Mijn 2e projectje

Laat hier je (andere) niet MINI trots zien.
Bsim67
Be Mini
Be Mini
Locatie: Tilburg
Berichten: 608
Lid geworden op: 11 jul 2006, 12:09

Mijn 2e projectje

18 mar 2008, 23:11

Mijn project voor op de lange baan....
Renault 5 Alpine Turbo uit 1983. Al sinds 1991 in mijn bezit en de eerste jaren lekker mee gestuurd. In die jaren veel, heeeel veel aan gesleuteld, vooral technisch. Had op een gegeven moment 4 5-jes, twee 5 alpine turbo's en 2 5 Alpine's.
Na een jaartje of vier heb ik de Alpine's opgeruimd en gaandeweg de rijdende Alpine Turbo technisch compleet gereviseerd.
Alles is bijna nieuw onderhuids...
Ik kon op een gegeven moment de 5 GT Turbo kopen van mijn beste kameraad (1e eigenaar en in perfecte staat) en heb toen de afweging gemaakt of verder sleutelen en het aanschafgeld in de Alpine Turbo stoppen of een betrouwbaarder exemplaar kopen en verder sparen. Het laatste is het geworden en de Alpine Turbo ging op stal zo'n 11 jaar geleden.
Vorig jaar November heb ik hem weer opgehaald omdat ik een extra garage kon huren dicht bij huis. Daar staat hij nu.
Ik heb inmiddels een compleet nieuwe set origineel plaatwerk rondom aangeschaft zodat ik hem in perfecte staat kan brengen maar dat gaat wel even duren.

Pics will follow.....
Compressed air is GREAT!!
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

19 mar 2008, 00:10

Ben benieuwd naar de pics.

Ten tijde van de Turbo had ik de centen er niet voor maar de auto heeft me altijd aangetrokken 8)

Ben alleen even de weg kwijt welke je nu eigenlijk hebt? :)

Je hebt dus nu een 5 GT Turbo die technisch goed is maar qua plaatwerk moet worden bijgewerkt?
Bsim67
Be Mini
Be Mini
Locatie: Tilburg
Berichten: 608
Lid geworden op: 11 jul 2006, 12:09

20 mar 2008, 07:00

Nee, de GT Turbo is na twee jaar gestolen. Sinds die tijd hebben we (inmiddels getrouwd) altijd R5-jes gereden (GTS enzo, geen GT Turbo meer) omdat ik die zelf lekker kan onderhouden. Tot 4 jaar geleden toen we de gelef=genheid kregen om MINI te kunnen gaan rijden!!
Moet mijn pics nog uploaden maar ze komen eraan.
We rijden nu dus de Cooper S en mijn vrouiw rijdt sinds vorig jaar een Peugeot 107 van haar werk.
Compressed air is GREAT!!
Deeble
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Rotterdam
Berichten: 85
Lid geworden op: 18 feb 2008, 09:29

20 mar 2008, 08:33

De Renault 5 (Alpine) GT Turbo is ook altijd mijn nummer 1 hobbyauto geweest, helaas nooit de mogelijkheid hiervoor gehad door 2 linkerhanden en ruimte. Ik ben benieuwd naar de pics
Mini ! ....omdat het kan !
Bsim67
Be Mini
Be Mini
Locatie: Tilburg
Berichten: 608
Lid geworden op: 11 jul 2006, 12:09

21 mar 2008, 21:29

Zo, de beloofde pics...Enjoy

de staat waarin de auto nu verkeert.....
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding




En de staat zoals ie gaat worden....

Afbeelding
Afbeelding





Machinekamer zoals die nu al bijna is...


Afbeelding
Afbeelding
Compressed air is GREAT!!
BRG
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: NL
Berichten: 1846
Lid geworden op: 31 mei 2007, 20:46

22 mar 2008, 16:00

Mooi projectje. Die R5jes blijven op mij toch ook een erg grote aantrekkingskracht houden. Veel succes en plezier met het werk. Groet, Huib
jbcola
Brugse zot
Locatie: Seychellen
Berichten: 10532
Lid geworden op: 08 jul 2007, 16:09

22 mar 2008, 17:07

8) 8) 8)
Marchegiani
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Huizen
Berichten: 18
Lid geworden op: 25 mar 2008, 10:45

27 mar 2008, 10:41

Schitterende auto helemaal goed :-))
Ik heb er namelijk zelf ook 1 gehad in dezelfde kleur, in zo'n auto rijden is bijna net zo veel fun als in een Mini.
Veel succes ermee en sleutelse :wink:
-This spot is for sale-

Terug naar “Bevriende rides, je andere ride”