Voorstellen, Edo

Stel je hier even voor.
Edo1
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Voorstellen, Edo

22 aug 2012, 21:59

Hoi Allemaal.

Ik ben hier al een tijdje lid en lees aandachtig mee, maar ik stel me nu pas voor.

Mijn naam is Edo en ik ben 23 jaar. Ik heb geen mini, maar ben mezelf wel aan het oriënteren voor de aanschaf van een Mini. Eerst had ik min of meer mijn oog laten vallen op een Clubman. Deze vind ik nog steeds mooi. Echter las ik toen over de problemen die het PSA blok allemaal heeft en wat er allemaal stuk kan gaan (het gaat hier dus om een clubman S, maar dat hoef ik hier vast niet uit te leggen :wink: ). Ik ben daar dusdanig van geschrokken dat ik dit model (en dus ook een R56 S) niet meer zo zie zitten. Is dit terecht? Natuurlijk heb ik gelezen dat je op een forum alleen de slechte dingen leest en dat er genoeg leden zijn met goed functionerende Cooper/Clubman S'en. Maar toch vind ik het best een moeilijke beslissing. Het gaat om veel geld en ik wil geen probleem wagen in huis halen waar je alleen maar absurde kosten aan hebt (lees: motorblokken die vervangen moeten worden e.d. :s )

Hoe betrouwbaar is deze auto nou echt? Ik zou "mijn" auto importeren uit Duitsland; zijn dealers daar in het verleden wat beter omgegaan met terugroep acties? De terugroep actie van de ketting(?) fix bedoel ik hiermee, het probleem dat het dieselgeluid veroorzaakt. Ik heb wel is gelezen dat de Duitse dealers veel minder moeilijk doen om terugroep acties en preventief wel is e.e.a. vervangen?

Daarnaast ben ik ook gaan kijken naar een facelift R53 S, omdat deze minder last van kwaaltjes zou hebben. Vind ik ook een mooie auto maar ik vind hem eigenlijk net iets te oud en daarnaast vind ik het verbruik aan de hoge kant. Deze is wel meer solide dan een R55/R56 S, klopt dit?

Ik ben in ieder geval niet van plan om (welk model dan ook) hem zwaar te tunen. Ik zou eigenlijk alleen een chip willen; maar voor de R55 en R56 is dit volgens mij een absolute no-go als ik sommige leden mag geloven..?

Anyway; ik zal rustig op de achtergrond meelezen en als ik wat te melden heb dan doe ik dit uiteraard ;). Ook lees ik graag jullie opmerkingen voor wat betreft mijn "angst" :roll: . Is het meer een gevalletje pech hebben of heb je er altijd wel gezeik met de PSA blokken?

Groeten,
Edo.
Smeed
Be Mini
Be Mini

22 aug 2012, 23:55

Ha die Edo :D ,
Angst ja er staat hier en daar ook wel wat bagger te koop :|
Zet eerst eens op een rijtje wat je wensen zijn, ga op zoek naar een nice ride naar jou keuze en gooi het hier in de groep, je krijgt dat altijd eerlijke tips.
Een auto kopen is altijd een risico denk ik :s , men weet vaak niet wat zijn verleden is en het rijgedrag van zijn vorige eigenaar of eigernaresse.
Men moet er ook geluk mee hebben hoor :D.
Maar een ding kan ik je beloven, JE GAAT GENIETEN :lol: , ik heb elke dag lol achter het stuur :-)) :)) van mijn R53 vriend.
Samen met mijn man Rob Clubman beleven we samen veel fun in ons Mini- leven.
Leuk man, ben benieuwd naar jou nice ride :D

Greetz Karin.
Afbeelding
Edo1
Nieuw Lid
Nieuw Lid

23 aug 2012, 00:25

Hi Karin,

Tnx voor je warme welkom. Klopt inderdaad, het blijft altijd een risico. Daarom koop ik liever bij een dealer, alhoewel dat wel duurder is(...) De Duitse dealer heeft als "voordeel" dat ze absoluut geen haarscheurtje mogen verzwijgen over de auto, anders kan je ze aansprakelijk stellen o.i.d. Staat als ik me niet vergis ook op een koopcontract, beetje hetzelfde als verborgen gebreken dacht ik.

Vragen zal ik tzt zeker in de groep gooien ;)

Grt,
Edo
moinu
Mod virus alert!
Mod virus alert!

23 aug 2012, 19:35

Veel succes naar de juiste MINI !!!! :yeah
cooperbol
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 aug 2012, 19:56

Welkom bij de club.. :P :) :D
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 aug 2012, 20:33

Welkom bij de club !! Niets zo leuk als oriënteren op je toekomstige MINI 8) 8)

Voor wat betreft de risico's: dat hou je altijd. Zelfs met relatief nieuwe auto's kan er een hoop gezeik ontstaan. Wil je enigszins zekerheid: laat de auto dan een aankoopkeuring (ANWB) ondergaan of door een derde keuren, uiteraard liefst een met verstand van Mini's. Stel de verkoper op voorhand wat vragen per mail, zodat je e.e.a. later op schrift hebt. Is de auto geïmporteerd? Check de bpm waarde; is die bijzonder laag, dan kan het maar zeer goed dat het een (ex) schadeauto betreft. Indien de auto in Nederland is onderhouden kun je eens bij een dealer langs gaan en vragen of ze wat info over het verleden kunnen achterhalen. Een beetje dealer zal daar wel aan meewerken.

Staat tegenover dat een ex schadeauto een prima keus kan zijn indien goed hersteld uiteraard. Een R53 vind ik persoonlijk een stuk dikker dan een R56, maar dat is een kwestie van smaak. R53 is imo wat meer 'Mini-like' dan een R56, aangezien die wat gegroeid is en minder hoekig. Daarbij is menig R53 ook aardig luxe uitgerust met climatronic, panoramadak, stoelverwarming, cruise control etc.. daar hoef je het niet voor te laten.

Succes! :D
Edo1
Nieuw Lid
Nieuw Lid

23 aug 2012, 21:51

Bedankt!

Ik importeer de auto zelf ;). Moet eerst nog even mijn eigen auto verkopen (klein detail :mrgreen: >)). En een ex-schadeauto begin ik absoluut niet aan (ja een parkeerdeukje kom ik wel overheen, maar meer dan dit moet het ook niet worden). Voor de opties hoef ik het inderdaad niet te laten, ik wil een pano-dak en eigenlijk ook een ingebouwde navi; waarom? Daarom :lol: zal het waarschijnlijk zelden gebruiken, maar ik vind het mooi.

Ik zie dat jij een R53 hebt; wat doet ie bij normaal gebruik aan verbruik dan? ik lees verschillende waardes op dit forum. Nou ligt het natuurlijk aan hoe je rijdt, ik kan me voorstellen als je met 120 op de cruisecontrol naar Z-frankrijk rijdt hij gemakkelijk 1:13, 1:14 haalt; of vergis ik me hierin? Bij sommige lees ik ook 1:9 a 1:8, ligt dit dan aan een gejaagde rijstijl of "suupt" ie echt zoveel?

Ik snap trouwens wel dat je zo'n auto niet koopt voor een verbruik van 1:20 maar 1:8 gemiddeld vind ik toch best wel veel van het goede. Dat is dan weer beter bij een R56 S, die haalt bij rustig rijden erg mooie waardes...
Groet,
Edo
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

23 aug 2012, 22:01

Ik rij gemiddeld 1:11
Veel beter is niet haalbaar. Ik rij zeer gecombineerd en rij niet echt heel vlot ofso..
Als je 130 op de cruise rijdt dan doe je 1:13 .. veel beter wordt t niet :P

Maar miss moet je gewoon een keer een rondje ermee gaan rijden en dan ook met iemand van hier die al enkele mods heeft zodat je weet waar het heen kan ;)
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Smeed
Be Mini
Be Mini

26 aug 2012, 12:24

BMX schreef:Ik rij gemiddeld 1:11
Veel beter is niet haalbaar. Ik rij zeer gecombineerd en rij niet echt heel vlot ofso..
Als je 130 op de cruise rijdt dan doe je 1:13 .. veel beter wordt t niet :P

Maar miss moet je gewoon een keer een rondje ermee gaan rijden en dan ook met iemand van hier die al enkele mods heeft zodat je weet waar het heen kan ;)
Een rondje mee rijden moet je vooral NIET met BMX doen hoor :mrgreen:, dat kost je ALTIJD €'s. Hij weet je altijd te verlekkeren met een of andere mod.

- andere uitlaat
- andere luchtfilter
enz.......................

Je mag wel een rondje met mij mee rijden hoor :mrgreen:

Greetz Karin.
Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 aug 2012, 13:23

Ik reed met mijn R53/52 niet zuiniger dan 1:10/11. Zelfs niet op de cruise control met constante snelheid. Met m'n R56 JCW en de R55S lukte 1:12,5/13 eigenlijk zonder al teveel moeite.

Wat betreft betrouwbaarheid; het PSA blok is niet het meest betrouwbare motortje, maar als 'ie alle fixen gehad heeft, geen overmatig olie verbruikt en NIET gechipt is blijft hij best betrouwbaar. Ga je wel tunen dan is het wel noodzakelijk niet te ver te gaan en als je dat wel wil dan moet je het rigoureuzer aanpakken.

Je kan bij import de MINI Next garantie meenemen naar NL, alleen zul je dan bij eventuele reparaties die onder garantie vallen eht zelf voor moeten schoeten en het vervolgens gaan reclameren bij de verkopende dealer in Duitsland. Je kan ook proberen of je NL dealer dat rechtstreeks wil regelen met de verkopende dealer (dat heeft Gert-Jan ook zo kunnen regelen). Er zijn dus best wat mogelijkheden, dus import blijft gewoon een optie.

Succes met je zoektocht!
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 aug 2012, 13:52

Verbruik in de stad zit ik op zo'n 1:10/1:11, bij 120 op de cruise haal ik de 1:14 vaak net wel/net niet.. beetje doorknallen in het verkeer op de snelweg zit ik rond 1:12.

Soms als ik 100 cruise rij (tja soms heb je geen haast :mrgreen: ) tik ik 1:16 aan :o 8) 8)
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 aug 2012, 14:05

Ik ben verbaasd over het verbruik. Volgens de boardcomputer gemiddeld ruim 1 op 12 deze vakantie. Dan heb ik rustig (open) door Frankrijk getoured maar ook vol lopen planken zo nu en dan door de bergen. Ook een tijdje ruim 220 op de teller gehad op de trip vanuit Cannes naar het Gardameer.

Niet verkeerd. In NL rijden meestal rond de 1 op 10. Weinig lange afstanden.

Groetjes,
Peter
Edo1
Nieuw Lid
Nieuw Lid

27 aug 2012, 00:01

Bedankt voor alle warme-welkom-berichten ;). Ik ga alles tegen over elkaar afwegen en dan zullen we zien ;).

@mushrop, ik zie dat jij net een r52 jcw hebt geimporteerd; rijdt dat een beetje :wink:? Ik heb nu ook een cabrio en vind dat eigenlijk ook wel leuk, denk alleen dat ik een jcw te duur vind, ik zou dan een "gewone" s nemen.

grt,

Edo

Terug naar “Who are U?”