Hi en nieuw hier

Stel je hier even voor.
BlackPanther
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 mei 2019, 10:32

Hi en nieuw hier

19 mei 2019, 00:11

Sinds deze week nieuw hier en tevens ook sinds deze week eigenaar van een Mini Cooper S r53 170pk uit 2004.

Naast deze Cooper heb ik ook nog een Audi RS6 C7 uit 2015 met 735pk/920nm. Om de RS door de weeks wat te ontlasten van zijn km-ers hebben we deze Cooper S erbij gekocht.

Plannen met de cooper zijn een andere uitlaat. Ik denk aan een Milltek Non Resonated Cat back en een Stage 6 pakket van Beek zodat hij richting de 240pk gaat komen. Verder de ruiten tinten en een andere radio met BT/DAB+ etc. en compo setjes erin.

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Hi en nieuw hier

19 mei 2019, 09:48

Welkom en mooi wagenpark zo. Zal wel een heel verschil zijn kwa pk’s. En een heel andere beleving.
Wel mooie mod plannen (vergeet de remmen niet ).

Veel veilige en plezierige kilometers.
Afbeelding
Gebruikersavatar
QVS
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Barendrecht
Berichten: 633
Lid geworden op: 07 jul 2018, 20:05

Re: Hi en nieuw hier

19 mei 2019, 15:51

Welkom op het Forum!
Zeer nette MINI zeg!
Dat je gelijk al zulke plannen hebt, is ook logisch, als je al zo veel kracht bent gewend uit je RS6. Dan is een cooper S wel leuk, maar niet echt spannend!

En je RS6 is echt een droom auto!

Veel plezier met je MINI!

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3238
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Hi en nieuw hier

19 mei 2019, 16:56

Van harte welkom hier op het NewMINIclub forum,

Nette R53 gekocht, veel (rij)plezier met je nieuwe aanwinst en "mod plannen".

Mvg. Milco
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Hi en nieuw hier

19 mei 2019, 18:30

Welkom op het forum.
Enne, dikke Audi hoor!
En de MINI ziet er ook superstrak uit. Veel veilige en plezierige kilometers. :rijden
Gebruikersavatar
mrsparklingsilver
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: 's-Hertogenbosch
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 feb 2019, 15:50

Re: Hi en nieuw hier

20 mei 2019, 09:11

Je hebt wel een goeie mini uitgekozen als ik het zo zie, leuke spec als basis voor je projectauto. Ik zou hem zelf denk ik volledig chrome deleten, met een donker dak en spiegelkappen. Zwarte bonnet stripes met een rood biesje. Aero grill. Zo kan je er wel een gemene wagen van maken. Kan er natuurlijk ook een sleeper van maken zoals je RS6.
BlackPanther
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 mei 2019, 10:32

Re: Hi en nieuw hier

20 mei 2019, 09:14

Thanks iedereen.

Idd de Mini en de RS6 kun je totaal niet vergelijken met elkaar. De mini rijd als een kart en kun je hoeken tot en met en is erg fun to drive. De RS daarin tegen is zeker geen kart al hoe wel hij met zijn DRC onderstel ook een zeer goede wegligging heeft maar die heeft daarnaast ook de bizare kracht erin zitten. Waar ik nu met de mini 0-100 doe zit ik met de RS al bijna op de 200km/h in dezelfde tijd.

Verder heeft mini al een kleine upgrade gehad kwa remmen in de vorm van schijven en blokken van Brembo. Ik ga uiteraard als de tuning erop zit dit nog even opnieuw bekijken.
Dit heb ik op mijn vorige auto's ook allen gedaan. Op de RS heb ik overigens een Ceramic remmenset zitten wat alles behalve vervelend is.
Gebruikersavatar
QVS
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Barendrecht
Berichten: 633
Lid geworden op: 07 jul 2018, 20:05

Re: Hi en nieuw hier

20 mei 2019, 09:16


mrsparklingsilver schreef:. Kan er natuurlijk ook een sleeper van maken zoals je RS6.
Deze RS6 is echt geen sleeper... enige manier hoe je eer RS6 een sleeper zou kunnen maken, is met A6 bumpers en embleempjes Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

BlackPanther
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 mei 2019, 10:32

Re: Hi en nieuw hier

20 mei 2019, 09:18

mrsparklingsilver schreef:
20 mei 2019, 09:11
Je hebt wel een goeie mini uitgekozen als ik het zo zie, leuke spec als basis voor je projectauto. Ik zou hem zelf denk ik volledig chrome deleten, met een donker dak en spiegelkappen. Zwarte bonnet stripes met een rood biesje. Aero grill. Zo kan je er wel een gemene wagen van maken. Kan er natuurlijk ook een sleeper van maken zoals je RS6.
Thanks voor de tips, ga ik zeker over nadenken. Overigens vind ik het witte dak zon technisch ook best wel praktisch ;)
het chroom ben ik nog niet over uit. Wel zou ik nog een grill willen met S logo erin... kortom nog genoeg leuke dingen mee te doen.
BlackPanther
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 mei 2019, 10:32

Re: Hi en nieuw hier

20 mei 2019, 09:20

QVS schreef:
20 mei 2019, 09:16
mrsparklingsilver schreef:. Kan er natuurlijk ook een sleeper van maken zoals je RS6.
Deze RS6 is echt geen sleeper... enige manier hoe je eer RS6 een sleeper zou kunnen maken, is met A6 bumpers en embleempjes Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Hahaha en die A6 bumpers passen geen eens want de RS heeft verbrede wielkasten van 2,5cm per wielkast t.o.v. een A6 of S6.
Mensen die een A6 willen uitvoeren als RS moeten daarom ook eerst de wielkasten vervangen voor RS exemplaren.
Gebruikersavatar
mrsparklingsilver
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: 's-Hertogenbosch
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 feb 2019, 15:50

Re: Hi en nieuw hier

20 mei 2019, 09:23

QVS schreef:
20 mei 2019, 09:16
mrsparklingsilver schreef:. Kan er natuurlijk ook een sleeper van maken zoals je RS6.
Deze RS6 is echt geen sleeper... enige manier hoe je eer RS6 een sleeper zou kunnen maken, is met A6 bumpers en embleempjes Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Sleeper is misschien niet helemaal van toepassing hier inderdaad. Toch zullen de meesten niet de supercar performance achter deze Audi stationwagen zoeken. Helemaal met een spec als deze waarbij alles zwart is. Kunnen we het een "snoozer" noemen? :lol:
Gebruikersavatar
QVS
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Barendrecht
Berichten: 633
Lid geworden op: 07 jul 2018, 20:05

Re: Hi en nieuw hier

20 mei 2019, 09:26

Haha nee ik weet dat de A6 bumpers er nooit op kunnen, waar ik woon rijden er ook wel paar RS6-en rond. En ze vallen gewoon meteen op, hoe breed ze zijn.

Ik heb wel sirrieus een keer een rs6 gezien met a6 embleempjes

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gebruikersavatar
mrsparklingsilver
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: 's-Hertogenbosch
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 feb 2019, 15:50

Re: Hi en nieuw hier

20 mei 2019, 09:27

BlackPanther schreef:
20 mei 2019, 09:18
mrsparklingsilver schreef:
20 mei 2019, 09:11
Je hebt wel een goeie mini uitgekozen als ik het zo zie, leuke spec als basis voor je projectauto. Ik zou hem zelf denk ik volledig chrome deleten, met een donker dak en spiegelkappen. Zwarte bonnet stripes met een rood biesje. Aero grill. Zo kan je er wel een gemene wagen van maken. Kan er natuurlijk ook een sleeper van maken zoals je RS6.
Thanks voor de tips, ga ik zeker over nadenken. Overigens vind ik het witte dak zon technisch ook best wel praktisch ;)
het chroom ben ik nog niet over uit. Wel zou ik nog een grill willen met S logo erin... kortom nog genoeg leuke dingen mee te doen.
Ja joh, geen haast. Mini's zijn enorm geschikt om te personaliseren en er zijn heel veel van die kleine aanpassingen die heel veel effect hebben op de hele uitstraling.

Uiteindelijk zal je over een paar maanden de mini niet meer terug kennen. Toen ik die van mij kocht dat ik dat ie perfect was en een half jaar later heb ik er alweer genoeg aan laten doen, met meer op de planning.

Terug naar “Who are U?”