Op verzoek (min of meer) van Peter, maar even een topic voor mijn rode badkuip aangemaakt.
Ik ben liever lui dan moe, vandaar wat schaamteloos copy paste van een andere site
Mijn vorige auto, een seat leon 20VT Topsport was een dijk van een auto. Een heerlijke snelwegcruiser met aardig wat pit, de wel bekende 1.8-20VT met papRICA chips
Ik ging met de leon af en toe eens een circuitje pikken, Zandvoort en de Nordschleife om precies te zijn, en kon toen toch echt wel goed merken dat de auto daar niet echt (echt niet!) voor gebouwd was.
Sinds halverwege 2005 op zoek naar iets anders dus, want ik had de smaak van een beetje toeren op het circuit te pakken.
Vriendin had (en heeft) een VW Lupo, dus eigenlijk kon ik best een onpraktische auto nemen. Ik had altijd al een zwak voor de lotus elise gehad dus ik ging maar daar een beetje op focussen.
De prijzen van tweedehands elises liegen er niet om! Daar kwam ik dus achter...
Ik wist dat de opel speedster een alternatief KON zijn, want heel erg veel verschillen de twee niet, maar ik was in eerste instantie ervan overtuigt dat de speedster NOG duurder moest zijn. De elise is gemaakt vanaf 1997 (nieuwprijs 40k+) en de speedster vanaf 2001 (40k+).
Totdat ik erachter kwam dat dat dus niet zo was.
Opel was zo vriendelijk geweest om in mei 2005 de prijs van de 2.2-16V speedster met 12000 euro korting in de piekenbakken te gooien, wat natuurlijk grote invloed had op de tweedehandsprijzen.
Ik verkocht de seat en hetzelfde weekend kocht ik meteen de calypso rode speedster die ik nu in mijn bezit heb. Het was een buitenkansje. De vorige eigenaar had hem al in juli 2005 met die korting gekocht en wilde er snel vanaf door omstandigheden en ik kocht hem 5 maanden later met 5500km erop voor een leuk bedrag.
Vanaf die tijd lekker knallen dus met het opeltje! Echt fantastisch om open te rijden en de bochten aan te vallen. Dit is puur rijden vergeleken met de seatjes.
Sindsdien al aardig wat verandert aan de speedster, omdat een paar dingen toch best wel beter konden. Het onderstel is nu een 2-weg Nitron onderstel geworden. Echt, je herkent de auto niet meer terug, dit is echt de beste upgrade die je kan doen voor een speedster (elise eigenlijk ook).
Ik heb gelijk de extra harde set van Nitron genomen, want ik hou van lekker strak
Overhellen bestaat niet meer, mijn vullingen trouwens ook niet meer (valt eigenlijk nog wel mee).
Ook een aardige bijkomstigheid van de Nitrons, ze zijn een paar kg lichter als het standaard spulletje...
Later heb ik er nieuwe velgen onder gezet. Niet zozeer vanwege de looks (alhoewel hij er wel mooier op is geworden), maar omdat er op de vooras standaard 5,5J velgen onder zitten met maar liefst 175 brede banden . Pas als je de standaard Potenza RE040's echt heel warm reed gingen ze goed plakken. M.a.w., bij normaal rijden (maar toch vlot de bochten aanvallen) teveel onderstuur...
Bredere banden passen niet goed op een 5,5J velg, dus maar nieuwe gekocht (ATS, type DTC). Gelijk 12kg gewonnen op het gewicht.
De remmen heb ik wat aangepast, er zitten nu tweedelige remschijven op (alu hart), wat bijna 10kg opleverde.
Ik heb met Carbone Lorraine RC6 blokken gereden wat echt super remde, maar voor de schijven iets teveel was (gingen nog maar 5000km mee . Nu rij ik met Pagid RS14, een prima blok, schijvenslijtage is nu acceptabel, maar toch niet zo goed qua prestaties als de CL's.
Voor de rest nog tal van kleine aanpassingen omdat de speedster de nare eigenschap (alhoewel) heeft om in de UK gebouwd te zijn. De speedster heeft dus wat rare kwaaltjes waar je over gaat vallen als je geen echte liefhebber bent. We noemen het maar "karaktervol"
Om de speedster wat circuitwaardiger te maken heb ik er nog twee setjes Willans 4-punts gordels in gezet. Dit moet later een 5-punts worden, maar dat kan pas als ik andere stoelen heb (staat nog op het lijstje).
Eerst even dit stukje posten, straks maar wat meer over het motortje posten, die is ook niet helemaal standaard meer
Opel Speedster 2.2-16V
- Maik
- One wheel wonder
Bericht
Na montage van wat andere spulletjes (uitneembaar stuur (-1kg), gelaccu (-9kg), en nog wat troepjes), werd het toch echt tijd om het torretje aan te gaan pakken. De standaard 147pk maakt de speedster vlot, maar nog geen strepentrekker zeg maar
Eerst een ander inlaatspruitstuk gemonteerd, die van de 2.4 Ecotec motor (het grotere broertje van de 2.2 die in de speedster ligt). Dit spruitstuk verlegt de koppelkromme wat naar hogere toeren, waardoor je dus wat pk'tjes wint, 15 in dit geval. Niet slecht voor een mod van 250euro
Nieuwe spruitstuk met een zelf gefabriekte bevestigingsplaat voor de ECU (voor de rest past het ding 1 op 1 op de 2.2 motor):
Je kon met deze mod goed voelen dat er boven in toeren wat meer adem was. Standaard kakte het vermogen na 5500rpm wel erg in (max. vermogen ligt standaard op ongeveer 5200rpm), Nu kon je goed doortrekken tot over de 6000rpm, zonder dat het saai werd
Eerst een ander inlaatspruitstuk gemonteerd, die van de 2.4 Ecotec motor (het grotere broertje van de 2.2 die in de speedster ligt). Dit spruitstuk verlegt de koppelkromme wat naar hogere toeren, waardoor je dus wat pk'tjes wint, 15 in dit geval. Niet slecht voor een mod van 250euro
Nieuwe spruitstuk met een zelf gefabriekte bevestigingsplaat voor de ECU (voor de rest past het ding 1 op 1 op de 2.2 motor):
Je kon met deze mod goed voelen dat er boven in toeren wat meer adem was. Standaard kakte het vermogen na 5500rpm wel erg in (max. vermogen ligt standaard op ongeveer 5200rpm), Nu kon je goed doortrekken tot over de 6000rpm, zonder dat het saai werd
- Maik
- One wheel wonder
Bericht
Tussendoor (de motormods) nog wat geknutsel
Nieuwe plakken CF besteld en gemonteerd. Nu ziet mijn dashboardje er weer een beetje toonbaar uit
En de een mod voor de zekerheid: nieuwe volledig alu radiateur. De standaard radiator heeft kunststof verdeelbakken aan de zijkant en daar gaat hij vaak lekken na een paar jaar...
Door Dominique (ook speedsterrijder en sommige trackers kennen hem misschien wel met z'n zilveren schicht) heb ik nog net op tijd mee kunnen doen aan de volledig aluminium radiator group buy via het vx220 forum (bij Eliseparts.com). Als dank daarvoor mocht Dominique mij gelijk helpen bij het inbouwen ervan, daar kon hij nog wat van leren voor zijn eigen nieuwe radiator
Die van hem gaan we binnenkort vervangen
Ik ga geen heel erg gedetaileerd verslag hier schrijven, als mensen vragen hebben dan weten ze mij wel te vinden
Dus veel plaatjes!
De patient en de nieuwe radiator:
Voorklep eraf, daarna omhoog met dat hok, wielen eraf en voorste modderkuipen eruit:
Koplampen eruit en Dominique zorgt er op het nippertje voor dat de foto niet verpest wordt:
Daarna 2000 boutjes verwijderen en hop, voorclam is eraf:
Lekker bekkie:
Best groot die clam als hij zo in een kamer staat:
3000 tie-wraps verwijderd en de oude radiator kon eruit:
Oude vieze meuk en nieuwe schone beauty (de verdeelkappen van de oude zijn van kunststof en zijn tegen de radiator gelijmd, en op die lijmnaad gaan ze bijna altijd lekken):
Nieuwe erin:
ABS switch erin:
En klaar..... tenminste, nu eerst een beetje schoonmaken en daarna de boel weer inelkaar zetten, en dan hopen op weinig onderdelen die overblijven
Nieuwe plakken CF besteld en gemonteerd. Nu ziet mijn dashboardje er weer een beetje toonbaar uit
En de een mod voor de zekerheid: nieuwe volledig alu radiateur. De standaard radiator heeft kunststof verdeelbakken aan de zijkant en daar gaat hij vaak lekken na een paar jaar...
Door Dominique (ook speedsterrijder en sommige trackers kennen hem misschien wel met z'n zilveren schicht) heb ik nog net op tijd mee kunnen doen aan de volledig aluminium radiator group buy via het vx220 forum (bij Eliseparts.com). Als dank daarvoor mocht Dominique mij gelijk helpen bij het inbouwen ervan, daar kon hij nog wat van leren voor zijn eigen nieuwe radiator
Die van hem gaan we binnenkort vervangen
Ik ga geen heel erg gedetaileerd verslag hier schrijven, als mensen vragen hebben dan weten ze mij wel te vinden
Dus veel plaatjes!
De patient en de nieuwe radiator:
Voorklep eraf, daarna omhoog met dat hok, wielen eraf en voorste modderkuipen eruit:
Koplampen eruit en Dominique zorgt er op het nippertje voor dat de foto niet verpest wordt:
Daarna 2000 boutjes verwijderen en hop, voorclam is eraf:
Lekker bekkie:
Best groot die clam als hij zo in een kamer staat:
3000 tie-wraps verwijderd en de oude radiator kon eruit:
Oude vieze meuk en nieuwe schone beauty (de verdeelkappen van de oude zijn van kunststof en zijn tegen de radiator gelijmd, en op die lijmnaad gaan ze bijna altijd lekken):
Nieuwe erin:
ABS switch erin:
En klaar..... tenminste, nu eerst een beetje schoonmaken en daarna de boel weer inelkaar zetten, en dan hopen op weinig onderdelen die overblijven
- Maik
- One wheel wonder
Bericht
En toen eindelijk, na bijna 2 jaar wachten, een neue Auspuff voor de badkuip!
De uitlaat + 4-2-1 spruitstuk van 2bular had ik afbesteld, daar heb ik dus bijna 2 jaar op gewacht. Het klinkt belachelijk, maar het was eigenlijk het enige systeem wat ik wilde hebben, een goed alternatief was er niet echt...
En toen kwam er nieuws van het engelse speedster forum (http://www.vx220.org.uk). Chris Tullett heeft een systeem ontwikkeld en kan ze snel leveren!
Ik had nog nooit van die "uitlatenboer" gehoord, maar de verhalen die ik er toen over las en zijn site gaven me wel vertrouwen. Ook de foto's van het eerste systeem stelden niet teleur.
http://www.christullettexhausts.com/index.html
Ze maken allerlei uitlaten op maat, voor straat en circuit auto's, nieuwe en klassiekers.
Het kleine nadeel is dat dit systeem een 4-1 spruitstuk heeft, niet optimaal voor een NA torretje, maar toch verwacht ik een behoorlijke winst op de 2.2 van de speedster. Dit n.a.v. de resultaten van een vergelijkbaar 2bular uitlaat (nog met origineel spruitstuk) op een speedster van een kennis van mij.
Het is een 2.5inch systeem met 100cell kat en met een absorbtie einddemper. Ik raak nu dus ook eindelijk af van mijn pre-kat!
Het grote voordeel is dat ik deze gewoon echt binnenkort opgestuurd krijg (er zijn er al meerdere geleverd aan anderen).
Ander voordeel is dat dit systeem minder dan helft weegt van het originele systeem
En dit zijn de plaatjes:
Omdat ik het interieur moest strippen om de achter clam eraf te halen, maar gelijk die gekke stalen frames achter de stoelen eruit geslepen (elise en exige hebben die dingen ook niet, en het scheelt weer 2kg hoog in de auto ):
En nog wat pics van spullen die ik uit het motorruim gesloopt heb:
Verkoperde moeren gebruikt voor het spruitstuk aan het blok (zouden weer beter los moeten komen als dat nog eens nodig is):
De stalen shim voor onder de kofferbak vervangen door aluminium pads:
Nog wat pics:
Nieuwe pookknop (heerlijk ding!):
Nog even een summary van de kilo's die ik eruit gekieperd heb:
Clam shim mod: -370 gr. (440-70)
EGR klep: -660 gr.
Uitlaatsteun: -230 gr.
Hitteschild spruitstuk: -690 gr.
Hitteschild collector: -190 gr.
Nieuwe hitteschilden: +500 gr. (ongeveer)
Nutteloze motorbeugels: -670 gr.
Tullett uitlaat: -7400 gr.
Interieur paneel: -2800 gr.
Speakers: -2200 gr.
Hoofdsteun beugels: -2000 gr.
Kapje van motorkapsluiting: -150 gr.
Totaal toch nog 16.9 kg.
Nu moet ik toch erg dicht tegen de 800kg aan zitten, en het doel is eronder te duiken.
Ik heb nu al ruim meer dan 200km gereden met de Tullett uitlaat, dus de ECU zou nu het truukje wel door moeten hebben zou je zeggen... En, dat lijkt er nu ook wel op
Hij lelt nu behoorlijk lekker door moet ik zeggen, de tweede versnelling raffelt hij nu heerlijk snel af bijvoorbeeld, totdat... de toerenbegrenzer keihard ingrijpt... Die toerenbegrenzer moet even 700 rpm opschuiven dus (wordt aan gewerkt...).
Hij zou ongeveer 20pk extra moeten hebben nu, en dat geloof ik ook wel
Het geluid is ook wel geinig trouwens. Als de motor (en uitlaat) koud zijn is het lekker sportief, als alles warm is breekt de hel los... Tenminste, voor mijn gevoel dan, ik heb 4 jaar lang rondgereden met de standaard uitlaat dus ik moet even wennen misschien...
Op naar de volgende mod!
De uitlaat + 4-2-1 spruitstuk van 2bular had ik afbesteld, daar heb ik dus bijna 2 jaar op gewacht. Het klinkt belachelijk, maar het was eigenlijk het enige systeem wat ik wilde hebben, een goed alternatief was er niet echt...
En toen kwam er nieuws van het engelse speedster forum (http://www.vx220.org.uk). Chris Tullett heeft een systeem ontwikkeld en kan ze snel leveren!
Ik had nog nooit van die "uitlatenboer" gehoord, maar de verhalen die ik er toen over las en zijn site gaven me wel vertrouwen. Ook de foto's van het eerste systeem stelden niet teleur.
http://www.christullettexhausts.com/index.html
Ze maken allerlei uitlaten op maat, voor straat en circuit auto's, nieuwe en klassiekers.
Het kleine nadeel is dat dit systeem een 4-1 spruitstuk heeft, niet optimaal voor een NA torretje, maar toch verwacht ik een behoorlijke winst op de 2.2 van de speedster. Dit n.a.v. de resultaten van een vergelijkbaar 2bular uitlaat (nog met origineel spruitstuk) op een speedster van een kennis van mij.
Het is een 2.5inch systeem met 100cell kat en met een absorbtie einddemper. Ik raak nu dus ook eindelijk af van mijn pre-kat!
Het grote voordeel is dat ik deze gewoon echt binnenkort opgestuurd krijg (er zijn er al meerdere geleverd aan anderen).
Ander voordeel is dat dit systeem minder dan helft weegt van het originele systeem
En dit zijn de plaatjes:
Omdat ik het interieur moest strippen om de achter clam eraf te halen, maar gelijk die gekke stalen frames achter de stoelen eruit geslepen (elise en exige hebben die dingen ook niet, en het scheelt weer 2kg hoog in de auto ):
En nog wat pics van spullen die ik uit het motorruim gesloopt heb:
Verkoperde moeren gebruikt voor het spruitstuk aan het blok (zouden weer beter los moeten komen als dat nog eens nodig is):
De stalen shim voor onder de kofferbak vervangen door aluminium pads:
Nog wat pics:
Nieuwe pookknop (heerlijk ding!):
Nog even een summary van de kilo's die ik eruit gekieperd heb:
Clam shim mod: -370 gr. (440-70)
EGR klep: -660 gr.
Uitlaatsteun: -230 gr.
Hitteschild spruitstuk: -690 gr.
Hitteschild collector: -190 gr.
Nieuwe hitteschilden: +500 gr. (ongeveer)
Nutteloze motorbeugels: -670 gr.
Tullett uitlaat: -7400 gr.
Interieur paneel: -2800 gr.
Speakers: -2200 gr.
Hoofdsteun beugels: -2000 gr.
Kapje van motorkapsluiting: -150 gr.
Totaal toch nog 16.9 kg.
Nu moet ik toch erg dicht tegen de 800kg aan zitten, en het doel is eronder te duiken.
Ik heb nu al ruim meer dan 200km gereden met de Tullett uitlaat, dus de ECU zou nu het truukje wel door moeten hebben zou je zeggen... En, dat lijkt er nu ook wel op
Hij lelt nu behoorlijk lekker door moet ik zeggen, de tweede versnelling raffelt hij nu heerlijk snel af bijvoorbeeld, totdat... de toerenbegrenzer keihard ingrijpt... Die toerenbegrenzer moet even 700 rpm opschuiven dus (wordt aan gewerkt...).
Hij zou ongeveer 20pk extra moeten hebben nu, en dat geloof ik ook wel
Het geluid is ook wel geinig trouwens. Als de motor (en uitlaat) koud zijn is het lekker sportief, als alles warm is breekt de hel los... Tenminste, voor mijn gevoel dan, ik heb 4 jaar lang rondgereden met de standaard uitlaat dus ik moet even wennen misschien...
Op naar de volgende mod!
- Maik
- One wheel wonder
Bericht
Na de 2.4 ecotec inlaat en Tullett uitlaat werd het tijd om de ECU eens onder handen te nemen. En laat nu toevallig een lid van de speedsterclub zijn hack-projekt af hebben gemaakt! Hij kan er nu een zelflerend progje in zetten die zich gedurende een afstelrit vanzelf aanpast aan de modificaties...
Echt heel veel respect voor hoeveel werk deze beste man (Peter is zijn naam) in het tunebaar maken van deze ECU heeft gestopt (100-en uren). De ECU van de speedster 2.2 is namelijk nogal een eigenwijs ding. Niet te kraken door de reguliere tuners in ieder geval. En Peter is het wel gelukt, hij "doet iets met computers" voor zijn werk laten we maar zeggen
De remap is dus achter de rug en ik heb er flink wat pk's en gasrespons bij gekregen
Dit zou nu ongeveer het resultaat moeten zijn aan de motor:
- 258 Nm bij 4755 rpm
- 206 pk bij 6305 rpm
(Edit: achteraf bleek dit resultaat te rooskleurig, het vermogen blijkt eerder rond de 190pk te zitten)
De bedoeling is nog wel om in de toekomst die knik in de vermogenslijn bij 5000rpm weg te poetsen zodat het bovenin toeren nog wat vlotter gaat...
Maar de gasrespons moet ook nog een stuk beter kunnen, alleen al omdat de ECU standaard de gasklep behoorlijk "lui" maakt
Gelukkig hebben de ECU remappers die ook mijn remap gedaan hebben dit ook uitgezocht en dit filter weten te omzeilen. Binnenkort kan ik deze update van mijn remap gaan ophalen
Dit is het resultaat van die update (voor en na in 1 filmpje):
http://www.youtube.com/watch?v=g05Svhg_l80
Ook heb ik nog een nieuw licht vliegwiel in bestelling staan, en een nieuwe lichtgewicht underdrive pulley. Die laatste laat de dynamo op een iets lager toerental draaien. Geen punt in de speedster met amper grote stroomafnemers....
Dit moet samen met de nieuwe software update en het verwijderen van de balansassen (ook toekomstmuziek ), voor een motortje gaan zorgen die lekker aan het gas gaat hangen.
Vliegwiel en pulley ook al binnengekregen en liggen nu te wachten op inbouw:
Het tweede vliegwiel is van Dominique...
Nog even gewogen, het vliegwiel is minder dan 4.2kg, 9.5kg standaard dacht ik.
Underdrive pulley is 0.8kg, standaard weet ik niet.
Echt heel veel respect voor hoeveel werk deze beste man (Peter is zijn naam) in het tunebaar maken van deze ECU heeft gestopt (100-en uren). De ECU van de speedster 2.2 is namelijk nogal een eigenwijs ding. Niet te kraken door de reguliere tuners in ieder geval. En Peter is het wel gelukt, hij "doet iets met computers" voor zijn werk laten we maar zeggen
De remap is dus achter de rug en ik heb er flink wat pk's en gasrespons bij gekregen
Dit zou nu ongeveer het resultaat moeten zijn aan de motor:
- 258 Nm bij 4755 rpm
- 206 pk bij 6305 rpm
(Edit: achteraf bleek dit resultaat te rooskleurig, het vermogen blijkt eerder rond de 190pk te zitten)
De bedoeling is nog wel om in de toekomst die knik in de vermogenslijn bij 5000rpm weg te poetsen zodat het bovenin toeren nog wat vlotter gaat...
Maar de gasrespons moet ook nog een stuk beter kunnen, alleen al omdat de ECU standaard de gasklep behoorlijk "lui" maakt
Gelukkig hebben de ECU remappers die ook mijn remap gedaan hebben dit ook uitgezocht en dit filter weten te omzeilen. Binnenkort kan ik deze update van mijn remap gaan ophalen
Dit is het resultaat van die update (voor en na in 1 filmpje):
http://www.youtube.com/watch?v=g05Svhg_l80
Ook heb ik nog een nieuw licht vliegwiel in bestelling staan, en een nieuwe lichtgewicht underdrive pulley. Die laatste laat de dynamo op een iets lager toerental draaien. Geen punt in de speedster met amper grote stroomafnemers....
Dit moet samen met de nieuwe software update en het verwijderen van de balansassen (ook toekomstmuziek ), voor een motortje gaan zorgen die lekker aan het gas gaat hangen.
Vliegwiel en pulley ook al binnengekregen en liggen nu te wachten op inbouw:
Het tweede vliegwiel is van Dominique...
Nog even gewogen, het vliegwiel is minder dan 4.2kg, 9.5kg standaard dacht ik.
Underdrive pulley is 0.8kg, standaard weet ik niet.
- Maik
- One wheel wonder
Bericht
En eindelijk eens dat ene klusje gedaan die al heel lang op mijn verlanglijstje stond: verlichting voor het verwarmings/ventilatiebedieningspaneeltje. Dat paneel heeft dus helemaal geen verlichting, dus als je in het donker rijdt, en dan vooral zonder straatverlichting, zie je dus heel die knoppen niet meer, laat staat hoe alles ingesteld staat
Ik had het dashboard toch los om een extra 12V aansluiting te maken voor mijn mobieltje.
Afijn, 4 rode leds gekocht van Autostyle (Autostyle rulezzzz...) en prutsen maar:
Het resultaat:
Ik heb de ledjes nog even met een zwarte merkstift moeten bewerken om ze iets minder fel te maken. Met een nachtelijke rit maar eens testen of het nog steeds te fel is of niet, nu leek het goed, maar misschien toch nog iets te fel.
Een klein stripje ervoor om niet direkt in de ledjes te kijken:
Ik had het dashboard toch los om een extra 12V aansluiting te maken voor mijn mobieltje.
Afijn, 4 rode leds gekocht van Autostyle (Autostyle rulezzzz...) en prutsen maar:
Het resultaat:
Ik heb de ledjes nog even met een zwarte merkstift moeten bewerken om ze iets minder fel te maken. Met een nachtelijke rit maar eens testen of het nog steeds te fel is of niet, nu leek het goed, maar misschien toch nog iets te fel.
Een klein stripje ervoor om niet direkt in de ledjes te kijken:
- Maik
- One wheel wonder
Bericht
En toen kwam op mijn pad voor een leuke prijs:
Dus tsja, hou ik de tor atmosferisch zoals ik altijd al zei?
Eerst maar eens een stukje rijden met de speedster SC van Stefan (smileyspeedster hier van het forum) de 17de tijdens het Malmedyfeestje en dan eens kijken of ik definitief dit avontuur aan ga
Voordeel van deze route voor meer pk's is dat het een gebaande weg is, een volledig atmosferische route is veel meer pionierswerk en ik merk dat ik de laatste tijd daar niet aan toe kom of zin in heb
Dus tsja, hou ik de tor atmosferisch zoals ik altijd al zei?
Eerst maar eens een stukje rijden met de speedster SC van Stefan (smileyspeedster hier van het forum) de 17de tijdens het Malmedyfeestje en dan eens kijken of ik definitief dit avontuur aan ga
Voordeel van deze route voor meer pk's is dat het een gebaande weg is, een volledig atmosferische route is veel meer pionierswerk en ik merk dat ik de laatste tijd daar niet aan toe kom of zin in heb
- Maik
- One wheel wonder
Bericht
En zo werkt deze roots blower dus (zelfde type compressor maar dan op de GM 2.0 LSJ motor):
Let ook op de ingebouwde laminova koelers in het inlaatspruitstuk. Dit is een chargecooler die dus vloeistofgekoeld is, zodat er een extra radiateur in de neus moet... Al die extra kilo's leveren wel slapeloze nachten op!
Let ook op de ingebouwde laminova koelers in het inlaatspruitstuk. Dit is een chargecooler die dus vloeistofgekoeld is, zodat er een extra radiateur in de neus moet... Al die extra kilo's leveren wel slapeloze nachten op!
- Maik
- One wheel wonder
Bericht
In het voorjaar kan er weer lekker geklust worden dus
Speedster 2.2-16V wordt dan Speedster 2.2-16V-SC, met (als het goed is) dit resultaat:
Dat wordt weer een leuk klusje, gelukkig dat Stefan (smileyspeedster) een mooie inbouwreportage gemaakt heeft op de speedsterclub toen zijn SC werd ingebouwd
Eagle H-beam drijfstangen zijn ook al binnen sinds vorige week, dus zeer binnenkort kan ik dan eindelijk los gaan...
En dan zal ik nu even stoppen met spammen hier
Speedster 2.2-16V wordt dan Speedster 2.2-16V-SC, met (als het goed is) dit resultaat:
Dat wordt weer een leuk klusje, gelukkig dat Stefan (smileyspeedster) een mooie inbouwreportage gemaakt heeft op de speedsterclub toen zijn SC werd ingebouwd
Eagle H-beam drijfstangen zijn ook al binnen sinds vorige week, dus zeer binnenkort kan ik dan eindelijk los gaan...
En dan zal ik nu even stoppen met spammen hier
- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
Bericht
Sjezis, en dan zeg je in mijn topic dat je te lui bent om ff de specs op pag 1 te lezen hahaha...
Mooie kar kerel, en gaaf dat je zo lekker kan sleutelen (zowel qua kennis als ruimte om t te doen!)
Sjezis, en dan zeg je in mijn topic dat je te lui bent om ff de specs op pag 1 te lezen hahaha...
Mooie kar kerel, en gaaf dat je zo lekker kan sleutelen (zowel qua kennis als ruimte om t te doen!)
- Maik
- One wheel wonder
Bericht
Ze worden alweer een stuk betaalbaarder, dus waarom niet?
Een rechtsgestuurde uit de UK haal je al op voor zo'n 6-7000 gbp
Maar kijk uit wat je koopt, er zit rotzooi tussen...
Hoi Frankie, thanks.frankie schreef:Mooi man. Stiekum zit ik ook wel eens naar een Speedster te kijken voor erbij.......
Ze worden alweer een stuk betaalbaarder, dus waarom niet?
Een rechtsgestuurde uit de UK haal je al op voor zo'n 6-7000 gbp
Maar kijk uit wat je koopt, er zit rotzooi tussen...
- Maik
- One wheel wonder
Bericht
Teveel forums om bij te houden hoor...
Ah, op pagina 1 alGreyCooperS schreef:
Sjezis, en dan zeg je in mijn topic dat je te lui bent om ff de specs op pag 1 te lezen hahaha...
Mooie kar kerel, en gaaf dat je zo lekker kan sleutelen (zowel qua kennis als ruimte om t te doen!)
Teveel forums om bij te houden hoor...
Onze sponsors