Auto voor de 2e keer zwaar bekrasd! Wat n?

Van alles over de 1ste generatie MINI.
AYRTONSENNA
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 dec 2009, 21:50

Auto voor de 2e keer zwaar bekrasd! Wat n?

18 mar 2010, 23:07

Net een nieuwe mini gekocht en daarmee mijn auto liefde maar weer eens te eten gegeven. Nu net een week geleden hersteld van een kras die ik heb laten repareren die van helemaal achter naar voren was getrokken. Vandaag dus weer een kras op de zelfde plek zien zitten en mijn wereld storten zowat in. De machteloosheid en het idee dat je je wagen niet beschermen kan vreet me letterlijk op. Het is metallic lak dus bijwerken gaart niet en spuiten kan ik niet betalen. Mini liefde maar laten gaan voor wat het was en de auto maar gaan zien als een vervoersmiddel die me van punt a naar b brengt worstelt door mijn gedachten. Dan werk je meer dan 80 uur in de week en de enige hobby die je hebt word zo om zeep geholpen? Mocht toch iemand wat weten dan hou ik me sterk aanbevolen, maar eerlijk heb ik de hoop opgegeven.

Eddy
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

18 mar 2010, 23:15

Zeer spijtig om te lezen.

Ik zou toch aangifte toen van vandalisme, misschien pakken ze een keer iemand. En als er meerdere auto's bekrast zijn en aangifte doet gaat de politie misschien de buurt beter in de gaten houden.
GreyCooperS
Forum Junky
Locatie: Rijswijk
Berichten: 17047
Lid geworden op: 01 aug 2009, 00:25

18 mar 2010, 23:17

Klote man...echt frustrerend :evil:

idd aangifte doen en proberen via verzekering?

Succes..

...en een MINI met kras blijft een MINI dus blijven genieten :lol:
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go


2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
marss
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5169
Lid geworden op: 18 feb 2007, 13:24

18 mar 2010, 23:59

Sterkte!! Lijkt me idd een crime!!!






marss
mikkie23
Be Mini
Be Mini
Berichten: 652
Lid geworden op: 05 apr 2008, 21:54

19 mar 2010, 00:08

ben je de enige waarvan de auto bekrast is? Jaloersie zit in een klein hoekje! :s Echt zonde van de Mini en frustrerend! Ik weet niet of de auto dicht bij huis staat! anders een webcammetje plaatsen! Sterkte!
Gebruikersavatar
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10546
Lid geworden op: 27 mar 2006, 22:50

19 mar 2010, 10:10

Klote voor je zeg! Zou ook aangifte doen bij de politie en eventueel proberen aan te kloppen bij het waarbogfonds.
Gebruikersavatar
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: De Lier
Berichten: 2639
Lid geworden op: 11 nov 2005, 23:52

19 mar 2010, 10:49

Ik kan ook niet tegen deze dingen. Vreselijk dat mensen je iets moois misgunnen waar je je elke dag voor uit de naad werkt om het mogelijk te maken. Ik ken het gevoel, ben ook al veel malen slachtoffer van vandalisme geweest met mijn huidige en vorige MINI. Ik parkeer onze MINI sinds begin dit jaar elke zaterdagavond ergens anders omdat ik anders na elk weekend een nieuwe spiegel (of erger) kan laten monteren bij de dealer. Gewoon jammer, maar helaas bijna niet te voorkomen.
Wel elke keer aangifte bij de politie doen (dit kan tegenwoordig via internet) en opgeven dat je als de daders ooit gepakt worden je de schade op hun verhaald wil hebben. De pakkans is klein, maar als ze ooit gepakt worden dan zullen ze betalen!
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
WimS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Vlaardingen
Berichten: 2115
Lid geworden op: 10 feb 2008, 22:57

19 mar 2010, 11:48

Te triest voor woorden :(
Maar ik zou me toch niet het plezier laten ontnemen door zo'n stel klootzakken.

Sterkte

Oeps wat ik eigelijk wou schrijven vergeet ik :P
Mijn mini staat geparkeerd in zo'n gemeenschappelijke garage heb je niet zo'n garage bij jou in de buurt ?
MCS 2004
Gebruikersavatar
MaVaEe
Koeien-teller
Locatie: Doorn
Berichten: 6522
Lid geworden op: 11 jul 2007, 21:49

19 mar 2010, 11:54

Damn dat zou ik echt niet tof vinden... :s

Gelukkig kan mijn MINI op de oprit staan.
Afbeelding
TDHS
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Delft
Berichten: 204
Lid geworden op: 01 jun 2008, 17:13

19 mar 2010, 17:13

(Oh... dan ga ik maar niet klagen over de 2cm die ik vanmiddag in mijn achterbumper reed.)

Waardeloos! Wie doet zoiets nou. Dan heb je echt een stoornis. In mijn eerste autotje, een Ka, is ooit eens K*T gekrast op de motorkap.
Gebruikersavatar
H en S
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Wierden
Berichten: 1596
Lid geworden op: 15 jun 2008, 16:48

19 mar 2010, 19:26

Stelletje K.....zakken. Dit is nog smeriger dan die eikels die doorrijden na een aanrijding. Je zou zo je nachtrust opofferen om te posten o.m zo'n hufter in de kraag te vatten. (of op z'n bek te timmeren)
sterkte,

Hans
Gebruikersavatar
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 13795
Lid geworden op: 05 mar 2008, 17:22

20 mar 2010, 01:39

Wat een flut*! :evil:

Is het gebeurd op een bepaald tijdstip die beide keren?

Wij hebben een zo geintje gehad, dat er van die debielen naar de stad gingen op zaterdagavond en dan op de terugweg de hele route naar huis autospiegels eraf trappen :evil:

Zulke mogen ze van mij wel.... (okey dat zeg ik maar niet hardop! :shock: )

Ook onze, toen nog Seat Marbellea :oops: :P MET rechterbuitenspiegel 8), moest er aan geloven!

Toen heeft mijn pa ook een aantal zaterdagnachten in de auto gezeten, maar ''helaas'' was het toen meteen over....

Succes met het herstel, iig aangifte doen en of de verzekering of waarborgfonds proberen om te verhalen....
FunkyRAT
Be Mini
Be Mini
Locatie: ZTM
Berichten: 724
Lid geworden op: 22 apr 2006, 20:17

20 mar 2010, 02:22

nu alarm installeren?
Gebruikersavatar
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 13795
Lid geworden op: 05 mar 2008, 17:22

20 mar 2010, 02:45

Maar die gaat helaas niet af als iemand een kras in de lak trekt..... :( :?

Ik weet niet of de auto op een vaste plek voor of bij je huis staat, maar misschien is het een optie om een camera te plaatsen die je MINI in beeld houdt?? :wink:
320d touring
BBQ hulpkok
Locatie: ergens tussen Utrecht en Den Bosch
Berichten: 798
Lid geworden op: 18 mar 2006, 18:59

20 mar 2010, 09:04

Misschien een idee om voortaan een casco verzekering te nemen bij een verzekeringsmaatschappij die een vandalismedekking heeft. Floris zal je daar wel mee kunnen helpen.
Als het alleen jou auto is moet je misschien wel kunnen achterhalen wie het was want dan is het een bewuste actie en hopelijk lopen er toch niet veel debielen rond die zoiets doen, vaak komt dit soort dingen doordat je bij iemand voor zijn woning parkeert en die persoon vindt dat dit stukje gemeentegrond zijn eigendom is.

Stuur anders Coen even een berichtje, die weet wel een goedkoop adresje om de auto bij te werken. Als de kras niet helemaal door de lak is kun je met polijsten heel veel wegwerken en zie je het vaak bijna helemaal niet meer. Ik heb vrige week nog een diepe kras op mijn dak helemaal weggepolijst.

Terug naar “MINI-talk”