BBR tuning + vraagje

Van alles over de 1ste generatie MINI.
badkarma
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Horn
Berichten: 273
Lid geworden op: 15 feb 2006, 09:28

BBR tuning + vraagje

17 mar 2006, 00:13

Vandaag heb ik de Eurotunnel geboekt om volgende week vrijdag naar BBR te gaan in Engeland. Ik moet in de buurt zijn bij een klant van mij dus waarom niet gelijk BBR bezoeken. Is toch maar 1,5 uur rijden.

Ik laat door hun de 220 conversion doen.

Wellicht kent iemand BBR of weet hier meer van (Berthil?). Iig ben ik ook aan het twijfelen of een camshaft upgrade van BBR, of een camshaft upgrade uberhaupt veel scheelt op de Cooper S. Wat zou het verschil zijn?

Hier de link naar BBR GTi tuning

En hier een review die ik gevonden heb (Auto Express)

Gr. Tom
Laatst gewijzigd door badkarma op 23 mar 2006, 00:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Sinds 07-2009 helaas geen Mini meer. Rijd nu een A4.
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

17 mar 2006, 00:43

Heel interessant dat je dit doet. Als het niet zo'n eind weg was had ik het ook al gedaan. Ik lees alleen maar goede verhalen over BBR op mini2.com, zij maken wel hun opgegeven pk's waar en bewijzen dat meteen met een dyno.

Maar had jij niet ook al Digi-Tec, dus de kleinere pulley heb je al? Gaan ze die toch verwisselen (krijg je een kleinere dan de 15%?) of krijg je wat korting?

Wat de camshaft brengt zou ik niet weten, die is toch voor een andere (wat kritischere) kleptiming, je houd toch dezelfde klepmaat? Tussen de 5 en 10 pk?

Wat is de 'Cosworth drive belt idler', de spanner voor de multibelt die de compressor aandrijft?

Ik hoor goede verhalen HiTec op de Duitse forums (al zijn ze MTH partner, interessant mini tuning forum op http://www.newmini-technik.de). Ik heb ze een mail gestuurd in het Duits maar ze antwoorden niet (vind ik al wat minder). Ik denk dat er meer uit mijn configuratie te halen is met software op maat, beter luchtfilter en intercooler en grotere injectoren wanneer nodig (zie ik trouwens niet staan in het BBR lijst?). Ik zal ze maar eens bellen.
badkarma
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Horn
Berichten: 273
Lid geworden op: 15 feb 2006, 09:28

17 mar 2006, 12:57

Hi, ik heb dus ook allemaal goed nieuws gehoord over BBR. En idd ze zijn realistisch met de vermogenstoenames die ze vertellen op de site.

Na wat onderzoek ben ik erachter gekomen dat mijn Mini geen Digitec is. Er zit wel een Alta pulley 15% en 2% crank bij met standaard drive belt maar er is geen software aanpassing geweest. Nu wil ik het dan ook goed aanpakken en meteen naar BBR gaan. Ook het hele discussiepunt over MTH op dit forum en op Mini2.com zet ik vraagtekens bij. BBR zal geen fabeltjes op de site zetten als ze al zoveel jaar in business zijn.

Die Cosworth drive belt idler is een speciale belt die met een aparte spanner de belt beter op zijn plek houdt. Echter omdat ik de Alta pulley erop heb zitten hebben ze mij verteld dat dit niet nodig is. Ik betaal dan ook niet het volle pond voor de aanpassing, bovendien krijg ik korting van 100 pond op de prijs omdat ik ernaartoe rijdt (alleen de rit ernaartoe verheug ik me al op).

In ieder geval zal ik veel pics maken en een verslagje doen op deze site. Er schijnt ook een 300 PK mini daar te staan dus ik neem mijn videocamera ook voor de gein maar mee >) .

Meer nieuws volgt nog dus...
Sinds 07-2009 helaas geen Mini meer. Rijd nu een A4.
Gebruikersavatar
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Brabant <3
Berichten: 16100
Lid geworden op: 27 dec 2005, 20:36

17 mar 2006, 13:05

badkarma schreef: In ieder geval zal ik veel pics maken en een verslagje doen op deze site. Er schijnt ook een 300 PK mini daar te staan dus ik neem mijn videocamera ook voor de gein maar mee >) .

Meer nieuws volgt nog dus...

Wij kijken er naar uit enne zeg daar ff ik durf het bijna niet te vragen maar eh mag ik even? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

22 mar 2006, 11:40

Ik ben ook net bezig met RMS tuning (Oostenrijk) om een watergekoelde intercooler van hun te krijgen. Zij geven aan dat alleen de nokkenas vervangen maar weinig pk's geeft. Dat heeft alleen zin als ook de complete kop vervangen wordt. Ik denk dat je het geld voor een sport-nokkenas beter kunt uitgeven als je ook meteen een sport-kop neemt. Een hele kop vervangen ga ik pas doen als mijn MINI minimaal 150.000 gelopen heeft (of als hij eerder kapot gaat).
badkarma
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Horn
Berichten: 273
Lid geworden op: 15 feb 2006, 09:28

22 mar 2006, 15:08

Ja de nokkenas laat ik nog ff op zich wachten. Ik heb nu voorlopig besloten er niets meer aan te doen na BBR, behalve dan een andere koeling erop plaatsen.

Tenzij BBR tegenvalt maar dat zie ik wel op de terugweg >) >) >)
Sinds 07-2009 helaas geen Mini meer. Rijd nu een A4.
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

23 mar 2006, 00:04

Lekker bezig. Ben benieuwd naar je resultaten :)

Terug naar “MINI-talk”