Sinds kort ben ik, of eigenlijk mijn vrouw, in het bezit van een Mini Clubman s en heb me daarom hier aangemeld.
Zelf heb ik als hobby auto een '12 Golf 6 R dsg met alle denkbare opties, excl schuifdak, en gekocht met 11.000km op de klok, nu bijna 2 jaar later staat de teller op 29000km.
De auto heeft standaard al 290 PK en is dus niet bepaald sloom, maar dat heeft niet lang geduurd....
Een paar dingen die ik gelijk heb aangepakt zijn oa
Bilstein B16 in hoogte en hardheid onderstel ( heb de Bilstein veren op het originele verstelbare dcc onderstel gehad en dit rijd ook echt perfect) maar als hardcore tuner vond ik het Bilstein onderstel net iets beter rijden onder zware belasting. Overigens zijn er nog diverse aanpassingen geweest aan de schokbrekers om alles zo laag te krijgen en toch nog behoorlijk wat demping en comfort over te houden.
BBS ch-R 19" met Hankook ventus evo 1
8 zuiger Brembo remmen met 370mm schijven voor.
Golf R achterklauwen met adapters en 365mm schijven.
Verstelbare topmounts voor.
Custom inlaat en uitlaat ( Sennaproduct )
Grotere injectoren, oil catch can , ttrs in tank pomp, S3 intercooler, JD motor en bak software.
Resultaat 375 PK en 450nm.
De grootste ombouw is pas sinds kort afgerond....de bestaande 2.0Tfsi heeft plaats moeten maken voor een
Audi ttrs/rs3 2.5Tfsi 5 cillinder incl RS3 7 traps S-tronic vlappie versnellingsbak.
Deze ombouw was zeker niet gemakkelijk en omdat niemand dit eerder had gedaan heb ik alles zelf uit moeten zoeken, de auto rijd nu dus op de TTRS ecu en dit probleemloos zonder bugs!
Heb er inmiddels 10.000 km mee gereden en het is HELEMAAL GE-WEL-DIG, het geluid van een 5 cillinder Turbo met een 76mm open uitlaatsysteem is echt geweldig.
Dit is slechts een beperkt en kort verhaal achter mijn" andere ride" de rest van het verhaal volgt misschien nog, nu ben ik bezig om 8,5x19 en 11x19" Porsche centerlock wielen pas te maken op de golf....
Ik heb 2 nieuwe sets gekocht en kan dus de 4 voor velgen gebruiken voor zowel voor als achter maar de 11 j zijn mooier omdat ze meer concaved zijn en nu worden deze dus versmald naar 9,25 j.
Eerst wat foto's.
Zo begon de auto, 2.0 Tfsi
Nu dus met 5 cillinder
Nieuwe motor bijna niet te koop, daarom nieuwe gekocht.
Even in Polen een RS3 7 traps Dsg opgehaald, hier nergens te koop.
Golf R
- Ivo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Utrecht
Bericht
Re: Golf R
Wat een ongelofelijk dikke Golf zeg! En die ombouw naar die geniale 5-cilinder van Audi is echt heel gaaf! Knap werk!
- Brightness
- NMC Legend
Bericht
Re: Golf R
Prachtig project, Roy! En uniek, een Golf R met 2,5T. Wat heeft hij uiteindelijk gedaan bij Jeroen op de bank? Natuurlijk zijn we hier benieuwd naar foto's of liever nog filmpjes en geluidsfragmenten van de set-up met 5 cilinder...
Tirex hier op het forum heeft de motor nu in een Golf mk2 liggen. Ook een super project: viewtopic.php?f=67&t=32328
Tirex hier op het forum heeft de motor nu in een Golf mk2 liggen. Ook een super project: viewtopic.php?f=67&t=32328
- Roka
- Leerling Mini lid
Bericht
Re: Golf R
Met originele turbo 435 PK en 655nm koppel, met een upgrade turbo kan ik vrij gemakkelijk nog richting de 500 PK maar voor nu is dit genoeg...
Of een custom set gaan maken en naar 6/700 PK maar ik heb die drang nu , nog, niet!
Of een custom set gaan maken en naar 6/700 PK maar ik heb die drang nu , nog, niet!
- Roka
- Leerling Mini lid
Bericht
Re: Golf R
volgens mij is dat een gewone 5 cillinder of Amerikaanse 5 cillinder maar dan met turbo, ik wilde perse de originele rs motor.
Maar super project natuurlijk!
Maar super project natuurlijk!
- Brightness
- NMC Legend
- Ward
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Enschede / Zutphen
Bericht
Re: Golf R
Whaat, zo gaaf dit! Ik was al bekend met het tuningspotentieel van een Golf R, maar dit is wel next level! Erg gaaf dat je zelf een andere motor er in hebt gebouwd en het uiterlijk is ook super
- louisvdd76
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Molenhoek
- Brightness
- NMC Legend
Bericht
Golf R
Die gaat behoorlijk af en klinkt inderdaad heerlijk.
Het lijkt allemaal wel heel "gemakkelijk" te gaan. Wat dat betreft blijft je vorige projectauto mijn favoriet. Die klonk zo agressief en leek me echt beestachtig om in te rijden! Hoe vind je ze zelf tot elkaar verhouden?
(Ik bedoel uiteraard de Golf IV 1.8T G60 en niet de Golf V )
Het lijkt allemaal wel heel "gemakkelijk" te gaan. Wat dat betreft blijft je vorige projectauto mijn favoriet. Die klonk zo agressief en leek me echt beestachtig om in te rijden! Hoe vind je ze zelf tot elkaar verhouden?
(Ik bedoel uiteraard de Golf IV 1.8T G60 en niet de Golf V )
- ultima
- One wheel wonder
- Contacteer:
- Locatie: Rhoon
Bericht
Re: Golf R
Nice !!! Dat dat zo mooi past allemaal in de Golf... lang leve de modulaire opbouw van de moderne automobielen...
Mini Cooper Cabrio Chili (R52-2006) - Tesla Model S 90D 2016 - Honda VFR800F 2014
- Roka
- Leerling Mini lid
Bericht
Re: Golf R
Als ik moet kiezen zou het de golf 1 worden met 16V G60 en ongesynchroniseerde 6bak, oude liefde roest niet...
Zal straks paar foto's posten van de vorige autos
Zal straks paar foto's posten van de vorige autos
Onze sponsors