eerste auto van Robbedoes mx5/miata Na

Laat hier je (andere) niet MINI trots zien.
RobbeDoes
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Winterswijk
Berichten: 1902
Lid geworden op: 16 feb 2010, 13:59

Re: eerste auto van Robbedoes mx5/miata Na

15 dec 2013, 16:46

reden om de beugel zelf te maken is toch vooral omdat we beschikken over alle middelen om het te doen,
en het is ook gewoon leuk om zo'n ding in elkaar te knutselen

ondertussen alweer veel gebeurt aan de mx5
de dorpels hadden de bekende rotte plekjes en die zijn weer helemaal strak nu, geplamuurd en wel alleen nog spuiten
ook een plekje in de wielkast en bij het raamstijl aangepakt die ook weer strak zijn nu!

ohja en er komt volgende week een dubbele openslaande deur in onze schuur zodat de mx5 binnen kan staan in de voorste schuur (achterste is werkplaats ) zodat we lekker warm binnen kunnen knutselen

nu twijfel ik toch nog over de kleur van het dak..... ondertussen raak ik gewent aan het beige eigenlijk vindt het zelfs wel mooi staan beetje contrast op de zwarte auto toch nog maar even over nadenken of ik een zwart dakje doe of niet eigenlijk is het natuurlijk niet eens de bedoeling dat het dakje er ooooooit opzit als ik rij haha
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 7339
Lid geworden op: 08 nov 2016, 21:15

Re: eerste auto van Robbedoes mx5/miata Na

15 dec 2013, 21:53

je snapt nog steeds niet dat we hier foto's willen zien he.... :Foto :s

:lol: :mrgreen:

Maar goed bezig man! Ideaal om lekker warm binnen te kennen knutselen! :icon_top:
RobbeDoes
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Winterswijk
Berichten: 1902
Lid geworden op: 16 feb 2010, 13:59

Re: eerste auto van Robbedoes mx5/miata Na

23 mar 2014, 20:24

Ik moet me schamen dat ik dit topic zolang niet geüpdate heb maar bij deze

op 27 januari ben ik 18 geworden en dat was natuurlijk groot feest want eindelijk mocht ik alleen in mijn mx-5 rijden! meteen om 1 over 12 snachts ook gedaan natuurlijk :mrgreen: :yeah

omdat me pa en ik droog en warm wilden knutselen heeft me vader nieuwe schuurdeuren gemaakt zodat de mx-5 binnen kan staan
voor:
Afbeelding

Afbeelding
na:
Afbeelding
Afbeelding


de pook rubbers vervangen die compleet droog en gescheurd waren, auto is met de nieuwe rubbers weer stiller ( heb alleen foto's van de oude rubbers )

Afbeelding
Afbeelding

bij de halfords hadden ze een mooie radio in de aanbieding met usb en blauwetand en aangezien die die erin zat een barst in het scherm had maar gekocht

Afbeelding
Afbeelding

de elektrische ramen liepen heel erg stroef en gingen niet meer goed open dus heb ik de deurpanelen eraf gehaald en het raam en mechanisme gedemonteerd om te kijken waar het aan lag, en mijn vermoeden werd bevestigd... het vet in de rails was zo dik en door geworden dat het op bijenwas leeg.. dus alles schoongemaakt en ontvet toen nieuw vet erin en alles weer terug in elkaar gezet, het was een hele klus maar de ramen lopen weer heerlijk soepel nu :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

vorige week een zwarte stoffen softtop besteld en die komt als het goed is morgen binnen
gisteren wel alvast het dak uit de auto gehaald en van het frame gehaald
Afbeelding

en we zijn de laatste tijd druk geweest met de rolbeugel

Afbeelding
Afbeelding
hier de achterste buisjes aan het hechten om vervolgens buiten de auto af te lassen
Afbeelding

waarschijnlijk is de rolbeugel eind deze week af en dan kan die naar de poedercoater

vandaag ook nog druk geweest, de chromen plaatjes net voor de kofferklep aangepakt omdat ik deze graag zwart wou hebben. heb ze geschuurd, in de spuit-plamuur gezet en voor de eerste keer zwart gespoten
overmorgen weer terug monteren en dan zal ik even een fototje posten van het eindresultaat
voor nu :
Afbeelding
boutjes afgeplakt en de kopjes ook gespoten
Afbeelding

op me werk moesten we een vrachtwagen voorzien van reclame, toen even een fototje gemaakt

Afbeelding

ik zal proberen vaker dit topic bij te houden, maar heb over 8 weken me havo examen dus nogal druk
ook nog steeds geen account op het mx-5 owners forum aangemaakt :O
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 7339
Lid geworden op: 08 nov 2016, 21:15

Re: eerste auto van Robbedoes mx5/miata Na

24 mar 2014, 09:51

Lekker bezig hoor hobbyrob!! :icon_top:

Gaat stiekem nog een hoop tijd in zo'n auto zitten he :P
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 3151
Lid geworden op: 01 feb 2007, 16:11

Re: eerste auto van Robbedoes mx5/miata Na

24 mar 2014, 15:31

Lekker bezig, altijd mooi dat soort kleine reparaties die een wereld van verschil maken in de manier waarop een auto aanvoelt. Maar waarom is die rolbeugel zo smal? Op deze manier doet hij helemaal niets mocht je op het dak gaan.

Zoals je kunt zien staat deze rolbeugel zo veel verder naar buiten dat hij de mogelijkheid krijgt een deel van de klap op te vangen in het geval je over de kop slaat. Dat gaat met jullie ontwerp niet lukken lijkt het zo op de foto's.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 13795
Lid geworden op: 05 mar 2008, 17:22

Re: eerste auto van Robbedoes mx5/miata Na

24 mar 2014, 16:19

Leuk hoor! Blijf het een gaaf ding vinden! 8)
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

Re: eerste auto van Robbedoes mx5/miata Na

25 mar 2014, 11:27

Goed bezig!
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
RobbeDoes
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Winterswijk
Berichten: 1902
Lid geworden op: 16 feb 2010, 13:59

Re: eerste auto van Robbedoes mx5/miata Na

27 mar 2014, 22:56

@mark, inderdaad een hele hoop tijd! maar super leuk om aan te sleutelen. beetje verslaafd denk ik

@biermagnaat, voor de bredere beugels moet je een stuk uit de wielkast slijpen om hem goed te kunnen monteren, daar had ik eigenlijk niet zoveel zin in... ik denk dat hij zijn werk wel gaat doen, misschien iets minder goed maar de buis die we gebruikt hebben is echt enorm lomp. 3 duims dikwandige buis en 2 duims voor de schuine buis en 2 buisjes naar achteren. er moet heel wat gebeuren voordat daar iets mee gebeurt.
overigens zit die nu aan de binnenkant van de 'paal' waar de gordel aan zit gemonteerd.

@thomas denk ook wel dat het zwarte dakje dik gaat staan, hopelijk zondag het monteren

@sven & Rob, thanks

Rolbeugel is vandaag naar de poedercoater gegaan en als het goed is krijg ik hem begin volgende week terug, dan vloerbedekking aanpassen en erin,

heb ook de deurgrepen eraf gehaald gisteren en die ga ik plasti dippen, wou ze eerst net als die plaatjes voor de hardtop zwart spuiten maar ben er nog niet overuit of ik ze niet toch chrome wil houden dus plasti dippen lijkt me een goede (tijdelijke) uitkomst

Terug naar “Bevriende rides, je andere ride”