Het horloge topic!

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
Gebruikersavatar
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 13795
Lid geworden op: 05 mar 2008, 17:22

25 okt 2012, 20:39

stefan740 schreef:Ik wil eigenlijk een replica IWC kopen. Het zal vast heiligschennis zijn maar ik heb geen 12k liggen...iemand een adresje?

Afbeelding
Dat heb ik ook eens overwogen. Helaas hadden de negers op Mallorca afgelopen zomer geen IWC's :lol:
Erwinner
Be Mini
Be Mini
Locatie: Baarn
Berichten: 422
Lid geworden op: 24 jun 2012, 14:02

25 okt 2012, 20:39

Leuk topic! Die hobby heb ik een jaar of 5-6 geleden ook eens geprobeerd met leuke verzameling IWC's en Panerai's. Nu nog een winder thuis staan met een paar "gen's" en het een-en-ander uit China. Raad maar eens welke :lol:

Leuke site van paar jaar geleden was http://www.rwg.cc/
Zoek mijn posts daar maar eens op... Weet alleen niet of het nog zo'n actief forum is. Overigens is dit een hobby die ook behoorlijk time-consuming kan zijn. Daarnaast vraagt een bestelling uit verweggistan ook veel geduld en je kunt wel eens tegen 'de lamp' lopen :roll:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Erwinner op 29 okt 2012, 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
One life, live it!
Gebruikersavatar
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 13795
Lid geworden op: 05 mar 2008, 17:22

26 okt 2012, 00:21

Gaaf al die IWC's! 8)
Ik ben niet zooooo'n kenner, maar ongemerkt kijk ik vaak wel naar het horloge, gewoon omdat ik het mooi vind ;)
Bashjuh
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: driebergen
Berichten: 62
Lid geworden op: 02 jan 2010, 20:22

26 okt 2012, 09:38

Leuk topic, en leuk te zien dat er veel soorten en smaken horloges voorbij komen!!
Zelf ben ik ook groot horloge liefhebber, helaas is dit een best moeilijk hobby in combinatie het student zijn....

Welke horloges ik echt nog zou willen hebben zijn een Breitling for Bentley en een Van der Gang

mijn 'verzameling' is dan ook niet zo groot, maar ik ben er wel heel blij mee!!

Na een zomervakantie hard werken heb ik deze gekocht:
Afbeelding

daarnaast heb ik deze twee nog:

Afbeelding
Afbeelding
Maichel
Be Mini
Be Mini
Locatie: Dordrecht
Berichten: 615
Lid geworden op: 16 okt 2011, 15:06

26 okt 2012, 11:26

Weten de horloge liefhebbers ook waarom de wijzers meestal op 10 over 10 staan.
Dit heeft een reden namelijk.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

26 okt 2012, 11:29

zodat je weet dat het tien over tien is? Daar zijn de wijzers toch voor, tijdsaanduiding? :mrgreen:
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Bashjuh
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: driebergen
Berichten: 62
Lid geworden op: 02 jan 2010, 20:22

26 okt 2012, 11:31

ja dat heb ik wel geweten, was dat niet omdat wijzers die omhoog wijzen er esthetisch positiever uit ziet dan wijzers die omlaag staan?

en specifiek 10 over 10 omdat dit symmetrisch is

daarnaast zeggen sommige mensen dat een horloge 'lacht' als deze op 10 over 10 staat
Batje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Veghel
Berichten: 2500
Lid geworden op: 02 jul 2008, 16:37

26 okt 2012, 12:37

HAha leuke topic dit.

Zelf heb ik maar 1 horloge. Mijn ouwe trouwe vriend. TW Steel die nu alweer dik 5 jaar mee gaat. Alleen is ie terug naar de fabriek. Printplaat die erin zat was niet goed of iets. Hopen dat ie snel terug is :)
Btw zit er wel een zwarte band omheen. Oranje was na een jaar versleten. En zwart vond ik iets mooier staan.

Afbeelding
Afbeelding

Waarom? Omdat het kan, daarom
Maichel
Be Mini
Be Mini
Locatie: Dordrecht
Berichten: 615
Lid geworden op: 16 okt 2011, 15:06

26 okt 2012, 13:10

Bashjuh
Helemaal correct het ziet eruit als een lach waardoor mensen het horloge sneller kopen.
Dit omdat het een vrolijk gevoel geeft.

Kijk maar eens naar horloge advertenties en foto's, ze staan bijna altijd op 10 over 10.
Gebruikersavatar
Andor
Be Mini
Be Mini
Locatie: Schiedam
Berichten: 710
Lid geworden op: 15 okt 2012, 19:03

26 okt 2012, 13:22

Mijn Henri LaPointe

Afbeelding


Afbeelding


Leuk weetje:

Sommigen is dit nooit opgevallen, maar bij klokken met romeinse cijfers zie je bijna altijd dat de '4' IIII is ipv IV.
De twee meest populaire theorieën zijn:
1. IV staat in het Latijns voor de god Jupiter en uit respect voor Jupiter werd 'IIII' gebruikt.
2. Voor de symmetrie van de klok. Dus 4x 'I', 4x 'V', 4x 'X'.

De Big Ben daar in tegen heeft 'IV' en probeerde zo modern te zijn...
Mijn Henri LaPointe heeft ook 'IV' maar waarom weet ik ook niet :s
(De wijzers staan ook niet op 10 over 10 >: )
florisvandam
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Voorhout
Berichten: 3898
Lid geworden op: 08 dec 2006, 11:39

29 okt 2012, 16:57

Heb ook al jaren een horloge tik maar jammer genoeg nooit het geld over gehad voor een mooi klokje.

draag al jaren een Givenchy horloge maar die is al 4 keer gemaakt en de kosten rijzen een beetje de pan uit ivm de aanschafprijs.

Wil heel graag een Rolex GMT Master II TWo Tone maar daar moet ik nog wel ff voor sparen.

Wisten jullie dat een oud clublid tegenwoordig erg succesvol is in gebruikte horloges..

http://www.kroonwatches.com/?pagina=2&mainCatID=3

misschien zit er wat voor jullie bij en het scheelt enorm veel geld met een hele nieuwe!!
Ook het gevoel dat je teveel premie voor je MINI verzekering betaalt!!!
Vul vrijblijvend het inventarisatieformulier in en wij brengen een scherpe offerte uit.
Evomini
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 110
Lid geworden op: 16 jan 2012, 15:29

29 okt 2012, 23:25

Mooie keus Floris, de GMT II is een klassieker.

Over TW Steel, kan iemand mij uitleggen waarom ze zo populair zijn, en begeerlijk?

Ik zie alleen een merk wat recent is opgericht, niet meer dan een marketingverhaal van een man die vroeger reclamehorloges maakte voor bedrijven en toen een private label heeft opgezet. Door er Tim Coronel en Beyonce etc. mee te laten lopen is het merk opeens immens populair bij de grote massa.

TW steel heeft verder geen enkele historie (NL, 2005) , er zitten Japanse massa uurwerken in, en geen unieke complicaties etc.

Kortom, zijn er hier horloge kenners die het kunnen uitleggen? Ik zie het namelijk niet. Heb een beetje hetzelfde gevoel bij Hublot overigens.
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

30 okt 2012, 07:26

tw steel zijn mooi grote stoere klokken die een stuk goedkoper zijn als een uboat die kwa formaat en uitstraling aardig in de buurt komt.
tw steel is voor meeste mensen wel te betalen.
uurwerk kan wel Japans zijn maar ik heb in 7/8 jaar dat ik hem heb nooit problemen mee gehad en ook de kast en het glas is hufter proof dus ik vind het een fantastische klok.
wel jammer dat het tegenwoordig niet meer bijzonder is maar komt ook door de prijs natuurlijk.

ik heb een tw steel en een Welder ( kwaliteit is echt flut*) maar hij is wel mooi :lol: eigenlijk een beetje een mini :mrgreen:

ben best gek op horloges maar heb er niet een vermogen voor over.

Afbeelding
Afbeelding
Bashjuh
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: driebergen
Berichten: 62
Lid geworden op: 02 jan 2010, 20:22

30 okt 2012, 10:56

Evomini schreef:
Over TW Steel, kan iemand mij uitleggen waarom ze zo populair zijn, en begeerlijk?
Ik vind het niet zo belangrijk om een merk te kiezen welke een lange historie of een goede naam heeft. Ik kies horloges met name op hun uiterlijk. Wat ik mooi vind is voor mij belangrijker dan welk merk het is.

U-Boat is hier een goed voorbeeld van denk ik. Het merk is namelijk ruk; de uurwerken uit de horloges zijn niet super, en de service van die italianen is echt belabberd. maar de horloges die ze maken, met name de Classico modellen vind ik echt heel erg mooi. Dat geldt ook voor de horloges van TW steel.

Er zijn ook merken met een prachtige historie en een goede naam hebben die hele mooie horloges maken, maar die vallen voorlopig nog buiten mijn prijsrange...
CooperJeff
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 251
Lid geworden op: 05 jan 2012, 20:57

31 okt 2012, 20:46

Erwinner schreef:Leuk topic! Die hobby heb ik een jaar of 5-6 geleden ook eens geprobeerd met leuke verzameling IWC's en Panerai's. Nu nog een winder thuis staan met een paar "gen's" en het een-en-ander uit China. Raad maar eens welke :lol:

Leuke site van paar jaar geleden was http://www.rwg.cc/
Zoek mijn posts daar maar eens op... Weet alleen niet of het nog zo'n actief forum is. Overigens is dit een hobby die ook behoorlijk time-consuming kan zijn. Daarnaast vraagt een bestelling uit verweggistan ook veel geduld en je kunt wel eens tegen 'de lamp' lopen :roll:

Afbeelding
Die uit China staan waarschijnlijk stil (ondanks de "winder")........ :mrgreen:

Terug naar “Kletshoek”