met een paar clips, dus een beetje wikken en trekken en dan komt hij los. Zie foto voor de plek waar die uit los moet komen.
Nu kun je slangenklemmen van de turboslang losdraaien, boven en onder. Ik heb eerst boven losgedraaid en de slang los gehaald, zodat ik wat extra ruimte creëerde om te wikken en trekken enzo. Als de slang los is, kun je hem er redelijk gemakkelijk uittrekken.
Doe de nieuwe slangenklemmen om de Forge slang, deze moeten héél erg los staan, zo ver dat ze bijna open schieten. Anders kreeg ik ze niet goed vast. Maak bij de Forge slang eerst de onderkant vast. Dit zodat je de bovenkant vrij kan bewegen om de onderkant van de slang goed vast te krijgen. Hier is erg weinig ruimte, dus dit kan even duren met de slang er goed en ver genoeg op krijgen. Geduld is een schone zaak, en een hoop wrikken en duwen is wel nodig.
Als je onderkant vast zit, is de bovenkant vrij makkelijk te bevestigen. Zie hieronder voor een foto van het eind resultaat.
Nu alleen nog het luchtfilterhuis terug plaatsen, en terugschroeven, slangenklem op turboslang vast, luchtinlaat weer vastklikken en slangetje in houder.
Als alles erop zit, de turbodruk een keer goed opvoeren (doortrekken in toeren), en als alles blijft zitten: Klaar is kees!
DIY - N14 Noise Generator Delete
- CasperZ
- One wheel wonder
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 20 jul 2017, 22:15
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Ga naar
- Algemene informatie
- Mededelingen van de beheerders
- Website en Forum
- En wie is u?
- Show your ride
- Who are U?
- Bevriende rides, je andere ride
- Vragen, opmerkingen & oplossingen
- MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)
- MINI-talk
- Interieur en audio
- Exterieur
- Motor- en onderstel (tuning)
- MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)
- MINI-talk
- Interieur en audio
- Exterieur
- Motor- en onderstel (tuning)
- MINI R60 (Countryman), R61 (Paceman)
- MINI-talk
- Interieur en audio
- Exterieur
- Motor- en onderstel (tuning)
- F54 (Clubman), F55 (Hatchback 5-deurs), MINI F56 (Hatchback), F57 Cabrio, F60 Countryman.
- MINI-talk
- Interieur en audio
- Exterieur
- Motor- en onderstel (tuning)
- MINI Electric (F56 en J01)
- MINI-talk
- Interieur en audio
- Exterieur
- Aandrijving, range, accu's- en onderstel
- How to Do It Yourself (DIY)
- MINI R50 (One/CooperR), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)
- MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)
- MINI R60 (Countryman), R61 (Paceman)
- MINI F56 (Hatchback), F55 (Hatchback 5-deurs), F54 (Clubman)
- NewMINIclub clubhuis
- Kletshoek
- Onderhoud en Verzorging
- Navigatie, Dash cams en Apps
- Apps voor de MINI
- Vaste (ingebouwde) navigatie
- Garmin
- TomTom
- Sygic GPS Navigatie
- MyRoute app
- Overige merken
- Dash cams
- MINI op het Web en in de Media
- MINI Spotting
- Steunbetuigingen en Condoleances †
- Girlzz-corner
- MINI-uitstapjes en Meet & Greets
- Events 2024
- Afterparty
- Last Minute Meet
- Vakantie
- NewMINIclub-shop
- MINI Stores, NMC Merchandise
- Groupbuy
- Te koop aangeboden: Velgen en banden
- Te koop aangeboden: Interieur
- Te koop aangeboden: Exterieur
- Te koop aangeboden: MINI particulier
- Te koop gevraagd/gezocht
- Afgeronde groupbuys
- Verkocht/gevonden
- MINI-tips Marktplaats en e-Bay
- Sponsor-shop
- Te koop aangeboden (sponsoren)
- MINI Ekris webshop
- Beek Auto Racing / Minispeed
- Ben van Leeuwen
- Garage Touw
- ASE Auto Spenkelink Aanbiedingen en Ombouwprojecten
- PA Service
- Schols Auto's
- TvM Works
- Miniparts24
- Dutch Sticker Factory
- Garage Benrath
- Legal Shine Detailing
- WrapCity
- Autoservice van Kruijsbergen
- HY-Performance
- Kevin Elenbaas
- Noortje Blokland Photography
- NDH Automotive
- NDH Media
- MDM Montage
- Graafmans Automotive
- Ritten en Events Archief
- Events 2023
- Events 2022
- Events 2021
- Events 2020
- Events 2019
- Events 2018
- Events 2017
- Events 2016
- Events 2015
- Events 2014
- Events 2013
- Events 2012
- Events 2011
- Events 2010
- Events 2009
- Events 2007/2008
- Motor On Coentje; 30 maart 2008
- MINI United 22-24 juni 2007 Zandvoort, Nederland
- MINI United 2009 Silverstone
- MINI's voor KIKA; 22 april 2007