Digital Power Sound Module retrofit

Een overzicht van afgeronde groupbuys.
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 3390
Lid geworden op: 28 okt 2016, 17:21

14 aug 2008, 23:18

kamiel schreef:dus als ik Berthil zijn verhaal goed lees, is er geen verschil tussen de facelift en de pre facelift??? athans niet in de aansluiting achterin de radio, het enige verschil dat ik mij kan bedenken is dan op de accu aansluiting, maar dat lijkt mij ook niet??? :? :?
erg vreemd allemaal. het prijsverschil moet ergens vandaan komen??
vind het allemaal teveel onzekerheden bevatten....als ik de onderdeelnummers op real oem tjek krijg je het volgende dat niet strookt met de info die men Timothy heeft gegeven bij de dealer.

82830136491 Radio Wave PRE Facelift > RealOEM : men heeft het hier over een sound module (niet digital sound module!!) for wave radios met navi + HK !!!

82830392529 Radio Boost FAcELIFT: > RealOEM : men heeft het hier wel over de digital power sound module maar voor wave radios met HK en zonder navi

82830140180 > niet bekend op realoem.

verder denk ik dat er ergens verschil in onderscheid is gemaakt tussen facelift en prefacelift waar dat had moeten zijn generatie 1 en generatie 2 Minis of die 1200 is gebaseerd op 800 en de 500 voor inbouw door de dealer.

voor mij is iig duidelijk dat ik de tweede moet hebben en aangezien Berthil deze ook heeft kan ik er zeker van zijn dat ie correct is voor mijn oto, kost bij Timmermanns dus nog steeds 800 euro zonder korting.
Laatst gewijzigd door ginoceros op 14 aug 2008, 23:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

14 aug 2008, 23:27

kamiel schreef:het enige verschil dat ik mij kan bedenken is dan op de accu aansluiting, maar dat lijkt mij ook niet??? :? :?
De accu aansluiting is een ring die je bij de accuklem schroeft. Nauwelijks afhankelijk van het MINI type dus :)

Er is inderdaad géén verschil tussen facelif en pre-facelift aansluiting achterop de radio aangezien beide bij mij gefunctioneert hebben. Maar ik heb wel de facelift kit (dat is tenminste de omschrijving die Shadow_Breaker er aan geeft volgens de informatie die hij heeft gekregen)
kamiel
Be Mini
Be Mini
Locatie: Maastricht
Berichten: 654
Lid geworden op: 21 dec 2006, 20:47

15 aug 2008, 00:06

@Berthil, maar jij hebt de DPSM kit toch ook gehad op je pre facelift radio? of had jij toen al je facelift radio erin zitten en pas later de DPSM kit gemonteerd :?

Als dat zo is, dan is er dus echt geen verschil in de kit, maar alleen in de prijs??

Vind het met de minuut vager worden :? :? :? toch niet zo makelijk dus.

gelukkig heb ik een pre facelift :mrgreen:
jstuyts
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Den Hoorn
Berichten: 349
Lid geworden op: 29 dec 2006, 11:29

15 aug 2008, 07:31

ik kan me voorstellen dat het verschil zit m in aansluitpunten van de speakers, tweeters en de houder van de versterker. Had zelf namelijk problemen met de aansluiting van de tweeters van de set... Zelf makkelijk kunnen oplossen overigens...

Zou dat kunnen?
Shadow_Breaker
GPc-0001
Locatie: Lint
Berichten: 1359
Lid geworden op: 04 jul 2008, 16:33

15 aug 2008, 16:06

jstuyts schreef:ik kan me voorstellen dat het verschil zit m in aansluitpunten van de speakers, tweeters en de houder van de versterker. Had zelf namelijk problemen met de aansluiting van de tweeters van de set... Zelf makkelijk kunnen oplossen overigens...

Zou dat kunnen?
Er is in ierdergevql een verschil in de tweeters, (oil cooled titanium cone (bij de dure kit)) en ook nog een verschil in de versterker: digitale tegen over analoge.

Maar ik heb een technische fishe gevraagd van de 3 kits.
ik hou jullie op de hoogte.
ik wacht eerst op de info van duitsland.
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

15 aug 2008, 18:31

Zo te horen zit dan inderdaad het prijsverschil in de versterker(en tweeters). Een analoge t.o.v. een digitale. Dat zal ook wel het nodige verschil in geluidskwaliteit met zich meebrengen.

Ik zal het nog eens schrijven, ik heb de duurdere kit aangesloten gehad op mijn pre-facelift radio (mei 2003) en heb deze later omgewisseld voor een face-lift radio omdat ik nummerweergave wou hebben op het display i.c.m. de Ice-Link.
Coen
Be Mini
Be Mini
Locatie: Overijssel
Berichten: 649
Lid geworden op: 04 jan 2007, 21:19

15 aug 2008, 20:49

Berthil schreef:Een analoge t.o.v. een digitale.
Een DPSM en een APSM :lol:
Lotus Elise S1 + Lotus Elise S2 111S + 2013 F20 BMW 1 serie
Shadow_Breaker
GPc-0001
Locatie: Lint
Berichten: 1359
Lid geworden op: 04 jul 2008, 16:33

19 aug 2008, 11:58

kleine update:

Prijzen:
82830136491 Radio Wave Pre Facelift: 454.25€
82830392529 Radio Boost Facelift: 1049.98€
82830140180 Radio Boost PRE Facelift: 475.30€

Mini Nederland kon me ook geen ander verschil geven tss de verschillende onderdeelnrs: nu nog contact opnemen met de verantwoordelijke voor aftersales Nederland (deze persoon zou de juist persoon moeten kunnen vinden die ons de VOLLEDIGE en JUISTE uitleg kan geven over de verschillen tss de onderdeelnrs.

Alvast bedankt voor jullie geduld.

Als er nog mensen zijn die me hierbij willen/kunnen helpen door dezelfde vraag eens rond te vragen bij verschillende dealers. want volgens mij vragen ze echt een meerprijs voor enkel en alleen de digitale versterker en de "betere" tweeters, terwijl de 3 onderdelen blijkbaar dezelfde prestaties zouden leveren :s

RealOEM niet volgen in dit geval, deze informatie blijkt niet te kloppen volgens 1 van de techniekers BMW (dit is een retrofit kit, en dan mogen ze enkel kijken naar BMW systeem omdat dit systeem van een externe firma komt en ten alle tijde kan aangepast worden :s )
Ik probeerde de leverancier (bedrijfsnaam) los te krijgen van de technieker maar die wou het niet zeggen :?

Als ik dat had kon ik met hun contact opnemen hierover en de verschillen vragen.
kamiel
Be Mini
Be Mini
Locatie: Maastricht
Berichten: 654
Lid geworden op: 21 dec 2006, 20:47

23 aug 2008, 12:08

ik heb ook nog eve een kleinde rechearch gedaan omtrend de DPSM.

Het bedrijf wat het systeem heeft ontwikkeld heet audio mobil ( www.audio-mobil.com )

De enige echte DPSM is de duurdere uitvoering met artikel nummer:82830392529
Deze is dan ook digitaal, de rest analoog en dus niet erg intressant (teminste voor mij) het verschil is inderdaad de tweeters en de digitale versterker wat het hart is van het DPSM systeem en zorg voor de zeer goede geluidsweergave!!!!

De prijs van 1049,98euro is te hoog, bij timmermanns kost deze set 800euro!!

misschien dat we beter daar kunnen gaan voor een groupsbuy??
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

23 aug 2008, 12:16

Past dit op een GP? Heb geen achter speakers.. :?
kamiel
Be Mini
Be Mini
Locatie: Maastricht
Berichten: 654
Lid geworden op: 21 dec 2006, 20:47

23 aug 2008, 12:23

Hans schreef:Past dit op een GP? Heb geen achter speakers.. :?
volgens realOEM niet?? helaas :(

ik dacht dat jij geen extra gewicht wilde? :? :wink:
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

23 aug 2008, 12:42

Hans, zitten er in de GP geen achterste speakers?

Het zou alleen niet kunnen passen omdat de achterste rode zij-bekleding anders is, ik kan geen andere reden bedenken.

De radio is dezelfde dus na aansluiten zou het gewoon moeten werken.
Als er nu geen achterste speakers in zitten moeten er wat draden getrokken worden naar de radio en kijken of er genoeg ruimte achter de rode bekleding is om de versterker kwijt te kunnen.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

23 aug 2008, 13:51

Er zitten geen speakers nee, helaas.. ik wil er ook een ice link in, waar haal je die, enhe is dit makkelijk te monteren?
Shadow_Breaker
GPc-0001
Locatie: Lint
Berichten: 1359
Lid geworden op: 04 jul 2008, 16:33

23 aug 2008, 14:14

Hans schreef:Past dit op een GP? Heb geen achter speakers.. :?
ik heb gezien op NAM dat iemand dit in een gp heeft gestoken en de achterste boxen onder de "achterbank# heeft verwerkt,
de aansluitingen moeten zeker werken, maar voor de achterste luidsprekers moet je iets anders vinden. blijkbaar gaat dat ook niet in of achter die rode pannelen, er zit nog iets achter dacht ik, wat weet ik niet maar kan zijn dat de houders er niet zijn. als ik het vin dan pm ik je de link wel.

groetjes

edit:
was ni op NAM:
http://www.gbmini.net/wp/2007/01/dpsm/
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

24 aug 2008, 13:57

Dat ziet er wel netjes uit zoals GBMini dat gedaan heeft.
Zo te zien zit er inderdaad wat over de originele gaten heen, het zal de bevestiging zijn van de kippenstok :)

Afbeelding

Misschien kun je GBMini eens een berichtje sturen en vragen om nadere informatie, b.v. over de te trekken kabels naar de achterspeakers en hoe het geluid van de kit is als de speaker zo gemonteerd zijn. Ik heb nog wel nieuwe universele kapjes liggen voor de ovale speakers mocht je die nodig hebben. Daar kun je ook de DPSM strip overheen plakken zoals ze ook op de voorste speakers zitten.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Berthil op 24 aug 2008, 14:25, 2 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Afgeronde groupbuys”