coyboyduk schreef:en kan ik deze los kopen ?
mischien lagerreferentienummers ?
mvg.
Versnellingsbak topic
- Thegreenery
- Enthousiast
Bericht
Is gewoon los te koop bij de BMW dealer (staan niet op REALoem.com). Probeer eerst even bij M7 racing. Misschien dat zij nog het een en ander hebben liggen.
- Stephen
- Nieuw Lid
Bericht
Hallo,
Net mijn Golf verkocht en op zoek naar een mooie Mini. Meerdere mensen hebben me op het probleem met de versnellingsbak gewezen, maar ben zelf denk ik niet technisch genoeg dit te horen of te voelen.
Is er geen chassisnummer reeks bekend van de auto's met slechte bakken?
Hoe kan je voelen/horen of er iets mis is?
Bij welke km standen doet zich het probleem zoal voor?
Hoor graag van iemand, vind het zo'n "gaaf bakkie" , maar zou niet graag voor technische teleurstellingen komen te staan!
Thanks!
Stephen
Net mijn Golf verkocht en op zoek naar een mooie Mini. Meerdere mensen hebben me op het probleem met de versnellingsbak gewezen, maar ben zelf denk ik niet technisch genoeg dit te horen of te voelen.
Is er geen chassisnummer reeks bekend van de auto's met slechte bakken?
Hoe kan je voelen/horen of er iets mis is?
Bij welke km standen doet zich het probleem zoal voor?
Hoor graag van iemand, vind het zo'n "gaaf bakkie" , maar zou niet graag voor technische teleurstellingen komen te staan!
Thanks!
Stephen
- BigD
- Winnaar v/d "oranje pylon"
Bericht
het zijn alle pre-facelift ONE en COOPERs met de zwakke bakken. Je kan niet zeggen dat ze bij een bepaalde kilometerstand gaan want er rijden er ook rond die meer als een ton lopen en nergens kast van hebben en er zijn er volgens mij ook die na 20k al gaan.
Greetz BigD
Greetz BigD
- Jenkins
- Volledig MINI minded!
Bericht
De R56S kan het trouwens ook overkomen: Long-term test R56S.
Als je de verkoopcijfers naast de probleemgevallen met de versnellingsbak zet, valt het inderdaad mee.Oscar schreef:Ik zou me er ook weer niet zo druk over maken. Er rijden er ook een heeeeeeeeleboel zonder problemen.
De R56S kan het trouwens ook overkomen: Long-term test R56S.
- zmorf
- Bijna verslaafd
Bericht
maar volgens mij wordt die bak gewoon vervangen door een bak van hetzelfde type (midland),omdat de gehtrag bak niet past onder het pre-facelift type.
please correct me if i'm wrong
indien de wagen bij de dealer is onderhouden,zou het bekend moeten zijn of de versnellingsbak vervangen is !Stephen schreef:Wat kost het ongeveer om een bak te laten vervangen? En is ergens te zien of er in de historie van de auto al eens een bak is vervangen (neem aan dat men er dan wel een goede in heeft gezet)?
thnks
maar volgens mij wordt die bak gewoon vervangen door een bak van hetzelfde type (midland),omdat de gehtrag bak niet past onder het pre-facelift type.

- MaVaEe
- Koeien-teller
Bericht
En dan is het nog een gereviseerde ook....zmorf schreef:indien de wagen bij de dealer is onderhouden,zou het bekend moeten zijn of de versnellingsbak vervangen is !Stephen schreef:Wat kost het ongeveer om een bak te laten vervangen? En is ergens te zien of er in de historie van de auto al eens een bak is vervangen (neem aan dat men er dan wel een goede in heeft gezet)?
thnks

- Jenkins
- Volledig MINI minded!
Bericht
Beiden gelijk!MaVaEe schreef:En dan is het nog een gereviseerde ook....zmorf schreef:indien de wagen bij de dealer is onderhouden,zou het bekend moeten zijn of de versnellingsbak vervangen is !Stephen schreef:Wat kost het ongeveer om een bak te laten vervangen? En is ergens te zien of er in de historie van de auto al eens een bak is vervangen (neem aan dat men er dan wel een goede in heeft gezet)?
thnks
maar volgens mij wordt die bak gewoon vervangen door een bak van hetzelfde type (midland),omdat de gehtrag bak niet past onder het pre-facelift type.please correct me if i'm wrong

-
ja
Bericht
bak slecht na 155.000 km
Na 7 jaar heb ik er al flink wat kilometers op zitten. Maar nu kraakt de 2e versnelling bij normaal (vlot) doorschakelen. Dealer heeft het bekeken en veel metaalschilfers gevonden in de plug van de bak. Geschatte kosten 1200 voor een bak, 300 voor een koppeling, alles bij elkaar zo'n 3500 inclusief btw.
Heeft iemand een tip om het goedkoper voor elkaar te krijgen?
Ik wil de auto eigenlijk nog niet kwijt. Na 7 jaar nog trots als een pauw. Maar dit zet me toch wel aan het denken. Als er iemand is die er 7.000 voor geeft ?!?
Maar goed eerst graag advies over reparatie mogelijkheden.
Groet,
Jaap
Heeft iemand een tip om het goedkoper voor elkaar te krijgen?
Ik wil de auto eigenlijk nog niet kwijt. Na 7 jaar nog trots als een pauw. Maar dit zet me toch wel aan het denken. Als er iemand is die er 7.000 voor geeft ?!?
Maar goed eerst graag advies over reparatie mogelijkheden.
Groet,
Jaap
- spenki
- Sponsor
- Contacteer:
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Is 't dan zowiezo niet goed om de olie in de bak eens in de zoveel tijd te vervangen?
Zeg maar preventief. Mochten er schilfers rondzweven, dan gaan deze eruit en in het nieuwe olie zitten geen schilfers.
Zeg maar preventief. Mochten er schilfers rondzweven, dan gaan deze eruit en in het nieuwe olie zitten geen schilfers.
- art-core
- Nieuw Lid
Bericht
Hallo,
Ook hier problemen met mijn versnellingsbak.
Ik hoorde al een tijdje een ratelend geluid bij het rijden, dit verdwijnt echter als de koppeling ingedrukt wordt.
Het is een wat hoger geluid en het rolt en ratelt echt.
Vorige week naar de garage gegaan, en daar zeiden ze dat er een volledig nieuwe versnellingsbak in moet.
Nu lees ik hier over het vervangen van onderdelen uit die versnellingsbak. Hoe betrouwbaar is dat?
Probleem dat ik heb is dat de Mini net te koop staat (we gaan een Clubman kopen). Ik heb een koper gevonden, en nu blijkt ineens de versnellingsbak kapot te zijn... flink balen dus!
Ik wil dus niet teveel kosten gaan hebben, maar de auto moet uiteraard wel goed gemaakt worden. Ik heb de koper er dan uiteraard ook van op de hoogte gebracht. Hij heeft intussen zelf navraag gedaan bij BMW en die raadde hem af om de versnellingsbak te laten maken, die moest echt vervangen worden om problemen te voorkomen.
Wat is hiervan waar? En wat kan ik mijn koper zeggen om hem gerust te stellen?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
Ook hier problemen met mijn versnellingsbak.
Ik hoorde al een tijdje een ratelend geluid bij het rijden, dit verdwijnt echter als de koppeling ingedrukt wordt.
Het is een wat hoger geluid en het rolt en ratelt echt.
Vorige week naar de garage gegaan, en daar zeiden ze dat er een volledig nieuwe versnellingsbak in moet.
Nu lees ik hier over het vervangen van onderdelen uit die versnellingsbak. Hoe betrouwbaar is dat?
Probleem dat ik heb is dat de Mini net te koop staat (we gaan een Clubman kopen). Ik heb een koper gevonden, en nu blijkt ineens de versnellingsbak kapot te zijn... flink balen dus!
Ik wil dus niet teveel kosten gaan hebben, maar de auto moet uiteraard wel goed gemaakt worden. Ik heb de koper er dan uiteraard ook van op de hoogte gebracht. Hij heeft intussen zelf navraag gedaan bij BMW en die raadde hem af om de versnellingsbak te laten maken, die moest echt vervangen worden om problemen te voorkomen.
Wat is hiervan waar? En wat kan ik mijn koper zeggen om hem gerust te stellen?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Moeilijk. In elk geval een pluim voor je eerlijkheid door de koper direct op de hoogte te stellen.
Daarnaast zou ik zeker Spenki even opbellen (zie een paar posts hierboven) om te zien wat hij kan bieden.
Daarnaast zou ik zeker Spenki even opbellen (zie een paar posts hierboven) om te zien wat hij kan bieden.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- art-core
- Nieuw Lid
Bericht
Dat had ik ook meteen gedaan! ;-)
Hij heeft me goed geholpen en van info voorzien!
Het gaat dan om vervanging van onderdelen, perfect mijnsinziens!
Ik ben dus voornamelijk aan het kijken hoe ik die potentiele koper kan overtuigen dat dit gewoon een prima oplossing is, aangezien BMW hem wilde overtuigen dat alleen een nieuwe versnellingsbak in orde zou zijn...
Hij heeft me goed geholpen en van info voorzien!
Het gaat dan om vervanging van onderdelen, perfect mijnsinziens!
Ik ben dus voornamelijk aan het kijken hoe ik die potentiele koper kan overtuigen dat dit gewoon een prima oplossing is, aangezien BMW hem wilde overtuigen dat alleen een nieuwe versnellingsbak in orde zou zijn...
Onze sponsors