Martijn's Renault Mégane RS

Laat hier je (andere) niet MINI trots zien.
ha
harmless85

Re: Martijn's Renault Mégane RS

26 jul 2016, 16:04

Heule dikke bak gefeliciteerd!
Gebruikersavatar
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 5248
Lid geworden op: 04 mar 2006, 22:59

Re: Martijn's Renault Mégane RS

26 jul 2016, 22:20

Mooie aanwinst !! Ik was eerst even bang dat je de MINI de deur uit had gedaan, maar zoals altijd zeer verstandig in de keuzes .. :)
Afbeelding
Cheek-O
Sponsor
Contacteer:
Locatie: Enschede
Berichten: 5440
Lid geworden op: 30 okt 2012, 12:47

Re: Martijn's Renault Mégane RS

27 jul 2016, 12:13

heerlijk dit!!!!!! (eat) (eat)
R53 "Black Diamond" To Protect And Serve
R59S

Afbeelding
Website
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

Re: Martijn's Renault Mégane RS

13 sep 2016, 09:42

Inmiddels zo'n anderhalve maand mee onderweg, en nog steeds enorm blij met m'n aanschaf. Er gaat eigenlijk geen rit voorbij zonder glimlach, 200km saai door het verkeer is weer helemaal vergeten na een vlotte afrit, heerlijk! :rijden Ook alleen maar leuke reacties erop gehad, van de Porsche-rijder bij de benzinepomp tot en met de gepensioneerde overbuurvrouw.

Alleen het geluid... of vooral het gebrek daaraan. Dat stoorde me al vanaf dag 1, maargoed, dat wist ik ook voor de aanschaf al. Nou is er natuurlijk van alles te krijgen, K-Tec, Milltek, Scorpion, Akrapovič, etc, maar dat is allemaal vrij prijzig en klinkt volgens mij redelijk hetzelfde allemaal. Met het verwijderen van een demper zijn volgens de internets vergelijkbare of zelfs betere resultaten te behalen. Als je middendemper eraf haalt ploft het wat meer bij stationair revven, maar scheelt het onder het rijden niet zoveel. Na verwijderen van de einddemper ploft het ook meer, maar wordt het geheel ook een stuk rauwer qua klank. Mooi, dat moet ik hebben! 8)

"Back box chop" en "rear muffler delete" leveren niet zo heel veel zoekresultaten op, maar de Fransozen noemen zo'n vervangende pijp een "silencieux tube inox". Als je dat eenmaal weet kom je een stuk verder, dus bestelde ik zo'n ding bij het Franse GT Performance. Met ruim 200 piek nog wel centen voor een stuk buis, maar wel netjes passend en al voorzien van de juiste ophangbeugels en klem etc.

Afbeelding

Dus afgelopen donderdag naar GoGarage37 getogen, mijn vaste adres voor de MINI, maar ook met ander spul weet men daar wel raad. :) De originele situatie:

Afbeelding

De zaag erin:

Afbeelding

Afbeelding

Originele einddemper eraf:

Afbeelding

Afbeelding

En de vervanger erop:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook nog een gewichtsbesparing van een kilo of 5 :mrgreen: , maar het ging natuurlijk om het geluid. Dat is inderdaad enorm veel beter geworden: een stuk zwaarder en rauwer, zonder echt luid te worden. Ik zag een Engelsman het omschrijven als "gruff" oftewel nors, wat mijns inziens wel klopt. Echt mooi of karaktervol zal het nooit worden, maar nu kan ik iig horen of de motor loopt. Bij constante snelheid nauwelijks extra geluid en een hoop meer geplof en geknal in sportstand. Alleen als je de auto uit laat rollen in de versnelling dreunt het wat rond de 3000rpm, maar dat vind ik niet zo'n ramp.

Het realistisch vastleggen van uitlaatgeluid in een filmpje blijft lastig (goh, zou ik toch moeten weten), maar ik heb m'n best gedaan. Heb er maar een soort halve documentaire van gemaakt, dan kun je zelf een oordeel vormen:

Gebruikersavatar
N_Mdriver
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:
Berichten: 198
Lid geworden op: 01 nov 2008, 16:59

Re: Martijn's Renault Mégane RS

13 sep 2016, 11:46

Klinkt lekker zo!
Is dit verder geen probleem.met apk etc ivm bepaalde waardes die dan niet meer voldoen of zo?
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

Re: Martijn's Renault Mégane RS

13 sep 2016, 12:03

Wanneer heb jij voor het laatst bij een APK iemand de uitlaat zien meten? :wink: Emissies veranderen niet, en de uitlaat is van voor tot achter gasdicht.
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: Martijn's Renault Mégane RS

13 sep 2016, 15:24

Dikke wagen waar vast nog wel wat leuke mods op komen
Gebruikersavatar
MCS Floris
Be Mini
Be Mini
Locatie: Noord Holland
Berichten: 457
Lid geworden op: 11 apr 2015, 11:32

Re: Martijn's Renault Mégane RS

13 sep 2016, 22:55

Dat klinkt al een heel stuk beter, Martijn :icon_top: Subtiel
En je Frans wordt op deze manier ook nog een beetje bijgeschaafd...

En dan zelfs ook nog het moment-supreme gefilmd ook! :lol:
Afbeelding it's nor Black, nor white.
Durf buiten de lijntjeS te kleuren...
Gebruikersavatar
ITSU028
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Oosterbeek
Berichten: 1164
Lid geworden op: 09 jul 2006, 14:54
Nederland

Re: Martijn's Renault Mégane RS

16 sep 2016, 11:07

Congratzz met je nieuwe aanwinst...(had 'm ff gemist.. :oops: )
Herkenbaar verhaal....langere roadtrips / vakantie is voor mij de Mini geen optie. Ter plekke wel, maar ja...
Mooi alternatief met volgens mij voldoende power, maar eens meenemen naar de mac.meet?! :icon_top:
F56S JCW PRO LCI
MikTo
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Den Haag
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 dec 2016, 10:12

Re: Martijn's Renault Mégane RS

27 jan 2017, 10:09

Gaaf ding! Favoriete kleur voor mij voor een Renault RS. Lange tijd gezocht naar een jaune sirius Clio RS (3e gen.) maar uiteindelijk toch voor een R53 gegaan :) Toch wat meer bang for your buck
R56 JCW World Championship 50 edition #226
R53 Cooper S Hyper Blue 2004 [TE KOOP! zie topic]
R50 Cooper Park Lane Astro Black 2006
Gebruikersavatar
Moonwell
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 312
Lid geworden op: 21 jun 2015, 22:30

Re: Martijn's Renault Mégane RS

27 jan 2017, 12:06

De allermooiste kleur die er is! Wij hebben ook een RS gehad, volgens mij 1 hiervoor :) M'n heeft 'm ook nog eens laten chippen toen der tijd (in zeeland geloof ik). Ook erg leuk als je in frankrijk gaat rijden, kom je ze vaak tegen (ook als politie auto zijnde ;) ) en vaak leuke reacties van anderen! In ieder geval mijn favoriete auto na de MINI ;)

Afbeelding
Afbeelding
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

Re: Martijn's Renault Mégane RS

30 jan 2017, 10:28

Deze heeft ook software op maat uit Zeeland, door Fastchip, toch wel dé naam voor Renaults. 8)

Inmiddels ook voorzien van een Alcantara-stuur in Trophy-R-stijl:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Erg blij met het resultaat, staat een stuk fraaier IMHO en voelt heerlijk in de hand! Hier nog een voor/na:

Afbeelding



Laatst tijdens het filmen langs een toffe locatie gekomen. Eind van de dag dus maar ff snel langs gereden voor een paar snelle plaatjes, met een auto vol winterdrek, maar dat past er wel een beetje bij:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10008
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

Re: Martijn's Renault Mégane RS

30 jan 2017, 11:34

Zeeland? Die kerel zit toch bijna continue op de Filipijnen :)
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

Re: Martijn's Renault Mégane RS

30 jan 2017, 12:13

LOL, ja, volgens mij 1x per kwartaal hier voor een dynodag in Goes.

Terug naar “Bevriende rides, je andere ride”