Maiks GP 2000 - 1.. Up-Date!

Van alles over de 1ste generatie MINI.
maiky maik
Be Mini
Be Mini
Locatie: Wierden
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 mar 2007, 23:50

Maiks GP 2000 - 1.. Up-Date!

27 apr 2010, 22:09

Om met het belangrijkste beginnen, Wij maken het goed!
Aangezien ik toch aardig wat leden ken, en vanuit deze club mij, wou ik jullie even het volgende vertellen.

26-04-2010.

half 5, ik haalde mijn vriendin op in rijssen, zoals elke maandag om haar van haar 1e baan naar de andere tebrengen,
welteverstaan de muziekschool in almelo, waar zij al maanden dansles geeft aan kids. Dus je kent het wel, broodje v0or haar gehaald, iets lekker voor die avond, blikje redbull. Je kent het wel.

Wij staan om 10 over half 5 voor een rood stoplicht, met wel een 10tal auto's voor ons. Op het moment dat wij stil staan, kijk ik in mijn achteruit kijk spiegel ( en daar komt die) zie ik in een flits een grote grijze audi station, met zeer hoge snelheid op ons af komen. het geen in een flits heb ik het stuur naar links gegooid en de auto in zijn 1e versnelling proberen zetten. Dit lukte of wist dat het geen zin meer had, en ( heb ik zo heb ik gehoord van mijn vriendin), dat ik mijn arm als een moeder beweging haar hoofd in de stoel hebt gedrukt. En toen was het stil.

De audi boorde zich in mijn mini met een geschatte snelheid van de politie ter plekke, rond de 80 km per uur in mijn rechter achterkant, waardoor mijn voorkant van de auto zich in de auto van mijn voorganger boorde.
Toen het licht weer terug kwam in mijn ogen, schreeuwde mijn vriendin in de meest extreme vorm van paniek mijn naam'' michael, michael, mijn rug mijn rug, wat is er gebeurd?''
Ik ben toen uitgestapt, de audi bestuurde stapte ook uit, waar ik uit zijn auto zeer harde muziek hoorde.. ''sorry, sorry, ik heb je niet gezien, sorry sorry'' Het geen ik afwuifde.
ik deed de passagierdeur open en heb het hoofd van mijn vriendin vast gepakt, en in de stoel gedrukt. ik vertelde haar ''lidewij, wij hebben een ongeluk gehad, het komt goed.. politie alles is gebeld, rustig rustig'' De paniek in die blauwe ogen, is het beeld dat gister avond en vandaag herhaaldelijk terug komt. Pure paniek, wanhoop..

mede omstanders, belde de politie, en vrouw zat op de bestuudersstoel en kalmeerde lidewij, en hield haar hand vast, een aangesnelde leger arts, diende 1e hulp toe,en praatte op haar in totdat het ambulances terplaatse waren. Dit terwijl ik machteloos tussen stukken auto stond te kijken naar mijn vriendin die in mijn auto schreeuwde om haar rug.

Het geen, het bericht mee begon. Het gaat goed met ons.
Rest mij wel te vertellen, dat wij kwart over 6 ,samen op de eerste hulp lagen. Ik wellis waar niet ingesnoerd en lidewij wel. na ct-scans die avond, bleek (en daar komt het) dat mijn vriendins onderrug gebroken bleek te zijn en ik een verschoven en ingescheurde ruggenwervel had. De wereld brak! Toen de arts dat kwam vertellen.. Die blik, die tranen van mijn vriendin deden nachtmerries verbleken.
Ondertussen waren families ingelicht. Haar broer en ouders, haar zus kwam uit Rotterdam, mijn familie uit Amsterdam. Die avond naar de 1e hulp in Almelo.
Ik mocht die avond naar huis, met pijnstillers en lidewij moest ter observatie blijven. Na veel morfine en weet ik wat voor troep, zijn we de nacht doorgekomen.
vandaag hebben ze haar door de mri-scan gehaald en kwam pas om half 5 vandaag de goede uitslag. '' Haar rug was niet gebroken'' de afwijking die ze zagen op de ct-scan concludeerde dat haar rug was gebroken en dat er stukken bot waren versplinterd. Dit geen bleek inderdaad mee tevallen met een uur durende mri-scan.

Het geen als volgt, ze heeft inderdaad haar rug een keer, ( ja alsof het niks is) broken gehad. Mijn vriendin is 4 x Nederlands kampioen jazzdans geweest, en vanaf haar 13 flink professioneel gedanst. en heeft hierbij dus haar rug een x gebroken, nooit iets gemerkt ( of laten we het houden op, iets van laten merken) en zijn de botsplinters waren ook van de oude fractuur.
Deze zwakke plek heeft door de verschrikkelijke klap gister de klap opgevangen. Waarbij de 4e en 5e lende wervel verschoven zijn. Maar dus niet gebroken. Hier kunnen ze verder niks aandoen, een operatie was noodzakelijk mits de rug gebroken bleek, en was ze vandaag naar Groningen gebracht om daar gelijk geopereerd te worden. Maar maanden herstel, physio, massages zijn vanzelfsprekend. Gelukkig is alles dus kwa omstandigheden goed. Ze lacht ,ze praat, ze doet.
Ze mag nu weer wat vrijer bewegen en evt einde van de week naar huis. mits een corset om, en heel heeel rustig aan te doen. 5 weken rust is het zeker. Geldt het zelfde voor mij, Rust- rust- rust.

Dames en heren van de mini club, ongeacht hier een verschrikkelijk mooi verhaal van te maken. Die gp heeft ons leven gered.
Ik zal bij dit verschrikkelijke verhaal van ons, wat foto's toevoegen zodat u, de lezer even. U kids, Uw vrouw Uw vriendin of de auto even een knuffel geeft.
Want dat heb ik sinds gister weer geleerd, een veilige auto is zo verschrikkelijk belangrijk, en dat die auto uw geliefde op het moment dat het moet, zich bewijst.
Dat deed mijn mini..Voor mij voor ons, voor heel veel mensen om ons heen. auto is maar blik, die gp die is total loss( zie foto's) , er komt wel weer een ander. Maar lidewij, daar is der maar 1 van. En volgende week ligt ze wellis waar met corset, pijnstillers en weet ik wat wel naast mij. En dat is het belangrijkste wat er is.

Michael

Up-date: Ze is weer thuis! haar rug en spieren zijn blauw, het lopen gaat zeer moeilijk. Maar ze loopt.
Weken van rust en een hoop pilletjes. Physio komt vanmiddag en is op deze mooie dag de eerste dag van het herstel ingegaan. ik zou jullie natuurlijk op de hoogte houden.

ik wou de gehele mini club uit mijn grond van mijn hart en dat van lidewij bedanken voor de steun, de krabbels en adviezen. het geen ik weet, dat er een hoop goede mensen op de wereld zijn, dan wel op de dag van het ongeluk, de mensen die ons hielpen, tot jullie hier op de minisite. Mijn dank is groot!





De foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


de audi;

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door maiky maik op 28 apr 2010, 12:11, 2 keer totaal gewijzigd.
JunkyXL
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Hengelo
Berichten: 4803
Lid geworden op: 12 aug 2009, 21:33

27 apr 2010, 22:14

wat n foto's joh, heb t verhaal nog niet eens gelezen.. bah...

en ik wel sirenes en alles horen... daar van dus, gadverdamme zeg...

en zoals je zegt, het is maar blik, daar zijn er meer van!!

wilde je die audi bestuurder niet ... nou ja, op dat moment wss niet, heb t ook es meegemaakt, dan ben je wel ergens anders mee bezig..

sterkte man, allebei en natuurlijk familie ed!!

Jelle
Laatst gewijzigd door JunkyXL op 27 apr 2010, 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
GreyCooperS
Forum Junky
Locatie: Rijswijk
Berichten: 17047
Lid geworden op: 01 aug 2009, 00:25

27 apr 2010, 22:15

:shock:

Gelukkig gaat alles, binnen de perken, goed met jullie.
Rust maar goed uit, geniet extra van elkaar en het komt goed!

Uiteindelijk blijft het maar een auto en is je gezondheid alles waard...


...maar desondanks...Wat een stomme L*L om jullie en de GP dit aan te doen :evil:

Sterkte guys!
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go


2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
PPCS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1253
Lid geworden op: 27 sep 2006, 09:56

27 apr 2010, 22:17

WAAAAAAAAT :shock: . Jeetje dit verwacht je niet als je weer eens een ritje maakt :shock: .
Gelukkig zijn jullie relatief ok. Die gast in die Audi moeten ze opsluiten :evil: . Mafkees.

Sterkte met de revalidatie. Die mini komt er idd wel weer. Staan genoeg leuke gp's te koop.

Groeten,

PP
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

27 apr 2010, 22:17

omg... goed om te horen dat jullie het goed maken en wat je zegt.. tis maar blik :wink:

Sterkte!

Coen
WoK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 2485
Lid geworden op: 24 sep 2007, 09:58

27 apr 2010, 22:20

Ik krijg bij t lezen weer de kriebels en de ongeloof toen je me gister belde...
Brrrr....
Kan er weinig over zeggen, onwerkelijk gewoon....
Vanmiddag kon ik er ook weinig over zeggen, nu nog steeds...

Dat je onoplettend een andere auto een "tikje" geef is wellicht nog enigszins een klein beetje te begrijpen....
maar met een ram snelheid van 80....

Hou jezelf goed in de gaten de komende tijd, voordat je t weet heb je hier de rest van je leven last van.

Beterschap (kan t niet vaak genoeg herhalen) spoedig herstel en succes met de afhandeling voor jullie beide!
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

27 apr 2010, 22:21

Ik wens jullie heel veel sterkte in de komende tijd met het herstel. Niet alleen fysiek maar ook de mentale klap tebovenkomen.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Meani
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: +- Zwolle
Berichten: 590
Lid geworden op: 23 mar 2007, 12:12

27 apr 2010, 22:21

:shock: Enorm veel sterkte beide met het herstellen en dat ze in de toekomst weer snel kan dansen.
215PK, GRS Intercooler, 15% Alta compressor pulley, 102% Alta krukas pulley, M7 CAI, M7 Strut, M7 OCC, Beek tuning, BBK AP-racing, 18"Rota Subzero, KW V2, Milltek + Bastuck
Afbeelding
jean
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Turnhout
Berichten: 312
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:17

27 apr 2010, 22:22

Veel beterschap toegewenst voor jou en je vriendin, auto's kan je vervangen maar mensen niet!
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

27 apr 2010, 22:22

Gelukkig zijn jullie er goed vanaf gekomen, hopeljik hersteld je vriendin voorspoedig van haar rugletsel.

Het is inderdaad maar blik maar gelukkig een veilig blik dus.
Blue Chaser
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gemeente \'\'Wolluk\'\'
Berichten: 6219
Lid geworden op: 13 apr 2008, 01:59

27 apr 2010, 22:26

Damn , echt klote man !!
Heel veel sterkte en beterschap ..
Black_Devil
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Vlaardingen
Berichten: 257
Lid geworden op: 13 okt 2008, 16:27

27 apr 2010, 22:26

:shock: Wat een verhaal zeg..wat moeten jullie geschrokken zijn

Heel veel sterkte met het verdere herstel van jullie 2

Groetjes Dante
BlueCooperS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Winsum
Berichten: 3067
Lid geworden op: 12 feb 2009, 10:13

27 apr 2010, 22:27

:shock: :shock: :shock:
Dat was even schrikken.
Sterkte met het herstel van je vriendin,en je zelf.
Gr. Johnny

.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
Gebruikersavatar
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Utrecht
Berichten: 8165
Lid geworden op: 07 nov 2016, 23:22

27 apr 2010, 22:29

:shock:

Wat een klap moet dat geweest zijn :shock:. Goed om te lezen dat jullie er allebei relatief goed vanaf zijn gekomen. Die auto is, hoe zonde het ook is, te vervangen.

Heel veel sterkte en beterschap voor jullie beiden!
Afbeelding
RobbeDoes
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Winterswijk
Berichten: 1902
Lid geworden op: 16 feb 2010, 13:59

27 apr 2010, 22:32

schrik,
gelukkig zijn jullie er redelijk goed vanaf gekomen,
veel sterkte!

auto is idd maar blik! dat komt wel weer goed,

Terug naar “MINI-talk”