Ik en mijn aanstaande deeltijd-MINI

Stel je hier even voor.
Vic97
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Rosmalen
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 sep 2015, 21:58

Ik en mijn aanstaande deeltijd-MINI

21 sep 2015, 22:18

Beste mede-forummers,

Ik ben Victor van 18, en een petrolhead in hart en nieren. In groep 3 van de basisschool reed mijn juf in een Land Rover Defender, en nadat ik daar eens in mocht zitten ben ik een en al auto's, en dan met name alles wat uit Engeland komt.

Sinds een tijdje heb ik ook mijn rijbewijs en ben ik regelmatig te vinden in de Audi A6 van mijn vader of de Opel Corsa van mijn moeder. Smaak komt met de jaren zeggen ze, want sinds vandaag is mijn moeder trotse eigenaar van een MINI One uit 2010 die na 14 jaar en ruim 300.000 kilometer de Corsa mag gaan vervangen. Als ik er achter ben hoe het werkt, plaats ik een foto. Tot dan moeten jullie het ermee doen dat hij geheel Cooper is uitgevoerd, met zwarte strepen over de auto heen en op zwarte Cooper-S spaakbenen staat.

In eerste instantie was ze op zoek naar een Countryman, maar met haar budget was dit eigenlijk bijna niet mogelijk. Afgelopen zaterdag stond er een witte One te schitteren bij de garage bij ons om de hoek, en deze voldeed eigenlijk aan al haar eisen. Het was alleen geen Countryman, maar ja, de vraagprijs was dan ook slechts een fractie van die van een Countryman... Na een proefrit vandaag was ze om, en besloot ze tijdens het sparen voor een Countryman te gaan vertoeven in een andere MINI. Aldaar ik circa 150 kilometer per week rij in haar auto, mag ik ook meegenieten. Totdat ik genoeg gespaard heb voor een eigen Jaguar X308 is dit dus mijn voornaamste vervoersmiddel!

Wat mist de auto wat wij graag nog willen veranderen?
-een ruitenwisser achter
-chiptuning (tips zijn welkom!)
-Pookknop vervangen; deze ziet er niet meer uit!
-navigatiesysteem portable of ingebouwd
-iets doen aan het vreselijk slechte gekuidssysteem
-lichtmetalen Cooper-s spaakvelgen voor de zomer, de zwarte naar de winter
-RVS pedalen, als ik mijn moeder zo ver krijg

Hopelijk vind ik hier meer informatie over de auto. Ik kan niet wachten tot volgende week vrijdag want dan kunnen we rijden!
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: Ik en mijn aanstaande deeltijd-MINI

22 sep 2015, 10:10

Hi Victor, welkom op dit mooie forum en veel leesplezier.
Je boft idd met een moeder die Mini rijdt en die jou er ook nog in laat rijden.

Hier staat uitgelegd hoe je foto's kunt plaatsen.
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
Vic97
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Rosmalen
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 sep 2015, 21:58

Re: Ik en mijn aanstaande deeltijd-MINI

22 sep 2015, 11:59

Baseman schreef:Hi Victor, welkom op dit mooie forum en veel leesplezier.
Je boft idd met een moeder die Mini rijdt en die jou er ook nog in laat rijden.

Hier staat uitgelegd hoe je foto's kunt plaatsen.
Hartelijk dank voor het warme welkom! Ik ga meteen aan de slag :D
Vic97
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Rosmalen
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 sep 2015, 21:58

Re: Ik en mijn aanstaande deeltijd-MINI

22 sep 2015, 12:06

Bij deze dan een kleine indruk van de nieuwe aanwinst.
AfbeeldingAfbeelding

Zoals ik al zei gaan we nog het een en ander veranderen aan de auto. Ik hou jullie op de hoogte, en hoop volgende week vrijdag een aantal eigen foto's te plaatsen als hij hier op de oprit staat!
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6582
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

Re: Ik en mijn aanstaande deeltijd-MINI

22 sep 2015, 12:54

Welkom!

Wat bedoel je met een ruitenwisser achter? Want die hoort er wel op te zitten...

Als ik het kenteken goed zie is dit een ONE met een 1.6 motor. Dat betekend dat ie bij Beek eenvoudig naar een +/-120PK a la COOPER kan worden getuned.
Vic97
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Rosmalen
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 sep 2015, 21:58

Re: Ik en mijn aanstaande deeltijd-MINI

22 sep 2015, 15:31

peter schreef:Welkom!

Wat bedoel je met een ruitenwisser achter? Want die hoort er wel op te zitten...

Als ik het kenteken goed zie is dit een ONE met een 1.6 motor. Dat betekend dat ie bij Beek eenvoudig naar een +/-120PK a la COOPER kan worden getuned.
Of hij erop hoort te zitten of niet laat ik even in het midden, maar op de plek waar je normaalgesproken een ruitenwisser vindt zit bij deze auto een rubberen dopje. Volgende week zaterdag ga ik in ieder geval samen met een vriend kijken of er wel een motortje zit, en dan zie ik wel verder.

Het is inderdaad de ONE Minimalist met de geknepen 75PK motor. Zelf neigde ik ook al naar Beek, want 50PK erbij is niet mis. In een ander topic vroeg ik mijzelf echter wel af of er verschil zit tussen de ene tuner en de andere, aangezien Beek wel vrij aan de prijs is als je hen vergelijkt met de concurrentie.
Vic97
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Rosmalen
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 sep 2015, 21:58

Re: Ik en mijn deeltijd-MINI

07 nov 2015, 22:58

Hallo iedereen, inmiddels rijden we al een tijdje rond in de MINI, en hij bevalt uitstekend! Na 14 jaar en 1 dag was het afscheid van de Corsa toch emotioneler dan we hadden gedacht, maar als je daarna in die MINI stapt is het zo vergeten!
Afbeelding
Hier zijn oud en nieuw nog even samen te zien. De Corsa is verkocht aan de garage waar wij onze auto's in het onderhoud hebben, en bleek dezelfde dag nog een nieuw baasje gevonden te hebben! Wat ook nog leuk om te melden is, is dat de blauwe Mercedes ML die je naast de Corsa ziet van 2005 tot 2010 de auto van mijn vader is geweest!

Zoals ik al eerder zei wilden we nog een aantal dingen veranderen aan de auto. Allereerst heb ik bij een sloperij een achterruitenwisser en motor besteld en deze samen met een vriend gemonteerd. Alle aansluitingen waren aanwezig, dus the job itself was a piece of cake!
De achterklep ontdaan van plastic, zoals je ziet liggen de aansluitingen klaar:
Afbeelding
Hier is het motortje gemonteerd:
Afbeelding
Et voila, alles zit erop, hierna hoefde alleen het blad zelf er nog op:
Afbeelding
In het begin deed hij even niets, maar nadat we de auto twee keer opnieuw hadden gestart deed hij het perfect!

Via internet heb ik bij een handelaar in het noorden een set prachtige originele velgen gevonden inclusief winterbanden. Vandaag hebben we deze gemonteerd en het resultaat mag er zijn! Naar mijn mening staat lichtmetaal stukken beter dan zwart, dus hopelijk kunnen we de zomerset tevens verruilen voor iets soortgelijks!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hartstikke tevreden met het resultaat, en door het karweitje zelf te doen en de winterbanden bij mijn oma in de garage te stallen hebben we toch weer iets bespaard. Al met al was het nog geen drie kwartier werk. De auto reed voorheen een beetje raar met trillingen vanuit de achterkant, en hier weten we nu ook de oorzaak van. Er lagen achter banden van het merk Linglong (???) op, en nu de Bridgestone winterbanden rondom zijn gemonteerd rijdt de auto een stuk comfortabeler en is de trilling volledig weg. Dan merk je pas wat voor verschil goede banden maken, en dan hebben we het alleen nog maar over het comfort!

Voorlopig heb ik dus al het nodige gedaan. In de nabije toekomst willen we nog parkeersensoren monteren aan de achterzijde, aangezien het zicht naar achter niet al te best is. Ook een navigatiesysteem staat nog op het lijstje, maar om nou €1250,- voor een origineel systeem te betalen werd ons iets te gek. We zoeken nog naar een voordeliger alternatief en tot die tijd vertrouwen we op onze goede oude TomTom!

De MINI bevalt prima en mijn moeder heeft nog geen moment spijt gehad van de aanschaf.

Terug naar “Who are U?”