Inmiddels alweer ruim een half jaar druk aan het klussen aan m'n e30 en denk nog wel een paar weken te gaan, maar we komen er wel!
Waar we precies mee bezig zijn? De foto's spreken voor zich denk ik... De supercharger is van een r53 (oude van berthil), alsmede wat andere onderdelen (zoals de poulie van wint).
De basis is een 316i uit 1989, helemaal leeggehaald, kuipjes, rolkooi, toyo 888 etc. Enkel voor circruitdagen, maar wel met kenteken, apk etc zodat ik van- en naar het circuit kan rijden zonder afhankelijk te zijn van anderen.
Jaja, een 320i of nog zwaarder was makkelijker geweest, maar dit is leuker (althans, dat vind ik)
filmpje 4 mei 2008, voor het eerst starten!
De bypass valve zat verkeerd om, waardoor een van de blauwe slangen vacuum trok.
20 juni 2008
Vanochtend eerst een onprettig telefoontje gekregen dat de gaskabel niet te verlengen was omdat "bmw gaskabels nooit breken en ze daar dus geen onderdelen voor hebben".
Dus een 2 meter lange universele choke-kabel gekocht en daar maar de schaar ingezet. Na paar uurtjes prutsen zat alles op zn plek... Hmm, dan maar eens rijden!
Afijn, vanavond dus een goeie 60km binnendoor en over de snelweg zonder problemen gereden! je voelt dat hij meer power heeft, nee het is niet schokkend met wielspin in 3, maar het is wel eindelijk een auto waar je leuk mee uit de voeten kan! morgen nog meer kms maken en dan volgende week als alles meezit vrij-rijden op zandvoort!
filmpje 20 juni, rijden!
To do:
- langere gaskabel regelen
- poulie met 6 ribben voor op de krukas (gebruiken nu een 4 rib van een e36, maar daar loopt de te smalle snaar vanaf)
- beek software
Project 1: e30 316isc
- Sid
- Volledig MINI minded!
Bericht
Project 1: e30 316isc
Laatst gewijzigd door Sid op 01 jul 2008, 21:58, 6 keer totaal gewijzigd.
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Zuiden
Bericht
Zo te zien al veel vorderingen gemaakt
Lekker veel ruimte onder die motorkap als je een Mini gewend bent
Zo zie je dat je de kracht van die compressor niet moet onderschatten, trekt gewoon een dikke slang plat.
Ben zeer benieuwd naar het eindresultaat.
Lekker veel ruimte onder die motorkap als je een Mini gewend bent
Zo zie je dat je de kracht van die compressor niet moet onderschatten, trekt gewoon een dikke slang plat.
Ben zeer benieuwd naar het eindresultaat.
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Bergen op Zoom
Bericht
Ik vind het supercool om te zien. Top dat je er zelf aan knutselt, zo hoort het! Snel rammen met dat ding.
- biermagnaat
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Enschede
- Sid
- Volledig MINI minded!
Bericht
Dank voor de leuke reacties
Hoop en schat zo rond de 140pk na dit, na beek software hopelijk zo rond de 150pk (zo niet dan gaat er een kleinere pulley op tot hij wel 150pk levert).
Het is "maar" 150pk, maar op 1000 a 1100kg is dat best fun Zeker omdat het een viercilinder is (de 6 cilinder e30's zijn altijd erg zwaar in de neus en licht in de kont).
Hoop en schat zo rond de 140pk na dit, na beek software hopelijk zo rond de 150pk (zo niet dan gaat er een kleinere pulley op tot hij wel 150pk levert).
Het is "maar" 150pk, maar op 1000 a 1100kg is dat best fun Zeker omdat het een viercilinder is (de 6 cilinder e30's zijn altijd erg zwaar in de neus en licht in de kont).
- florisvandam
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Voorhout
Bericht
Ik zat laatst nog te denken, hoeveer is Sid met z'n BMW'tje.
Zo te zien heb je niet stil gezeten man, ben benieuwd hoe de BMW zich op het circuit laat handelen.
gr.
floris
Zo te zien heb je niet stil gezeten man, ben benieuwd hoe de BMW zich op het circuit laat handelen.
gr.
floris
Ook het gevoel dat je teveel premie voor je MINI verzekering betaalt!!!
Vul vrijblijvend het inventarisatieformulier in en wij brengen een scherpe offerte uit.
Vul vrijblijvend het inventarisatieformulier in en wij brengen een scherpe offerte uit.
Onze sponsors