Mini R53 kopen als eerste echte "eigen" auto

Van alles over de 1ste generatie MINI.
RintjeJ
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mar 2024, 22:07
Nederland

Mini R53 kopen als eerste echte "eigen" auto

27 mar 2024, 16:59

Beste leden van de Mini club,

Ik ben Rintje, 18 jaar en ik wil mijn eerste mini gaan kopen, de r53 generatie vind ik erg mooi en schijnt erg sportief te rijden. Ik rijd nu in een Opel Astra G cabrio van mijn ouders en deze kan ik ook inruilen dus dat is mooi. De reden dat ik dat wil doen is dat er simpelweg niet veel aan te 'knutselen' is en het onderhoud van het dak is nogal complex/lastig onderdelen voor te vinden.

Ik heb redelijk wat spaargeld maar twijfel tussen een normale 1.6 of een Cooper S. Welke kan ik het beste nemen? Waar kan ik het beste op letten bij het kopen van een R53? Wat is kwa kilometerstand veel? En welke prijzen zijn een beetje oke voor zowel een normale 1.6 en een Cooper S.

Mijn dank bij voorbaat!
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2222
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Mini R53 kopen als eerste echte "eigen" auto

28 mar 2024, 08:25

Hartelijk welkom Rintje. :icon_top:

Leuk dat je een Mini wilt kopen.
Van de 1e generatie New Mini heeft de Cooper S over het algemeen de betere versnellingsbak dan de Cooper. Met de zoekfunctie op dit forum kun je al veel info vinden.
Een Cooper S is wel wat duurder in aanschaf en brandstofkosten, ligt voor een deel aan je rijstijl natuurlijk maar een Mini nodigt uit tot sportief rijden zeg maar. :)
Mocht je cabriorijden leuk vinden dan zou je ook voor een cabrio Mini kunnen kiezen. :wink: Let dan wel heel goed op de staat en de werking van de softtop.
Succes met je keuze!

Terug naar “MINI-talk”