M7 ervaringen

Van alles over de 1ste generatie MINI.
kamiel
Be Mini
Be Mini

22 jul 2008, 11:13

Che schreef:Ach ik kort hem maar gewoon in. De buitenste hoes kun je er toch gewoon afnemen en na inkorten weer terugplaatsen.
Hoi Che, ik denk dat je de luchtfilter niet zomaar kunt inkorten, ze zullen niet voor niets deze lengte hebben uitgezocht? :? :?

En met het aanzuigen van regenwater zal het ook wel meevallen, ik heb gisteren in de stromende regen gereden, maar niets gemerkt dat de auto begon te stotteren?
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 jul 2008, 11:21

Hey Kamiel, ik denk dat het niet zo veel uitmaakt en de lengte toch ook een groot deel show is. Kijk naar de eerdere M7 filters, die waren een stuk korter. Het filter moet gewoon voldoende groot zijn, maar om hem dan nog eens 15cm langer te maken dan voldoende groot heeft denk geen extra effect.
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

22 jul 2008, 11:21

kamiel schreef:
Che schreef:Ach ik kort hem maar gewoon in. De buitenste hoes kun je er toch gewoon afnemen en na inkorten weer terugplaatsen.
Hoi Che, ik denk dat je de luchtfilter niet zomaar kunt inkorten, ze zullen niet voor niets deze lengte hebben uitgezocht? :? :?

En met het aanzuigen van regenwater zal het ook wel meevallen, ik heb gisteren in de stromende regen gereden, maar niets gemerkt dat de auto begon te stotteren?
Kamiel... lijkt me geen probleem als je ziet hoe kort het M7 filter van Frankie is !!
Hij zal wellicht geen regenwater aanzuigen maar als de top vh filter vochtig/natter is zal hij ook vochtigere lucht aanzuigen hetgeeen veel kan uitmaken.
Ben met de motor een tijdlang met Paul Ritzen in Weert bezig geweest met dyno's etc en we hebben runs gedaan met ingeolied K&N filter en droog filters hetgeen een wezenlijk verschil uitmaakt mbt de mengselverhoudingen.
Zal allemaal wel niet zo'n vaart lopen hier maar ik vind het ook totaal niet mooi zoals ie er nu uitsteekt.
Heb op de site van Uni waar de filters vandaan komen ook gezien dat er kortere versies leverbaar zijn maar ga maar eerst zelf eens knutselen.
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

22 jul 2008, 11:22

tegelijk gepost Frankie !!
kamiel
Be Mini
Be Mini

22 jul 2008, 11:26

maar ik denk niet dat het nodig is om hem in te korten vanwege water of vuil? het water loopt langs de achterkant van de roostertjes naar de motorruimte, het water zal niet snel opgezogen worden door de enorme luchtfilter?, dus denk ik dan, lekker laten zitten, ze zullen bij M7 niet voor niets de lengte van het luchtfilter veranderd hebben.

Misschien kan iemand eens een mailtje sturen naar M7 met de vraag waarom de filter groter/langer is geworden. mijn engels is helaas niet van dien aard dat ze het in amerika gaan begrijpen :mrgreen: :mrgreen:
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

22 jul 2008, 11:29

kamiel schreef:maar ik denk niet dat het nodig is om hem in te korten vanwege water of vuil? het water loopt langs de achterkant van de roostertjes naar de motorruimte, het water zal niet snel opgezogen worden door de enorme luchtfilter?, dus denk ik dan, lekker laten zitten, ze zullen bij M7 niet voor niets de lengte van het luchtfilter veranderd hebben.

Misschien kan iemand eens een mailtje sturen naar M7 met de vraag waarom de filter groter/langer is geworden. mijn engels is helaas niet van dien aard dat ze het in amerika gaan begrijpen :mrgreen: :mrgreen:
Dat moogde best doen jonguh maar ik zal eerdaags wel wat piccies vd ingekorte versie posten.........

ps Frankie !!! aangezien jij um toch verkoopt.....kunnen we niet van filter ruilen ?????? :lol: :lol: :wink:
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 jul 2008, 11:39

Dan heb ik ook jouw filterbak nodig, anders steekt het filter door het schutbord het interieur in :roll: :mrgreen:

Ik denk dat als je M7 mailt dat ze dan zeggen dat er daar in die ruimte extra koele lucht gepakt wordt en dat daarom het filter zo lang is, om in de ruimte te komen.
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

22 jul 2008, 11:46

frankie schreef:Dan heb ik ook jouw filterbak nodig, anders steekt het filter door het schutbord het interieur in :roll: :mrgreen:

.....Che rommelt in zijn kast.....decoupeerzaag.....dremel......slijper......gasbrander......... wanneer kan ik langskomen om je Mini aan te passen ??

serieuze modus.....jij hebt toevallig geen rekening waar je filter met apart onderdeelnummer vernoemd staat ?
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 jul 2008, 12:10

Nope, volgens mij niet maar zoek vanaaf wel ff, maar weet wel dat de mijne een UNI filter is. Dus kan wel de maat opnemen zodat je op de site van UNI kunt kijken welke het is.

Terug naar “MINI-talk”