En in december is de mini afbetaald.
Vorig jaar hebben we even de mini Countryman overwogen.
Het grootste nadeel was, na aftrek van een milieupremie op andere merken, zijn hoge aankoopprijs (scheelt toch een 9000EUR met wat we nu besteld hebben met een vergelijkbaar afwerkingsniveau). Bovendien heb ik steeds gezocht naar een wagen met een zo laag mogelijk verbruik, gezien de afstanden die ik jaarlijks afleg. Ook daar moest de Countryman he tlaten afweten...
Jammer...
Eerst gingen we voor de nieuwe 308. Na mijn ervaringen met de 306 1.9D en de 307 1.4HDi (telkens goed voor een bescheiden 50kW motor), waren wij ervan overtuigd om terug een Peugeot te nemen. Het enige wat ons wat dwars zat: het interieur...
Ze zijn er in 10 jaar niet in geslaagd om eens iets nieuws in het interieur te brengen. (Dit is trouwens ook de reden waarom mijn vrouw van haar 206 niet naar een 207 overgestapt is... Mini bood hier een fris alternatief voor aan).
Tot we de nieuwe C4 zagen. Voor ons was het interieur eens iets compleet nieuws, verfrissend, terwijl we de motor van PSA ook in die wagen hadden. Deze keer een 82kW ('k zal vooruit vliegen, in vergelijking met vroeger...)
Nog wat nieuws: het is een elektronisch gestuurde versnellingsbak: schakelen doen we nu dus in F1 stijl, met een klik op de knop...
De DS4 hebben we niet overwogen (wel eens voor de fun in plaats genomen): het is wel een mooie wagen, maar het verschil met de C4 is voor ons te klein in verhouding tot de meerkost.
Nu nog efkens wachten tot half oktober.
En elke avond wat google afbeeldingen zitten bekijken...
Zo zou hij er ongeveer moeten uitzien:

Echte foto's volgen nog.
Citroen C4 Seduction 98G - Thorium grijs - glazen dak - achteruitrij assistentie