Sommige wisten al dat het kanon eruit is en er voor in de plek een naaimachientje is gekomen .
Eerst dacht ik nu post ik hem niet meer, maar ik weet dat er toch sommige zijn die het leuk vinden als ik hier een topicje aanmaak. Geen dagelijkse updates, maar om de zoveel tijd even een leuke update.
Hier is ie dan:
Specs:
Ford focus mk3 wagon
Kleur: Lunar sky
Motor: 1.0 Ecoboost 100pk
Km stand bij aankoop: 11km
Orgineel Nederlandse auto.
Interessante opties binnen:
-Bluetooth met voicecontrol
-Usb/aux aansluiting
-Navigatie
-Schakelindicator
Interessante opties buiten:
-parkeersensoren achter
-16" lichtmetalen velgen
-zwarte dakrailsen
Toekomst wensen:
-18” ST2 velgen (al in bezit, maar komen er met de zomer pas onder)
-225/40/18 michelin pilot sport3
-3cm verlagingsveren
-ST sideskirts (besteld)
-ST achterspoiler (in bezit maar moet nog gespoten worden)
-dubbele uitlaat achter (alleen voor de look)
-oem mistlampen (in bezit maar moeten er nog ingebouwd worden)
-achterbumperlip meespuiten
-daklijsten satin silver spuiten
-grill hoogglans zwart spuiten
-hondenbeschermer (al geplaatst)
-oem chrome bumperbeschermer
-oem instaplijsten (al geplaatst)
-oem xenon koplampen (al in bezit maar moeten nog geplaatst worden)
-oem chromen raamlijsten
-oem armsteun
-trekhaak
Nu nog niet heel interessant, maar toch een paar foto's:
De daddywagon nieuwe foto's p4
- maus105
- Bonkey
- Locatie: brabant
Bericht
De daddywagon nieuwe foto's p4
Laatst gewijzigd door maus105 op 13 apr 2014, 15:29, 4 keer totaal gewijzigd.
- maus105
- Bonkey
- Locatie: brabant
Bericht
Re: De daddywagon :)
Mijn bevindingen met de focus:
Exterieur:
Persoonlijk vind ik de focus wagon de mooiste in zijn (prijs)klasse.
De voorkant ziet er sportief uit met een soort diffusor in de bumper onder de grill.
Wat ik wel moet zeggen is dat het soms net lijkt of er en deuk in de wagon zit.
Als de lichtinval over de auto valt lijkt dat door de belijningen in de wagon.
Interieur:
Je leest veel negatieve opmerkingen over het interieur. Zelf ben ik het hier absoluut niet mee eens. Het tellerpaneel ziet er perfect uit en de blauwe verlichting vind ik prachtig. Het hele interieur zit mooi om je heen en de middenconsole geeft een luxe uitstraling.
De stoelen zitten goed maar zouden wat meer zijdelingse steun mogen bieden.
Tevens erger ik me een beetje aan de plaatsing van de lichtschakelaar. Het is me al een paar keer gebeurd dat ik met me knie de lamp uitschakelde in een bocht!!
Achterin is genoeg ruimte voor passagiers. Zelf ben ik 1.85 en achter mij kun je prima zitten.
De bagageruimte is erg ruim! De instap achter is mooi laag en onze hond kan er precies mooi inspringen.
Met de voicecontrol doe ik niet heel veel op de telefoon na. Dat gaat prima. Naam inspreken en die persoon word gebeld zonder dit allemaal van tevoren te hoeven inspreken of zoiets.
De navigatie is gewoon duidelijk en werkt prima. De wegaanduiding had iets duidelijker gemogen maar dit is ook een kwestie van gewenning. Bij het achteruitrijden werken de parkeersensoren pas als je ook daadwerkelijk ergens vlakbij in de buurt bent. Zelf vind ik dit heel fijn omdat je soms ook wel is heel even achteruit moet en dan gaat dus niet gelijk de radio zachter.
Onderstel:
Een van de grote pluspunten. De auto stuurt prima. Vooral in bochten heb je echt geen idee dat je een station rijd. In bochten neigt het zelfs naar sportief. De banden zijn erg stil.
Motor:
1.0 ecoboost 3 cilinder!! Wie had dat 10 jaar geleden gedacht. En ik moet ook eerlijk zeggen dat ik dacht dat het helemaal niks zou zijn. Maar tijdens het rijden merk je dat het een hele fijne motor is. Het trekt best fel op, maar is zeker geen sportieve auto. Ik denk ook niet dat je voor deze motorisering moet gaan als je van sportief rijden bent. Wat deze motor wel doet is je gewoon prima verplaatsen en je zeker niet het gevoel geven of je in een trage auto zit. De trillingen zijn nihil. Alleen met echt doortrekken boven de 3000 toeren merk je toch wel dat het een 3 cilinder is. De motor begint een beetje te brommen. Als je gewoon normaal rijd hoor je de motor bijna niet. Starten is ook bijna niet hoorbaar als je in de auto zit.
Het verbruik: 6.4/100 wat neerkomt op ongeveer 1 op 16 wat ik echt heel netjes vind. Ik had me goed ingelezen en las ook veel over het tegenvallende verbruik, maar mij valt dat dus mee. Fabrieksopgave is volgens mij 1 op 20.
Overall:
+uitstraling
+onderstel!
+ruimte
-plaatsing lichtschakelaar
-bij sommige lichtval lijkt het of er op sommige plekken deukjes in de auto zitten
Als je echt van sportief autorijden houd laat deze motorisering dan voor wat hij is.
Wil je daarintegen leuk en relatief goedkoop rijden dan is het wel wat.
Door de 3 cilinder is deze "grote" auto goedkoop in de wegenbelasting.
Daarbij rijd hij superfijn en de uitstraling een van de beste in deze klasse.
Tov de cupra is hij twee tredes gezakt in de wegenbelasting en de verzekering is goedkoper.
In totaal scheelt dit net iets meer dan 100euro per maand. De benzine scheelt ongeveer 20 euro in de week.
De eerste maand is voorbij en na een nacalculatie erachter gekomen dat ik een dikke 180euro per maand goedkoper rij tov de cupra!! Best wel serieus geld dus .
Exterieur:
Persoonlijk vind ik de focus wagon de mooiste in zijn (prijs)klasse.
De voorkant ziet er sportief uit met een soort diffusor in de bumper onder de grill.
Wat ik wel moet zeggen is dat het soms net lijkt of er en deuk in de wagon zit.
Als de lichtinval over de auto valt lijkt dat door de belijningen in de wagon.
Interieur:
Je leest veel negatieve opmerkingen over het interieur. Zelf ben ik het hier absoluut niet mee eens. Het tellerpaneel ziet er perfect uit en de blauwe verlichting vind ik prachtig. Het hele interieur zit mooi om je heen en de middenconsole geeft een luxe uitstraling.
De stoelen zitten goed maar zouden wat meer zijdelingse steun mogen bieden.
Tevens erger ik me een beetje aan de plaatsing van de lichtschakelaar. Het is me al een paar keer gebeurd dat ik met me knie de lamp uitschakelde in een bocht!!
Achterin is genoeg ruimte voor passagiers. Zelf ben ik 1.85 en achter mij kun je prima zitten.
De bagageruimte is erg ruim! De instap achter is mooi laag en onze hond kan er precies mooi inspringen.
Met de voicecontrol doe ik niet heel veel op de telefoon na. Dat gaat prima. Naam inspreken en die persoon word gebeld zonder dit allemaal van tevoren te hoeven inspreken of zoiets.
De navigatie is gewoon duidelijk en werkt prima. De wegaanduiding had iets duidelijker gemogen maar dit is ook een kwestie van gewenning. Bij het achteruitrijden werken de parkeersensoren pas als je ook daadwerkelijk ergens vlakbij in de buurt bent. Zelf vind ik dit heel fijn omdat je soms ook wel is heel even achteruit moet en dan gaat dus niet gelijk de radio zachter.
Onderstel:
Een van de grote pluspunten. De auto stuurt prima. Vooral in bochten heb je echt geen idee dat je een station rijd. In bochten neigt het zelfs naar sportief. De banden zijn erg stil.
Motor:
1.0 ecoboost 3 cilinder!! Wie had dat 10 jaar geleden gedacht. En ik moet ook eerlijk zeggen dat ik dacht dat het helemaal niks zou zijn. Maar tijdens het rijden merk je dat het een hele fijne motor is. Het trekt best fel op, maar is zeker geen sportieve auto. Ik denk ook niet dat je voor deze motorisering moet gaan als je van sportief rijden bent. Wat deze motor wel doet is je gewoon prima verplaatsen en je zeker niet het gevoel geven of je in een trage auto zit. De trillingen zijn nihil. Alleen met echt doortrekken boven de 3000 toeren merk je toch wel dat het een 3 cilinder is. De motor begint een beetje te brommen. Als je gewoon normaal rijd hoor je de motor bijna niet. Starten is ook bijna niet hoorbaar als je in de auto zit.
Het verbruik: 6.4/100 wat neerkomt op ongeveer 1 op 16 wat ik echt heel netjes vind. Ik had me goed ingelezen en las ook veel over het tegenvallende verbruik, maar mij valt dat dus mee. Fabrieksopgave is volgens mij 1 op 20.
Overall:
+uitstraling
+onderstel!
+ruimte
-plaatsing lichtschakelaar
-bij sommige lichtval lijkt het of er op sommige plekken deukjes in de auto zitten
Als je echt van sportief autorijden houd laat deze motorisering dan voor wat hij is.
Wil je daarintegen leuk en relatief goedkoop rijden dan is het wel wat.
Door de 3 cilinder is deze "grote" auto goedkoop in de wegenbelasting.
Daarbij rijd hij superfijn en de uitstraling een van de beste in deze klasse.
Tov de cupra is hij twee tredes gezakt in de wegenbelasting en de verzekering is goedkoper.
In totaal scheelt dit net iets meer dan 100euro per maand. De benzine scheelt ongeveer 20 euro in de week.
De eerste maand is voorbij en na een nacalculatie erachter gekomen dat ik een dikke 180euro per maand goedkoper rij tov de cupra!! Best wel serieus geld dus .
- Hel-Louw
- Mod virus alert!
- Locatie: Hellouw
Bericht
Mooie Focus!
Ik werk zelf bij Ford en klanten zeggen ook altijd tegen mij dat het net lijkt of dat er een deuk in de zijkant zit maar dat komt door die belijning wat jij ook zegt.
Voor de rest leuke plannen!
Re: De daddywagon :)
maus105 schreef:Mijn bevindingen met de focus:
Exterieur:
Persoonlijk vind ik de focus wagon de mooiste in zijn (prijs)klasse.
De voorkant ziet er sportief uit met een soort diffusor in de bumper onder de grill.
Wat ik wel moet zeggen is dat het soms net lijkt of er en deuk in de wagon zit.
Als de lichtinval over de auto valt lijkt dat door de belijningen in de wagon.
Interieur:
Je leest veel negatieve opmerkingen over het interieur. Zelf ben ik het hier absoluut niet mee eens. Het tellerpaneel ziet er perfect uit en de blauwe verlichting vind ik prachtig. Het hele interieur zit mooi om je heen en de middenconsole geeft een luxe uitstraling.
De stoelen zitten goed maar zouden wat meer zijdelingse steun mogen bieden.
Tevens erger ik me een beetje aan de plaatsing van de lichtschakelaar. Het is me al een paar keer gebeurd dat ik met me knie de lamp uitschakelde in een bocht!!
Achterin is genoeg ruimte voor passagiers. Zelf ben ik 1.85 en achter mij kun je prima zitten.
De bagageruimte is erg ruim! De instap achter is mooi laag en onze hond kan er precies mooi inspringen.
Met de voicecontrol doe ik niet heel veel op de telefoon na. Dat gaat prima. Naam inspreken en die persoon word gebeld zonder dit allemaal van tevoren te hoeven inspreken of zoiets.
De navigatie is gewoon duidelijk en werkt prima. De wegaanduiding had iets duidelijker gemogen maar dit is ook een kwestie van gewenning. Bij het achteruitrijden werken de parkeersensoren pas als je ook daadwerkelijk ergens vlakbij in de buurt bent. Zelf vind ik dit heel fijn omdat je soms ook wel is heel even achteruit moet en dan gaat dus niet gelijk de radio zachter.
Onderstel:
Een van de grote pluspunten. De auto stuurt prima. Vooral in bochten heb je echt geen idee dat je een station rijd. In bochten neigt het zelfs naar sportief. De banden zijn erg stil.
Motor:
1.0 ecoboost 3 cilinder!! Wie had dat 10 jaar geleden gedacht. En ik moet ook eerlijk zeggen dat ik dacht dat het helemaal niks zou zijn. Maar tijdens het rijden merk je dat het een hele fijne motor is. Het trekt best fel op, maar is zeker geen sportieve auto. Ik denk ook niet dat je voor deze motorisering moet gaan als je van sportief rijden bent. Wat deze motor wel doet is je gewoon prima verplaatsen en je zeker niet het gevoel geven of je in een trage auto zit. De trillingen zijn nihil. Alleen met echt doortrekken boven de 3000 toeren merk je toch wel dat het een 3 cilinder is. De motor begint een beetje te brommen. Als je gewoon normaal rijd hoor je de motor bijna niet. Starten is ook bijna niet hoorbaar als je in de auto zit.
Het verbruik: 6.4/100 wat neerkomt op ongeveer 1 op 16 wat ik echt heel netjes vind. Ik had me goed ingelezen en las ook veel over het tegenvallende verbruik, maar mij valt dat dus mee. Fabrieksopgave is volgens mij 1 op 20.
Overall:
+uitstraling
+onderstel!
+ruimte
-plaatsing lichtschakelaar
-bij sommige lichtval lijkt het of er op sommige plekken deukjes in de auto zitten
Als je echt van sportief autorijden houd laat deze motorisering dan voor wat hij is.
Wil je daarintegen leuk en relatief goedkoop rijden dan is het wel wat.
Door de 3 cilinder is deze "grote" auto goedkoop in de wegenbelasting.
Daarbij rijd hij superfijn en de uitstraling een van de beste in deze klasse.
Tov de cupra is hij twee tredes gezakt in de wegenbelasting en de verzekering is goedkoper.
In totaal scheelt dit net iets meer dan 100euro per maand. De benzine scheelt ongeveer 20 euro in de week.
De eerste maand is voorbij en na een nacalculatie erachter gekomen dat ik een dikke 180euro per maand goedkoper rij tov de cupra!! Best wel serieus geld dus .
Mooie Focus!
Ik werk zelf bij Ford en klanten zeggen ook altijd tegen mij dat het net lijkt of dat er een deuk in de zijkant zit maar dat komt door die belijning wat jij ook zegt.
Voor de rest leuke plannen!
- Richard030
- Bijna verslaafd
- Locatie: Nieuwegein
Bericht
Re: De daddywagon :)
Mooie wagen en goeie mods die je klaar hebt liggen
En als je de Cupra snelheid wilt, gewoon een ST blok er in lepelen. Kun je menig auto het nakijken geven met je station
En als je de Cupra snelheid wilt, gewoon een ST blok er in lepelen. Kun je menig auto het nakijken geven met je station
- maus105
- Bonkey
- Locatie: brabant
Bericht
Re: De daddywagon :)
@heilouw: Thx!
@Richard: Een kennis van me heeft een blauwe ST wagon. Dat is wel een kanon ja, maar ja dan rij je niet goedkoper als dat ik al deed .
Hij zou er zo uit moeten gaan zien op de front splitter na:
photoshop
@Richard: Een kennis van me heeft een blauwe ST wagon. Dat is wel een kanon ja, maar ja dan rij je niet goedkoper als dat ik al deed .
Hij zou er zo uit moeten gaan zien op de front splitter na:
photoshop
- Ward
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Enschede / Zutphen
Bericht
Re: De daddywagon :)
Goed om te horen dat de Focus je zo goed bevalt! Ik kan me voorstellen dat het best een overgang is van een Cupra maar gelukkig rijdt de Ford ook goed en de kostenbesparing is natuurlijk erg lekker Zo te lezen heb je ook al behoorlijk wat plannen, dat zullen niet veel Focussen wagon hebben als ze net de showroom uitrollen
Volgens mij heb ik in een ander topic als eens een photoshop voorbij zien komen en verlaging en wielen zagen er erg goed uit! Als je toch van plan bent er een andere uitlaat, shirts en spoiler op te zetten, zou je dan niet gelijk voor een volledige ST conversie met voor en achterbumper erbij gaan?
Hoe dan ook veel plezier van met je nieuwe auto, er zullen vast veel fijne kilometers mee worden gemaakt!
Volgens mij heb ik in een ander topic als eens een photoshop voorbij zien komen en verlaging en wielen zagen er erg goed uit! Als je toch van plan bent er een andere uitlaat, shirts en spoiler op te zetten, zou je dan niet gelijk voor een volledige ST conversie met voor en achterbumper erbij gaan?
Hoe dan ook veel plezier van met je nieuwe auto, er zullen vast veel fijne kilometers mee worden gemaakt!
- Ward
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Enschede / Zutphen
- Richard030
- Bijna verslaafd
- Locatie: Nieuwegein
Bericht
Re: De daddywagon :)
Als 'ie zo wordt als op het plaatje, dan is het een plaatje. Die ST wielen staan er echt mooi onder!
- maus105
- Bonkey
- Locatie: brabant
Bericht
Re: De daddywagon :)
@ ward: Zelf vind ik het niet alles om een 1.0 een hele ST makeover te geven.
Het is leuk om hem net even op te laten vallen tussen de rest met wat leuk spul maar het is geen ST.
Daarbij vraag ik me af of die hele bodykit echt mooi is omdat het best een chique kleur is.
Zoals op de photoshop zal het gaan worden. Misschien dat ik hem iets te laag heb gezet.
Eerst maar is kijken of die winter echt komt want anders kunnen de velgen er net zo goed nu al onder
Het is leuk om hem net even op te laten vallen tussen de rest met wat leuk spul maar het is geen ST.
Daarbij vraag ik me af of die hele bodykit echt mooi is omdat het best een chique kleur is.
Zoals op de photoshop zal het gaan worden. Misschien dat ik hem iets te laag heb gezet.
Eerst maar is kijken of die winter echt komt want anders kunnen de velgen er net zo goed nu al onder
- biermagnaat
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Enschede
Bericht
Re: De daddywagon :)
180 euro per maand is natuurlijk leuk. Maar deze schrijft wel even iets harder af dan een tweedehands Cupra. Al voel je dat niet elke maand in de portemonnee.
- maus105
- Bonkey
- Locatie: brabant
Bericht
Ik heb meerdere prijs opvragen gedaan voor mijn cupra en de meeste bedrijven willen zo een auto geen eens hebben. Er is namelijk heel weinig vraag naar zulke auto's. Dat betekend daarom ook dat ze vaak met belachelijk lage inruilprijzen komen.
Tevens is de nieuwe cupra onderweg en seat is wat dat betreft nou niet zo waardevast als bijvoorbeeld VW. Mijn cupra stonden een paar dure onderhoudsbeurten te wachten.
Deze ford is nieuw en zal de eerste 4 jaar geen apk hebben en de onderhoudsbeurten nihil.
Afschrijving wat jij zegt is dus vrij relatief
Re: De daddywagon :)
Je had het hier ook al over in mijn andere topic, maar ik denk dat je dat vies tegenvalt.biermagnaat schreef:180 euro per maand is natuurlijk leuk. Maar deze schrijft wel even iets harder af dan een tweedehands Cupra. Al voel je dat niet elke maand in de portemonnee.
Ik heb meerdere prijs opvragen gedaan voor mijn cupra en de meeste bedrijven willen zo een auto geen eens hebben. Er is namelijk heel weinig vraag naar zulke auto's. Dat betekend daarom ook dat ze vaak met belachelijk lage inruilprijzen komen.
Tevens is de nieuwe cupra onderweg en seat is wat dat betreft nou niet zo waardevast als bijvoorbeeld VW. Mijn cupra stonden een paar dure onderhoudsbeurten te wachten.
Deze ford is nieuw en zal de eerste 4 jaar geen apk hebben en de onderhoudsbeurten nihil.
Afschrijving wat jij zegt is dus vrij relatief
- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
Bericht
Re: De daddywagon :)
Mooie kar Maus,
Mooie kleur en met de komende mods zeker een kek ding om lekker in te rijden...have fun!
Mooie kleur en met de komende mods zeker een kek ding om lekker in te rijden...have fun!
- Ward
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Enschede / Zutphen
Bericht
Re: De daddywagon :)
Ja daar heb je wel gelijk in je moet ook weer niet te ver gaan. Zoals ik al zei ziet de shop er in ieder geval veelbelovend uit, dus ik ben benieuwd wat je er van gaat maken! De wielen dragen in ieder geval al een flinke steen bij aan het eindresultaatmaus105 schreef:@ ward: Zelf vind ik het niet alles om een 1.0 een hele ST makeover te geven.
Het is leuk om hem net even op te laten vallen tussen de rest met wat leuk spul maar het is geen ST.
Daarbij vraag ik me af of die hele bodykit echt mooi is omdat het best een chique kleur is.
Zoals op de photoshop zal het gaan worden. Misschien dat ik hem iets te laag heb gezet.
Eerst maar is kijken of die winter echt komt want anders kunnen de velgen er net zo goed nu al onder
- speedy
- NMC Legend
- Locatie: Deventer
Bericht
Re: De daddywagon :)
als die zo word als op het plaatje dan is dat prachtig 8-)
lage kosten voor benzine enzo is natuurlijk wel erg prettig.
lage kosten voor benzine enzo is natuurlijk wel erg prettig.
- Fred
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Ingelmunster
Bericht
Re: De daddywagon :)
Ik vind het best een mooie wagen, motor vind ik wat underpowerd. Kan best vlot zijn enzo, maar 100 pk voor een grote wagen, kan nooit genoeg zijn. Zeker als je van zo'n kanon komt. Verbruik vind ik eig vrij hoog, gezien het vermogen.
Plannen klinken dan wel weer erg goed. Je maakt er weer een mooie bak van. Nu nog chippen
Plannen klinken dan wel weer erg goed. Je maakt er weer een mooie bak van. Nu nog chippen
Onze sponsors