Mijn eerste Mini! (R53)

Stel je hier even voor.
newMINIjaxx
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 feb 2019, 21:26

Mijn eerste Mini! (R53)

09 mar 2019, 16:50

Hi mijn naam is Lorenzo en ik ben sinds 16 februari trotse eigenaar van een Mini Cooper S (R53) met JCW tuningkit. Dit is mijn eerste Mini en ik moet toegeven dat de glimlach nog steeds niet van mijn gezicht weg te krijgen is. Wat een heerlijke auto is dit. Zowel voor het oog, het oor en vooral om mee te rijden.

Ik ben lang op zoek geweest naar een leuke auto. Mijn vorige auto was namelijk een Fiat Punto 1.2 uit 2000. Dit was mijn eerste auto en was puur een A naar B auto. Nu was ik toch op zoek naar een auto dat mij veel meer plezier kon bieden terwijl ik van A naar B rijd. Mijn eisen voor een nieuwe auto waren: klein, sportief maar met ook een beetje luxe en uitstraling en.... oh ja ik moet er wel lekker in passen met mijn lengte van 1.92m.
Auto's die er op mijn lijstje stonden of die ik online veel tegen kwam waren:
- BMW Z3: onvoldoende beenruimte
- Mazda MX5: gelezen dat dit een hele leuke auto is maar trok mij toch niet echt
- BMW Z4: slag groter, prachtige auto maar helaas buiten mijn budget
- Audi TT MK1: onvoldoende been- en hoofdruimte
- Golf 5: tsja toch wel een tikkeltje saai

Tussen mijn zoekopdrachten kwam ik ook telkens Mini's tegen. Maarja dit zijn auto's voor vrouwen toch??? Uiteindelijk dacht ik laat ik toch maar even op onderzoek uit gaan en..... I WAS SOLD.
Wat zat ik er naast zeg en ik neem ook per direct mijn woorden terug. Vrouwen auto??? totaal niet. Dit was DE auto waar ik naar op zoek was. Sportief, leuk en luxe opties. Yup het moest deze kleine go kart worden.

Na even zoeken en bieden kwam ik uiteindelijk uit op wat nu mijn Mini Cooper is. Wel moest ik daarvoor vanuit Amsterdam naar Leeuwarden rijden.
Mijn Mini Cooper is in 2003 van de band gerold en heeft nu 140.000km gereden. De auto beschikt onder andere over een panoramadak, leren bekleding en navigatie.
Helemaal perfect is de auto niet met hier en daar wat gebruikerssporen, maar ik hoop de auto de komende tijd veel liefde te geven en stapje voor stapje verder op te knappen. Kleine deukjes wegwerken, nieuwe velgen, strepen (ja of nee?), ramen blinderen en waarschijnlijk nog wel meer.

Ik hoop de komende tijd in ieder geval veel plezier te beleven aan mijn Mini, veel te leren op dit forum en zo nu en dan naar een Mini Meet te gaan. Oops niet gedacht dat ik zo'n lang verhaal te vertellen had.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2222
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Mijn eerste Mini! (R53)

10 mar 2019, 11:57

Welkom en gefeliciteerd met je Mini!!!
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3236
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Mijn eerste Mini! (R53)

10 mar 2019, 15:01

Lorenzo, van harte welkom op het NewMINIclub forum.
Veel (rij)plezier met je nieuwe aanwinst en genoeg info hier te vinden om je MINI weer op en top te krijgen.


Mvg. Milco

Terug naar “Who are U?”