Ik ben hier al een tijdje lid en lees aandachtig mee, maar ik stel me nu pas voor.
Mijn naam is Edo en ik ben 23 jaar. Ik heb geen mini, maar ben mezelf wel aan het oriënteren voor de aanschaf van een Mini. Eerst had ik min of meer mijn oog laten vallen op een Clubman. Deze vind ik nog steeds mooi. Echter las ik toen over de problemen die het PSA blok allemaal heeft en wat er allemaal stuk kan gaan (het gaat hier dus om een clubman S, maar dat hoef ik hier vast niet uit te leggen

Hoe betrouwbaar is deze auto nou echt? Ik zou "mijn" auto importeren uit Duitsland; zijn dealers daar in het verleden wat beter omgegaan met terugroep acties? De terugroep actie van de ketting(?) fix bedoel ik hiermee, het probleem dat het dieselgeluid veroorzaakt. Ik heb wel is gelezen dat de Duitse dealers veel minder moeilijk doen om terugroep acties en preventief wel is e.e.a. vervangen?
Daarnaast ben ik ook gaan kijken naar een facelift R53 S, omdat deze minder last van kwaaltjes zou hebben. Vind ik ook een mooie auto maar ik vind hem eigenlijk net iets te oud en daarnaast vind ik het verbruik aan de hoge kant. Deze is wel meer solide dan een R55/R56 S, klopt dit?
Ik ben in ieder geval niet van plan om (welk model dan ook) hem zwaar te tunen. Ik zou eigenlijk alleen een chip willen; maar voor de R55 en R56 is dit volgens mij een absolute no-go als ik sommige leden mag geloven..?
Anyway; ik zal rustig op de achtergrond meelezen en als ik wat te melden heb dan doe ik dit uiteraard

Groeten,
Edo.