Mijn andere groene britten

Laat hier je (andere) niet MINI trots zien.
Gebruikersavatar
Kraftstoff
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 jul 2023, 20:23

Mijn andere groene britten

09 dec 2023, 23:58

Naast mijn Mini heb ik nog een 2003 Jaguar XKR en een MG TF van hetzelfde bouwjaar.

Als kleine jongen ben ik opgegroeid in een Volvo V40 in olijfgroen met een beige interieur. Hoewel dit niet de enige reden voor mijn voorkeur is zal het zeker meegespeeld hebben in het vormen van mijn smaak. Later werd ik groot fan van de Peugeot 406 coupé en toen het tijd was voor mijn eerste auto moest het persé een donkergroene 406 coupé worden met een bruin lederen interieur, en zo geschiedde. Later heb ik nog 2 406 coupés gehad en op een blauwe maandag een zwarte golf V station diesel, van die laatste werd ik zo depressief dat ik als opvolger een Jaguar XJ8 uit 1997 kocht. Na 3 jaar tevreden eigenaarschap kocht ik een XKR in mijn zo geliefde kleurencombinatie groen met beige. In 2022 kwam daar een MG TF naast, wederom in dezelfde kleurencombo. Zakelijk reed ik op dat moment een Mazda3 en die beviel niet, dus toen ik in 2023 een nieuwe mocht kiezen werd dat een Mini Cooper S. Grotendeels vanwege de rijeigenschappen maar wat zeker meespeelde was dat dit de enige auto was die ik kon bestellen in groen met, in dit geval bruin, lederen bekleding. En zo stonden er opeens drie groene britten met beige/bruine bekleding voor de deur.

Afbeelding
Afbeelding

Waarom de Jag? Mijn XJ uit 1997 was voorzien van de kleinste V8, een 3.2 met 240pk. Hiermee was het geen strepentrekker maar zeker vlot genoeg. De auto was in zeer goede staat en ik had geen plannen om hem te vervangen. Deze auto beviel mijn vader ook heel goed in de ritten die hij mee had gereden en besloot dat hij er ook een wilde. Een lange zoektocht volgde en uiteindelijk werd het een Daimler SuperV8 uit '99. Hiermee zijn we samen op vakantie geweest naar Engeland en na deze trip begon die supercharger toch wel behoorlijk te kriebelen. En ondanks dat mijn Jag zeker niet aan vervanging toe was ging ik toch kijken voor mijzelf. Een goede SuperV8 of XJR kwam ik niet tegen en een XKR vond ik te duur. Totdat ik deze tegenkwam. Origineel Nederlands, goede aantoonbare historie, het 4.2 blok en in de enige juiste kleurstelling en kostte ongeveer het dubbele van wat ik wilde uitgeven. Maar dus toch gekocht...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En de MG dan? Tsja dat was eigenlijk een impulsaankoop. De Jag wilde ik eigenlijk verkopen en mijn ultieme droomauto kopen, een Aston DB9. Maar er vielen wat zaken voor waardoor ik die niet kon kopen. De zomer ervoor had ik een MG TF overwogen maar vond dat niet verstandig. Nu het DB9 plan even van de baan was opende ik internet en keek wat het aanbod TF's was op dat moment. En toen zag ik een advertentie die diezelfde dag was geplaatst van een in de juiste uitvoering en kleurstelling. Normaliter gingen die voor veel meer maar deze particulier die de auto al 17 jaar had vroeg er iets minder voor (met redenen). Én... de eerste letters van het kenteken waren gelijk aan mijn Jag. Ik kon hem gewoon niet laten staan. Bijkomend voordeel was dat ik een auto zocht om met regelmaat over de Nordschleife mee te karren en ik dit niet met de Jag aandurf. En zo had ik opeens een MG TF ernaast.
Afbeelding
Afbeelding
Dit exemplaar was niet perfect en had echt wat TLC nodig. En omdat ik echt niet tegen half werk kan heb ik hem dit jaar voor groot werk naar Engeland gebracht. De spullen waren hier niet te krijgen en verzending was duurder dan terplekke laten uitvoeren en op en neer vliegen. Zo kwamen er nieuwe subframes, gehele ophanging, uitlaat systeem, remmen en nog meer zaken onder.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Mijn andere groene britten

10 dec 2023, 08:46

Gaaf wagenpark. En idd goed bezig met de mg. Die heeft een behoorlijke portie liefde gekregen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Mijn andere groene britten

10 dec 2023, 19:06

Mooi setje aan wagens hoor. Zeker tof dat je de MG rijdend houdt.
Ik kan me nog eens een dag op Zandvoort herinneren waarbij er zelf werd gereden. Daar was de MG-club ook aanwezig, maar hoeveel daarvan ook weer lekker rollend naar huis konden. De een na de ander kreeg gedoe met de versnellingsbak, op één of andere manier. Maar hopelijk kun je veel mooie kilometers maken met dit trio.
Gebruikersavatar
HHBBXX
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Velp en Kolverath
Berichten: 114
Lid geworden op: 01 aug 2023, 08:56
Nederland

Re: Mijn andere groene britten

11 dec 2023, 14:15

Mooie auto's idd. Prachtig die kleurstelling, ik snap dat je er vaak voor valt.
Youth isn't a time of life, it's a state of mind
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2222
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Mijn andere groene britten

11 dec 2023, 17:25

Prachtig wagenpark! 8) :icon_top:
Alle 3 top!!!
Ben zelf ook al jaren cabriorijder en op de Nürburgring was ik ook regelmatig.
Een Jag of Aston Martin heb ik ook al vaker naar gekeken op internet maar ben bang voor hoge onderhoudskosten.
Gebruikersavatar
Kraftstoff
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 jul 2023, 20:23

Re: Mijn andere groene britten

11 dec 2023, 20:42

Thanks guys!
niekcarfreak schreef:
11 dec 2023, 17:25
Ben zelf ook al jaren cabriorijder en op de Nürburgring was ik ook regelmatig.
Met welke auto rijdt je op de ring?
niekcarfreak schreef:
11 dec 2023, 17:25
Een Jag of Aston Martin heb ik ook al vaker naar gekeken op internet maar ben bang voor hoge onderhoudskosten.
Als je ze goed wil houden dan zijn de onderhoudskosten inderdaad fors. Om een idee van mijn Jag te geven, een setje Pilotsport 4S is €1460, remschijven en blokken rondom zijn bij de dealer €3500 (winparts €1300) en een beurtje €500.
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6582
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

Re: Mijn andere groene britten

12 dec 2023, 15:14

Mooi man!! En dan ook echt niet bezuinigen op onderhoud. RESPECT!
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2222
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Mijn andere groene britten

12 dec 2023, 16:17

Kraftstoff schreef:
11 dec 2023, 20:42
Thanks guys!
niekcarfreak schreef:
11 dec 2023, 17:25
Ben zelf ook al jaren cabriorijder en op de Nürburgring was ik ook regelmatig.
Met welke auto rijdt je op de ring?
niekcarfreak schreef:
11 dec 2023, 17:25
Een Jag of Aston Martin heb ik ook al vaker naar gekeken op internet maar ben bang voor hoge onderhoudskosten.
Als je ze goed wil houden dan zijn de onderhoudskosten inderdaad fors. Om een idee van mijn Jag te geven, een setje Pilotsport 4S is €1460, remschijven en blokken rondom zijn bij de dealer €3500 (winparts €1300) en een beurtje €500.
Ja, remmen en banden zijn al duur en als iets anders van bijvoorbeeld de motor of versnellingsbak stuk gaat wordt het nog duurder.

Ik reed met een Honda S2000 en een Mini R53 GP op de Ring.
Gebruikersavatar
Kraftstoff
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 jul 2023, 20:23

Re: Mijn andere groene britten

13 dec 2023, 21:44

Oh dat zijn ook zeer leuke auto's.
Gebruikersavatar
Kraftstoff
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 jul 2023, 20:23

Re: Mijn andere groene britten

13 dec 2023, 23:54

Voor wie het wil zien, een on-board rondje van de Ring in de MG
Gebruikersavatar
HHBBXX
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Velp en Kolverath
Berichten: 114
Lid geworden op: 01 aug 2023, 08:56
Nederland

Re: Mijn andere groene britten

14 dec 2023, 14:59

Leuk rondje en je had geluk met weinig verkeer :) dat heb ik wel eens anders gezien.
Hoe heb je dit gefilmd? De camera hing zo lekker mee in de bochten, alsof ik op mijn motor zat :lol:
Youth isn't a time of life, it's a state of mind
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2222
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Mijn andere groene britten

14 dec 2023, 22:13

Leuk filmpje van de Ring. :))
Ken je die Mustang rijder of toevallig ook een Nederlander die jou liever niet voorbij liet? :)
Je rijdt goede lijnen en je durft wel. Werd de bandendruk te hoog vanaf Hohe Acht, omdat ie begon uit te breken?
Je kon aan je bewegingen zien dat Je vermogen miste. :lol:
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2222
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Mijn andere groene britten

14 dec 2023, 22:30

Kraftstoff schreef:
13 dec 2023, 21:44
Oh dat zijn ook zeer leuke auto's.
Dank je. De S2000 heb ik bijna 14 jaar.
De GP heb ik verkocht, omdat ik minder auto's wilde.
Gebruikersavatar
Kraftstoff
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 jul 2023, 20:23

Re: Mijn andere groene britten

30 dec 2023, 00:03

HHBBXX schreef:
14 dec 2023, 14:59
Leuk rondje en je had geluk met weinig verkeer :) dat heb ik wel eens anders gezien.
Hoe heb je dit gefilmd? De camera hing zo lekker mee in de bochten, alsof ik op mijn motor zat :lol:
Ik ga altijd op doordeweekse avonden, dan is het niet zo druk. Ik ben 1x op een feestdag geweest, zoveel verkeer en gele vlaggen dat het echt zonde was van mijn dag om er heen te gaan. De camera is een Insta360 GO2 die op de T-Bar is geplakt, dat meehellen is niet echt zoals het is maar dat doet de camerasoftware...
niekcarfreak schreef:
14 dec 2023, 22:13
Leuk filmpje van de Ring. :))
Ken je die Mustang rijder of toevallig ook een Nederlander die jou liever niet voorbij liet? :)
Je rijdt goede lijnen en je durft wel. Werd de bandendruk te hoog vanaf Hohe Acht, omdat ie begon uit te breken?
Je kon aan je bewegingen zien dat Je vermogen miste. :lol:
Mustang is geen bekende van mij maar was leuk spelen omdat hij op rechte stuk uitliep en ik in de bochten weer terugkwam.
Bandentemperatuur is rond dat punt inderdaad wat hoog, olietemperatuur is ver voor dat punt al erg hoog.

Terug naar “Bevriende rides, je andere ride”