Moeilijk...parkeren!

Van alles over de 1ste generatie MINI.
am
amokjeeh

08 feb 2007, 16:02

Ik heb echt schade op exact dezelfde plek, gelukkig geen lakschade. Alleen mijn wielkast staat wat uit het lood.
florisvandam
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

08 feb 2007, 18:43

Die verhalen van mensen die een briefje achter laten komen mij maar al te bekend voor.
Heb een vrouwelijke klant die een half jaar geleden is aangereden door een zandrijder, deze man stapte ook netjes uit om een briefje achter te laten zodat de omstanders dachten dat alles netjes geregeld werd.
Komt mijn klant bij de auto staat er op het briefje "volgende keer je auto nog associaler neerzetten eikel" maar gelukkig heeft iemand zijn kenteken genoteerd.
Ik de volgende dag naar zijn werkgever gebeld en kan je wel vermelden dat de chauffeur goed op zijn kloten heeft gekregen.
Ook het gevoel dat je teveel premie voor je MINI verzekering betaalt!!!
Vul vrijblijvend het inventarisatieformulier in en wij brengen een scherpe offerte uit.
Gnoekie
4 op een rij!
4 op een rij!

Re: Moeilijk...parkeren!

08 feb 2007, 19:01

emillio schreef:Gelukkig een medestudente die naar me toe kwam gerend met een briefje met daarop kenteken, kleur, merk van de auto....

Het is dat ik al verkering heb...maar anders!
Uitnodigen voor een etentje > ffe bedanken natuurlijk > Kijken mag toch? :mrgreen:

Oh ja > succes met de schade > gaat je weer veel onnodige tijd opleveren helaas....
karretje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

08 feb 2007, 19:28

Ja hoor da's lekker, idd. gelukkig voor jou heb je de gegevens.

succes verder met de afwikkeling.
MINI...................................The best there is.
coendek
Stoepsleutelaar

08 feb 2007, 19:40

tjeez... ben benieuwd naar de gevolgen.. is een HIT and RUN.... gaat haar/hem flink kosten denk ik!

cheers

coen
emillio
Be Mini
Be Mini

08 feb 2007, 20:24

coendek schreef:tjeez... ben benieuwd naar de gevolgen.. is een HIT and RUN.... gaat haar/hem flink kosten denk ik!

cheers

coen
Heb vandaag aangifte gedaan...dader is achterhaald!!

Toch makkelijk zo'n computer waar gewoon de NAW gegevens van een kenteken uit komen rollen :mrgreen:

Heb dik anderhalf uur aan de aangiftebalie gezeten...veel papierwerk.

Een procesverbaal voor de geconstateerde schade, en eentje voor het doorrijden na een aanrijding....
Stomme vragen die je moet beantwoorden...:"Heeft U de tegenpartij toestemming gegeven om de schade te veroorzaken?" :s :s :s

Maar ja, verzekeraar is op de hoogte en de Mini mag volgende week woensdag weer een paar daagjes naar Schade Techniek Rotterdam.
Daar is het vorige akkefietje ook hersteld, en ik moet zeggen op een keurige manier, en met een officieel Mini Lakgarantie certificaat 8)

Schade ligt tussen de €1100,- en €1500,- :shock:

Wel een beetje zuur dat je wel eerst even zelf je eigen risico van €135,- mag voldoen en dat je de huurauto vooruit mag betalen. Pas na schade afhandeling tegenpartij mag je deze kosten terugvorderen....beetje vaag!

Komt omdat Schade Techniek Rotterdam niet is aangesloten bij TOPGARANT o.i.d. maar daar wil ik hem gewoon niet naar toe hebben....Heb een hekel aan die monopolie instelling van verzekeraars....(zijn ook meestal niet de beste reparateurs.....)

Huurauto wordt ook maar 75% van vergoed, onder het motto van..."Nu slijt je eigen auto niet" :s

Ik vind het altijd nog een beetje zuur dat iemand anders je deze ellende aandoet, en dat je er zelf nog een hoop tijd en geld in moet steken :evil:

Enige pluspunt: Dader krijgt een bekeuring in de bus voor het doorijden na een aanrijding....€220,- >) >)
coendek
Stoepsleutelaar

08 feb 2007, 20:26

vind 220 euro nog tegenvallen... had hem meer gegund :P

maar beter dat het geregeld word! staat ie er straks weer gelikt bij! :D

cheers

coen
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

220 euro is idd te weinig. Had voor mij veel meer gemogen.

Succes met schadeherstel.
henkietenk
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Netjes opgelost zo! Heb je niet meer de dader kunnen bellen? Is wel zo fijn om deze even naar de reden te vragen van het verkeerde nummer...
emillio
Be Mini
Be Mini

08 feb 2007, 20:42

henkietenk schreef:Netjes opgelost zo! Heb je niet meer de dader kunnen bellen? Is wel zo fijn om deze even naar de reden te vragen van het verkeerde nummer...
Uit privacy overwegingen geeft de politie geen gegevens over de dader....maar ja, laat oom agent het maar regelen....ik hoor het wel!
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 feb 2007, 20:51

Gelukkig kan hij/zij met het plaatsen van het briefje niet meer aannemelijk maken dat hij/zij er niks van gemerkt heeft....(anders was de bekeuring voor doorrijden namelijk vervallen). :roll:
Nquire
4 op een rij!
4 op een rij!

10 feb 2007, 12:43

Mini Poeper schreef:Zo'n schade heb ik ook gehad, op precies dezelfde plaats! Bij heeft men toen geen briefje achter gelaten.
Wat zegt m'n vriendin: 'Waar heb je nu weer tegenaan gezeten?!' AfbeeldingKwaad dat ik werd!!!Afbeelding
Een of ander schlemiel ramt mijn auto en enige wat zij kan vragen is waar ik tegen aan heb gezeten.
sjee, wat klinkt dat bekend :D :D :D. Altijd denken dat jij weer iets gedaan hebt.. :s
emillio
Be Mini
Be Mini

16 mar 2007, 17:27

Nou we zijn inmiddels dik een maand verder.....en 5 bezoekjes aan de spuiter :cry:

Bij het wegbrengen de eerste keer even gevraagd hoe ze de schade gingen repareren....motorkap gingen ze waarschijnlijk uitnevelen...maar de bumper moest helemaal.
Ivm steenslag meteen maar de vraag neergelegd of ze de motorkap helemaal konden spuiten....en de bumper zou sowieso helemaal gespoten worden. Ze zouden overleggen met de schade expert, en eventueel bellen voor een meerprijs als de verzekering niet zou vergoeden.....klonk goed! :D

2 dagen later Mini ophalen...geen telefoontje gehad...dus ik dacht...geen bericht, goed bericht....motorkap was idd helemaal gespoten, alleen de pitten van steenslag niet uitgeplamuurd...allemaal kratertjes :evil:

Bumper tegen hun bericht in uitgeneveld, en alle steenslag op de rest van de bumper zat er nog in :evil:

Alle chromen aftermarket ringen gebroken :evil:

Mini mocht dus nog een keertje terug....nu wel heel de bumper gespoten.....KLEURVERSCHIL :evil: :evil:

Vandaag de Mini opgehaald.....kleur goed....druiper in de lak :evil: :evil:

Ze hebben nog geprobeerd de druiper eruit te polijsten....dwars door de verflaag heen :evil: :evil:

Mini heeft dus nu 3 nieuwe lagen op de motorkap met kratertjes :shock:
en 6 lagen op de bumper met een polijstplek erin :'(

Nou mag de Mini over 2 weken er weer naar toe voor verflaag 7....moet bijna meer wegenbelasting gaan betalen voor het gewicht van alle lak....

Gelukkig blijft de schade tent coulant...maar begin nu wel een beetje te balen :evil:
Marcel Always Open
Cabrio-King

16 mar 2007, 20:49

My god, welk schadebedrijf is dat??? Stelletje prutsers.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Dubbel pech.

16 mar 2007, 20:51

Miljaar Emillio,

Dat schadeherstel gaat helemaal K*T, zeg! :mad:

Onze vorige Cooper hadden we nagelnieuw gekocht.
Ben helemaal niet bijgelovig hoor, maar op de 13e dag dat we 'm hadden, en met 1.300 kilometers op de teller,
stond ik 's middags na het werk even geparkeerd bij de locale supermarkt.
Vrouwlief snel avondeten gaan kopen, ik wachten.
Komt er een troel in een gare 405 achteruit het parkeervak gezet.
Ik dacht nog;
Naaaaaaaah, :) die ziet me wel. Ik sta er half achter, dus die moet me in de binnen- & buitenspiegel kunnen zien.

Luttelle seconden later... :shock: :shock: :shock:
en nét te laat om van m'n verbazing te herstellen frot ze d'r Peugeot zomaar in m'n flank!!!
:evil: :evil: :evil:

Oh, sorry. Ik had u niet gezien meneer...
Yeah, right!

Enfin, verzekeringskwestie zo klaar als een klontje en alles keurig bij de dealer laten herstellen.
Maar de rompslomp en het feit dat je nieuwe, dure karretje al binnen 2 weken bij de schadeherstel staat...
:mad:

Ik was echt met stomheid geslagen

Terug naar “MINI-talk”