Allereerst: BEDANKT! Voor dit forum en alle info en links die er te vinden zijn.
Hoe kom ik hier terecht? Heb de afgelopen 5 jaar gereden in een Golf Cabrio uit 1995. Fijne auto, maar hij was gewoon op, oud en verwaarloosd. Langzaamaan eens gaan rondkijken naar een nieuwere vervanging, met als belangrijkst eis: betaalbare CABRIO die niet al te groot is, maar waar de kleine ook achterin kan. Dan loop je dus aan tegen al die "lelijke" hardtops van Peugeot en Renault, Ford, de VW Eos (waar je niet eens achterin kan zitten zonder je hoofd te stoten). En die voelden allemaal toch een beetje "mwah" aan.
Toen kwam vrouwlief ineens met het idee: MINI. Eerst even twijfel van mijn kant, onder andere vanwege het verwachte kleine formaat en het idee dat die heel duur in aanschaf was. Eerst eens even kijken bij een collega die er ook eentje heeft, en ja, het was gewoon wel net groot genoeg. Ik ben eigenlijk helemaal geen autoliefhebber, maar werd van de mini toch wel een beetje warmer haha. Toen wat rond gaan Googlen en op dit forum terecht gekomen, en ja toen was ik eigenlijk snel om. Heb na een tijdje zoeken een Cabrio One Pepper met navigatie en Audio Boost (en alle andere mogelijke opties) uit september 2004 gekocht. In het rood met zwart dak, net als mijn oude Golfje :-) Vanmiddag was de inruil, en ik ben nu alweer 5 uur een zeer blije MINI owner :-D
Vanmiddag met zoontje van 3 al een klein stukje met open dak gereden

Aanpassingen die ik verwacht te gaan doen:
- Software vermogen tuning. Maar eerst eens even rondrijden zoals hij nu is, er aan wennen, en dan heb ik straks weer hernieuwd extra plezier van de tuning :-)
- Witte striping op motorkap (misschien viper of anders die "standaard" mini striping). En/of nog iets anders van subtiele bestickering. Ik zit te denken aan een Transformers Autobot logo, vandaar mijn nickname hier.
- MP3 of Aux ingang op de radio.
Verder nog niks. Ik vind bijvoorbeeld de originele chromen grill eigenlijk al hartstikke leuk, zou het zonde vinden het te vervangen voor iets anders.
Nogmaals bedankt voor al de info die jullie in alle jaren hebben verzameld hier. Dankzij jullie kende ik de handleiding van de auto al uit m'n hoofd voordat ik er eigenaar van was

Gr,
Joris
PS: Vrouwlief heeft vanavond de auto mee, naar een bedrijfsfeestje...... dus even nagelbijten hier ;-)