Willem's Subaru Forester XT AWD '03

Laat hier je (andere) niet MINI trots zien.
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 7339
Lid geworden op: 08 nov 2016, 21:15

Re: Willem's Subaru Forester XT AWD '03

24 dec 2014, 11:07

Goed te zien dat het beestje nog rijd (de subbi dan) :lol:
Ik zou inderdaad toch maar eens kijken naar een serieuze paardenvangen voor op de voorkant hoor. Als t stevig genoeg is kan je er met gemak een ramkraak of 4 mee doen..... :P
Woosh!
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: De glazen stad
Berichten: 11224
Lid geworden op: 27 okt 2009, 17:00
Nederland

Re: Willem's Subaru Forester XT AWD '03

20 jun 2015, 09:25

Een bullbar is het dus niet geworden, net als meerdere andere plannen die ik had.
Reden: enkele maanden geleden ben ik verder gaan zoeken, naar een nieuwe baan. En die heb ik gevonden!

Per 1 juli ga ik in Delft werken. Meer kilometers, dus het was vrij snel duidelijk dat de Forester eruit zou gaan. Op zoek naar wat anders.

Aanvankelijk wilde ik voor een diesel, maar wel de ruimte behouden. Dan kom je al snel in het segment station als een Volvo V50, BMW 3 Touring, Alfa 159, Toyota Avensis en noem maar op. Veel bijleggen op mijn in te ruilen auto wilde ik niet, dus ben ik vrij snel kleiner gaan zoeken. Fiat Bravo of merken als Skoda kom je dan snel in terecht en het aanbod is aanwezig. Als je dan toch wel wat pit in het vooronder wilt, dan wordt het aanbod ineens een stuk beperkter. Nederlanders kopen (of bieden aan) toch minder gemotoriseerde auto's.

Ik heb het probleem ook voorgelegd aan mijn nieuwe werkgever, nog voordat er een akkoord was. En die kwam met het briljante idee, dat ik ook best wel direct een leaseauto kon gaan rijden. Er was al sprake van om dat na 6 maanden mogelijk te gaan doen (afhankelijk van hoe ik presteer), maar een medewerker daar zou in juni een nieuwe krijgen, dus zijn auto kwam beschikbaar. Uitloop van het contract. Dus voor m'n nieuwe werkgever puur een keuze van afkopen of door laten rijden. Kosten zouden om het even liggen en ik hoef geen andere auto te regelen.

Al met al komt het erop neer dat mijn Forester dus verkocht wordt en ik straks (tijdelijk) in een prachtig mooie witte Toyota Yaris Hybrid rijd :mrgreen: !

En dan gaan we het binnen 6 maanden eens hebben over een mooie opvolger en de fiscale voordelen waar we nog even gebruik van moeten maken :P

Als iemand, iemand kent of als je zelf interesse hebt; de Forester staat te koop (al een tijdje). Prijs is onderhandelbaar. Neem contact met me op als je eens wilt kijken/rijden (bij serieuze interesse).
Na 1 juli zal die gevrijwaard worden door een bevriende garage en in consignatie verkocht worden.
Als het helpt, kan ik eventueel zorgen dat de Forester netjes een onderhoudsbeurt krijgt en netjes afgeleverd wordt.
The Transporter - "Always on a mission.."

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)

The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)
Afbeelding
Woosh!
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: De glazen stad
Berichten: 11224
Lid geworden op: 27 okt 2009, 17:00
Nederland

Re: Willem's Subaru Forester XT AWD '03

31 dec 2015, 15:09

Tijdje stil geweest hier, maar er is wel van alles gebeurd weer op auto gebied...

De Forester heeft een beste tijd te koop gestaan, maar is uiteindelijk halverwege december verkocht. De Yaris werd het contract in oktober van verlengd tot juni 2016. Ik zou dus door moeten tuffen in plaats van een nieuwe auto te kunnen kiezen. Op zich geen ramp natuurlijk, want die auto rijdt prima, heeft best wat luxe en kost me nauwelijks iets. Nadeel is natuurlijk dat ik niet meer gebruik kan maken van de lage bijtelling die nog geld tot eind van t jaar.

Maanden verstrijken, werk gaat goed en ik krijg uiteindelijk mijn beoordeling. Ze vinden het op m'n werk erg goed gaan, ik ontwikkel me en heb echt stappen gemaakt. Ik krijg een erg leuke salarisverhoging en dan komt toch die auto ter sprake. Ja, twee leuke vergoedingen is toch een beetje teveel van het goede, ik zal toch in de Yaris moeten blijven rijden. Maar dan noem ik toch nog even de lage bijtelling en de voordelen daarvan. Blijkbaar snapt m'n werkgever dat wel en hij gaf aan dat ie dan wel even wilde kijken wat er mogelijk zou zijn.

Na een kort telefoontje, volgt er een offerte. De offerte is veel te hoog dus het lijkt van tafel. M'n werkgever is echt iemand die dat niet waardeert, want hij weet wat t kost en wat ie normaal betaald, hij gaat dus weer bellen en bellen en mailen.

Uiteindelijk komt er een leukere offerte en de auto is vast gereserveerd en op naam gezet. Ik mag kiezen. Wel of niet. Ik hoef niet lang af te wegen, want ondanks dat ik iets zelf moet bijdragen, ga ik er toch wel fors op vooruit. Ik hak de knoop snel door en vanaf de 3e week van januari (is de verwachting) ga ik rijden in:

Een zwarte Volkswagen Golf GTE!

Waarom 3e week van januari? Omdat ze nu nog even leer in moeten bouwen! Afbeelding
Best een erg leuke eindejaarsbonus zo!

Afbeelding
The Transporter - "Always on a mission.."

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)

The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)
Afbeelding
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

Re: Willem's Subaru Forester XT AWD '03

31 dec 2015, 15:10

Goed verhaal, lekker kort ook, maar geen MINI. :mrgreen:
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6581
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

Re: Willem's Subaru Forester XT AWD '03

31 dec 2015, 22:30

Lekkere auto!
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: Willem's Subaru Forester XT AWD '03

31 dec 2015, 22:57

Ja en een GTE van €45.000 kost je in de bijtelling 135€ per maand... Ik vond het jammer dat ik niet aan de Passat GTE mocht... Want alle opties gaan ook maar tegen 7%...

Als je iemand zoekt die goed met vagcom kan spelen geef maar seintje. Ik heb vorige week m'n Passat "laten" aanpassen. Erg handig.
Woosh!
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: De glazen stad
Berichten: 11224
Lid geworden op: 27 okt 2009, 17:00
Nederland

Re: Willem's Subaru Forester XT AWD '03

31 dec 2015, 22:59

Ik heb niet een enorm volle GTE, maar wel wat leuke opties. Hetgeen ik het meest zal missen t.o.v. de Yaris, is de keyless go

Wat heb je gedaan met vagcom aan je Passat?
The Transporter - "Always on a mission.."

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)

The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)
Afbeelding
patje007
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 26
Lid geworden op: 15 apr 2014, 11:08

Re: Willem's Subaru Forester XT AWD '03

31 dec 2015, 23:28

is de Sub naar België gegaan ? mijne kameraad heeft recent net dezelfde gekocht ... :lol:
Clubman "mellow yellow"
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: Willem's Subaru Forester XT AWD '03

01 jan 2016, 16:58

Woosh! schreef:Ik heb niet een enorm volle GTE, maar wel wat leuke opties. Hetgeen ik het meest zal missen t.o.v. de Yaris, is de keyless go Afbeelding

Wat heb je gedaan met vagcom aan je Passat?
heb je via FB ff het overzicht gestuurd. Maar er kan heel veel:
Video In Motion
Instrumentenpaneel; Brandstoftank (hoeveel liter kan er nog in)
Airconditioning; Blower snelheid weergeven bij automatische stand Climatronic
Boordnet:
Start Stop-systeem uitschakelen
Buitenspiegel passagierszijde laten zakken tijdens achteruit rijden
Buitenspiegelverlichting aan tijdens het in- en/of uitklappen
Akoestische bevestiging bij het vergrendelen / ontgrendelen van het voertuig
Alarm met koplampen, mistlampen, achterlichten en/of 3e remlicht
Electrische ramen kunnen bedienen zonder contactsleutel
Coming Home (automatisch via de lichtsensoren)
Dagrijverlichting samen met de achterlichten
Infotainment
Opstartlogo Discover Pro wijzigen

Dat is dan weer leuk aan VAG. Hij doet ook de MINI F-serie gaf hij aan.
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10008
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

Re: Willem's Subaru Forester XT AWD '03

04 jan 2016, 09:46

Mooie upgrade WJ, doen ze dat leer inbouwen in Alphen?
Woosh!
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: De glazen stad
Berichten: 11224
Lid geworden op: 27 okt 2009, 17:00
Nederland

Re: Willem's Subaru Forester XT AWD '03

04 jan 2016, 14:34

Thanks voor de info Louis!

Geen idee wie t precies doet Frank. Ik begreep dat t gewoon bij de importeur op t terrein wordt ingebouwd door een bedrijf. Samen met de importeur hebben die een speciaal GTE leren interieur gemaakt... Altijd achteraf inbouw. Misschien staat er iets over op internet.
The Transporter - "Always on a mission.."

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)

The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)
Afbeelding
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10008
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

Re: Willem's Subaru Forester XT AWD '03

04 jan 2016, 14:42

Woosh! schreef:Geen idee wie t precies doet Frank. Ik begreep dat t gewoon bij de importeur op t terrein wordt ingebouwd door een bedrijf. Samen met de importeur hebben die een speciaal GTE leren interieur gemaakt... Altijd achteraf inbouw. Misschien staat er iets over op internet.
Ja Alba Automotive ofzo. Hier in Alphen bij Leder Inbouw Nederland staan ook heel vaak splinternieuwe auto's voor een interieurtje. Achteraf inbouw komt het tenminste niet bij de cataloguswaarde :roll: :wink:
Woosh!
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: De glazen stad
Berichten: 11224
Lid geworden op: 27 okt 2009, 17:00
Nederland

Re: Willem's Subaru Forester XT AWD '03

04 jan 2016, 14:44

Ook dat ja, gunstig
The Transporter - "Always on a mission.."

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)

The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)
Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

Re: Willem's Subaru Forester XT AWD '03

05 jan 2016, 07:47

Ja goed voor de plantjes enzo. Fain dat het nog gelukt is Brillem!
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding

Terug naar “Bevriende rides, je andere ride”