Prematuur voorstellen

Stel je hier even voor.
Dell
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 okt 2018, 22:11

Prematuur voorstellen

30 okt 2018, 20:01

Beste NewMiniClub, ik ben wat vroeg. Maar ik weet ook dat even voorstellen word gewaardeerd.

"Waarom ben je vroeg dan?"
Ik moet nog een mini aanschaffen :)

Momenteel rijd ik een Golf GTI uit 2013, gechipt (265pk), DSG bak geholpen, bomvol leder en bijna niks gelopen (46.000). Echt een geweldige auto, misschien iets te makkelijk. Ik mis het zelf roeren namelijk wel.
Door een verandering in de werksfeer rijd ik veel minder en is het niet nodig momenteel om een auto beschikbaar te houden. Daarom ga ik de Golf verkopen en een "hobby auto" Mini Cooper S (r53) uit max 2004 kopen.

Ik kwam er onlangs ineens achter dat de Mini onder de Youngtimer regeling viel, wat was ik vrolijk zeg. Natuurlijk heb ik vrij wilde plannen om de auto wat te tunen (optisch en motorisch). Denk aan zo'n 200 pk en qua uiterlijk wil ik een wat donkere auto, dus full black of mat groen met zwarte accenten. Verder vind ik de stoelen niet zo mooi, wellicht dat er nog eens een Park Lane set in moet komen, of eentje van de R56. Kan nog alle kanten op gaan, tips welkom.

Heb nog geen auto op het oog omdat eerst de golf verkocht word, maar denk eind November dat ik de trotse eigenaar ben van een Mini Cooper S. Op de verkoopkanalen staan er verschillende die ik interessant genoeg vind, ben ook niet bang voor een project, mocht de prijs er na zijn (en na keuring alles boven water).

Ik schrik me trouwens nogal rot als ik de verhalen over de versnellingsbak lees, heb nogal wat aankooptips gelezen en bekeken. Aankoopkeuring lijkt een must. (Tips welkom overigens).

Afgelopen weken heb ik me suf gesnuffeld op dit forum, dus vandaar de voorstelronde.

Hoi, ik ben Dell en woonachtig te Veenendaal. Nice to meet you :)
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Prematuur voorstellen

31 okt 2018, 08:08

Van harte welkom (alvast). Als ik het zo lees gaat het vast wel goed komen met de plannen.

Als ik me niet vergis zijn de problemen met versnellingsbak voornamelijk de R50. (Niet cooper S). Mocht ik me vergissen, dan zijn hier voldoende mensen die welen hoe het precies zit

Succes met de zoektocht en aankoop.
Afbeelding
Ca
Carbon-black

Re: Prematuur voorstellen

31 okt 2018, 09:12

Wow , is me dat even een voorstelrondje .

Welkom! En veel voorpret gewenst.
Je vermelding van "youngtimer" interesseert me wel. Heb je een linkje?

Groet,
Patrick

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3238
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Prematuur voorstellen

01 nov 2018, 22:09

Van harte welkom Dell op het NewMINIclub forum.

Ik ben zelf minder bekend met de 1ste generatie MINI maar vwb de versnellingsbak was het pre-facelift model een 5-bak waar nogal eens problemen mee zijn. Het facelift model is dacht een 6-bak en deze schijnt wel betrouwbaar te zijn. Voor wat betreft de 1ste generatie heb je wel 1 voordeel, er zijn heel veel 2de hands onderdelen te krijgen dus als je een beetje kan sleutelen :wink:

Succes met de zoektocht naar een MINI, op www.gaspedaal.nl kun je zoeken op MINI en dan krijg je zo'n beetje alles wat er te koop staat.

Mvg. Milco
Dell
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 okt 2018, 22:11

Re: Prematuur voorstellen

01 nov 2018, 23:27

Schroefie schreef:
01 nov 2018, 22:09
Van harte welkom Dell op het NewMINIclub forum.

Ik ben zelf minder bekend met de 1ste generatie MINI maar vwb de versnellingsbak was het pre-facelift model een 5-bak waar nogal eens problemen mee zijn. Het facelift model is dacht een 6-bak en deze schijnt wel betrouwbaar te zijn. Voor wat betreft de 1ste generatie heb je wel 1 voordeel, er zijn heel veel 2de hands onderdelen te krijgen dus als je een beetje kan sleutelen :wink:

Succes met de zoektocht naar een MINI, op www.gaspedaal.nl kun je zoeken op MINI en dan krijg je zo'n beetje alles wat er te koop staat.

Mvg. Milco
Hey Milco, ik opteer sowieso voor een Cooper S (pre-facelift ivm jaargetal). Die is al voorzien van een 6-bak, ik hoop dat iemand mij er meer over kan vertellen.

Het viel mij al op dat er veel beschikbaar was, daarnaast enorm duidelijke filmpjes/uitleggen hoe je e.e.a. kan doen. We gaan het ervaren, verwachte aankoopdatum is ondertussen eind van de maand (afhankelijk van verkoop golf, en heeft eerlijk gezegd niet de grootste haast, zo'n verschikkelijk fijne auto).

Zag ergens op dit forum een heeeeeleeeee mooie grijze, met zwarte details. Ook dat zou ik graag willen :):)

Nogmaals, tips zijn welkom.

gr.
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: Prematuur voorstellen

02 nov 2018, 09:27

Welkom en veel plezier hier.... En succes met de zoektocht!

Terug naar “Who are U?”